در حال بارگذاری ...

اختصاص سهمیه خاص ورق فولادی به سازندگان داخلی واگن

سهمیه ورق فولادی برای تولید ناوگان محدود بود که از طریق بورس باید تعیین می‌شد که وزیر راه و شهرسازی در این باره مکاتبه‌ای با وزیر صمت داشت و مقرر شد سهمیه خاص ورق فولادی در اختیار تولیدکنندگان واگن قرار گیرد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه «سهمیه خاص» ورق فولادی در اختیار سازندگان داخلی واگن قرار می‌گیرد ، گفت : ۲ هزار دستگاه انواع ناوگان ریلی تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود .

سعید رسولی درباره تولید ناوگان ریلی توسط کارخانجات داخلی اظهار داشت :‌ طبق برنامه‌ریزی انجام شده و در سال جهش تولید ۲ هزار دستگاه انواع ناوگان ریلی تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود . در نیمه دوم سال ۹۹ تولید ناوگان ریلی داخلی افزایش می‌یابد .

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد : برای حمایت از تولید داخل در ناوگان ریلی در اسفند ماه سال ۹۷ تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه به امضاء رسید و مقرر شد از محل ظرفیت تبصره بودجه قانون بودجه سال‌های ۹۸ و ۹۹ از محل منابع تعیین شده سازمان برنامه و بودجه و نظام بانکی ۸۰ درصد اعتبار مورد نیاز اختصاص یابد و ۲۰ درصد دیگر هم آورده شرکت‌های متقاضی ریلی باشد تا بدین ترتیب ناوگان ریلی در داخل ساخته شود .

رسولی افزود : بانک‌ها پس از این موضوع ، شروع به پرداخت کردند ، تخصیص مرحله اول هم انجام شد همچنین درباره تخصیص مرحله دوم پیگیری‌ها انجام شده که با موافقت رئیس سازمان برنامه و بودجه در دست اقدام است .

سهمیه خاص ورق فولادی در اختیار سازندگان داخلی واگن قرار می‌گیرد

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد : سهمیه ورق فولادی برای تولید ناوگان محدود بود که از طریق بورس باید تعیین می‌شد که وزیر راه و شهرسازی در این باره مکاتبه‌ای با وزیر صمت داشت و مقرر شد سهمیه خاص ورق فولادی در اختیار تولیدکنندگان واگن قرار گیرد .

وی ادامه داد : امسال سامانه جامع حمایت از تولید داخل را بارگذاری کرده‌ایم که در سایت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قابل دسترسی است ؛ این سامانه دو قسمت دارد که یک قسمت مربوط به قطعات ناوگان تولید شده در داخل است ، تعداد ۴ هزار قطعه با مشخصات کامل ، شماره فنی و نام تولیدکننده و آدرس تولیدکننده در سایت موجود است که شرکت‌های ریلی متقاضی برای تأمین قطعه می‌توانند از این طریق کسب اطلاع کرده و قطعات تولید داخل را تأمین کنند .

وی اضافه کرد : همچنین بخش دوم مربوط به قطعاتی از ناوگان است که در داخل تولید نمی‌شود .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ میعاد صالحی به ماده ۱۲ که حدود ۸ سال از آن می‌گذرد ، اشاره کرد و گفت : این موضوع در طول سنوات مختلف به دلایل ...

|

نظرات کاربران