در حال بارگذاری ...

آغاز عملیات ریل گذاری راه آهن رشت - انزلی - کاسپین به طول ۴۰ کیلومتر

نوع روسازی بالاستی با جوشکاری CWR ، ریل پروفیل 60E1 با گرید R260 ، سوزن پروفیل 60E1 ، تراورس از نوع بتونی مونوبلوک B70 و پابند ارتجاعی وسلو SKL14 است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور عملیات ریلگذاری راه آهن رشت - انزلی - کاسپین به طول ۴۰ کیلومتر آغاز شد .

خیراله خادمی گفت : با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور عملیات ریلگذاری راه آهن رشت - انزلی - کاسپین با هدف احداث کریدور ریلی جدید به منظور صادرات و واردات کشور و ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس و آب های آزاد بین المللی آغاز شد . راه آهن رشت - کاسپین - انزلی به عنوان بخشی از طرح راه آهن قزوین - رشت - انزلی است که عملیات اجرایی آن از محل اعتبارات عمرانی ملی آغاز شده است .

وی میزان ریل مورد نیاز برای روسازی را ۷ هزار و ۶۰۰ تن اعلام کرد و گفت : ۶۴ دستگاه سوزن ، ۱۰۵ هزار قطعه تراورس ، ۲۱۰۰ هزار ست پابند ، ۱۴۰ هزار مترمکعب بالاست و ۴۲ هزار متر مکعب زیربالاست از دیگر احجام در روسازی راه آهن رشت - انزلی - کاسپین است .

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص ویژگی های روسازی این محور توضیح داد و بیان کرد : نوع روسازی بالاستی با جوشکاری CWR ، ریل پروفیل 60E1 با گرید R260 ، سوزن پروفیل 60E1 ، تراورس از نوع بتونی مونوبلوک B70 و پابند ارتجاعی وسلو SKL14 است .

وی اتصال مرکز استان گیلان به منطقه آزاد کاسپین را از مزایای مهم این مسیر ریلی اعلام کرد و افزود : اتصال منطقه آزاد کاسپین به شبکه ریلی کشور ، تکمیل بخشی ار کریدور ریلی شمال- جنوب، اشتغال زایی وکمک به توسعه و رونق اقتصادی و اجتماعی منطقه و توسعه حمل و نقل ترکیبی بخش دیگری از اهداف در احداث این خط آهن است .

معاون وزیر راه و شهرسازی برآورد اولیه اعتبار مورد نیاز برای روسازی این مسیر ریلی را ۴ هزار و ۲۵ میلیارد ریال اعلام کرد .

آغاز عملیات اجرایی چهارخطه کردن محور پیربازار - ضیابر

خادمی در ادامه از آغاز عملیات اجرایی چهارخطه کردن محور پیربازار - ضیابر با حضور معاون رییس جمهور خبر داد و گفت : این محور ۳۲ کیلومتر است و موجب انتقال ترافیک عبوری به خارج از شهر رشت می شود . این محور یکی از مسیرهای شریانی و ترانزیتی غرب استان گیلان است که به عنوان راه میانبر شهر انزلی به صومعه سرا و اتصال به محور فومن - پونل - آستارا با هدف عبور کالا های ترانزیتی ، نقش مهمی در توزیع بار ترافیکی ایفا می کند .

وی برآورد اعتبار مورد نیاز برای این پروژه در فاز اول را ۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد .

احداث یک پل در کنارگذر انزلی برای حفظ محیط زیست مرداب

معاون وزیر راه و شهرسازی بازدید از روند اجرایی کنارگذر انزلی را بخش دیگری از برنامه سفر محمدباقر نوبخت دانست و بیان کرد : این پروژه به منظور توسعه گردشگری در منطقه و ترانزیت کالا از بندر انزلی از اهمیت بالایی برخوردار است و موجب تسهیل تردد و توسعه ترانزیت کالا از شمال به سمت بنادر جنوبی کشور می شود .

خادمی طول محور را ۱۶ کیلومتر اعلام کرد و گفت : ۷ کیلومتر از مسیر به صورت چهارخطه زیرعبور قرار دارد و ۵ کیلومتر دیگر نیز به صورت یک بانده آماده بهره برداری است .

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه از احداث یک پل به منظور حفظ محیط زیست مرداب انزلی در این پروژه خبر داد و افزود : این پل به طول ۱۳۲۰ متر طول دارد و به تنهایی به صورت یک بانده به ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد . تامین اعتبار مورد نیاز ساخت این پل در تکمیل هرچه سریعتر کل پروژه موثر خواهد بود و امکان بهره برداری از پروژه به صورت یک باند دو خطه تا پایان دولت را فراهم می کند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ میعاد صالحی به ماده ۱۲ که حدود ۸ سال از آن می‌گذرد ، اشاره کرد و گفت : این موضوع در طول سنوات مختلف به دلایل ...

|

با احداث این خطوط ریلی جدید در گذرگاه های ریلی چین و قزاقزستان (خورگوس ، دوستیک و سین کیانگ) ، دسترسی یکپارچه به منظور افزایش تجارت دو کشور فراهم می شود .

|

نظرات کاربران