در حال بارگذاری ...

حمل و نقل دریایی مزیت فوق العاده ای برای فعالان بخش خصوصی دارد

باید شرایط را برای صادرکنندگان و سایر فعالان بخش خصوصی تسهیل و حمایت های دولت را دو چندان کرد تا بتوانیم این این گردنه سخت اقتصادی را کمترین خسارت پشت سر بگذاریم .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، نایب رییس اول کمیسیون صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی در کنار صادرکنندگان قرار دارد ، از خدمت رسانی و عملکرد حوزه بندری و دریایی ابراز رضایت کرد .

محمدعلی محمد میرزاییان با اشاره به اینکه نقش بنادر در پویایی اقتصاد کشور غیرقابل انکار است ، اظهار داشت : در دوران اعمال تحریم که بندر شهیدبهشتی چابهار به عنوان استثنا ، دارای معافیت است باید به عنوان کانون صادرات و واردات کشور تبدیل شود و از فرصت ها و مزیت های این بندر به نحو مطلوب استفاده کرد . کشور ما مزیت های بی نظیری در حوزه بندری شمال و جنوب دارد و خوشبختانه از شمال کشور به کشورهای آسیای میانه و از جنوب به آب های آزاد دنیا متصل هستیم .

 نایب رییس اول کمیسیون صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه شرایط تحریمی کار را برای فعالیت هرچه بهتر بنادر ایران سخت کرده است ، عنوان کرد : باید در چنین شرایطی از وجود شرکای تجاری خود و کشورهای همسایه به بهترین شکل بهره مند شویم چرا که کشور ما در همسایگی ۱۵ کشور دیگر قرار دارد و این یک مزیت فوق العاده است .

میرزاییان با اشاره به مشکلات به وجود آمده ناشی از تحریم ها برای حوزه بندری و دریایی ، اظهار داشت : مقوله صادرات و واردات ، شرایط پیش آمده برای خطوط کشتیرانی خارجی و بیمه ها شرایط حوزه بندری و دریایی را نسبت به قبل سخت کرده است و در این راستا باید چاره اندیشی کرد .

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل دریایی ، مزیت های فوق العاده ای برای فعالان بخش خصوصی دارد ، گفت : کوتاه شدن مسیر ، کاهش هزینه ها و کاهش مدت زمان جابجایی بار از مهم ترین مزیت های حمل و نقل دریایی نسبت به سایر شقوق حمل و نقل است که باید مورد توجه فعالان اقتصادی قرار گیرد و با توجه به موقعیت لجستیکی ایران و مزیت های بندری و دریایی کشور ، بخش خصوصی می تواند با درایت از این شرایط بهره مند شود .

نایب رییس اول کمیسیون صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر اینکه در دوران تحریم نباید مشتریان خارجی اقتصاد ایران از دست برود ، عنوان کرد : باید شرایط را برای صادرکنندگان و سایر فعالان بخش خصوصی تسهیل و حمایت های دولت را دو چندان کرد تا بتوانیم این این گردنه سخت اقتصادی را کمترین خسارت پشت سر بگذاریم .

میرزاییان همچنین با تاکید بر اینکه ایجاد زیرساخت های مناسب برای بنادر کشور در راستای افزایش سرعت صادرات و واردات ، گفت : هر لحظه و ساعت برای صادرکنندگان و واردکنندگان ارزشمند است و بزرگترین خدمتی که می توان به فعالان این دو حوزه انجام داد این است که به روند صادرات و واردات سرعت بخشیده شود و شاهد افزایش هرچه بیشتر سرعت تخلیه و بارگیری کالا باشیم . خدمت رسانی بنادر رضایت بخش است و از سیستم و شرایط خوبی برخوردار هستند که باید به عملکرد آن ها نمره قبولی دارد و معتقد هستیم که سازمان بنادر و دریانوردی در کنار صادرکنندگان قرار دارد .




مطالب مرتبط

اقتصاد ایران ظرفیت‌‌های بسیاری در بخش‌های مختلف دارد و فعالان اقتصادی از جمله بخش خصوصی و مردم ، عوامل اصلی تحقق این ظرفیت‌ها هستند و اقتصاد کشور اگر قصد دارد در مسیر رشد گام بردارد باید در حوزه واگذاری امور به بخش خصوصی بازنگری ویژه داشته باشد .

|

تولید انرژی به ویژه انرژی خورشیدی در پسکرانه بنادر یکی از مسائل مهمی است که باید به آن توجه ویژه داشت و با توجه به ظرفیت بنادر کشور به ویژه بنادر جنوبی ایران ، به بهترین شکل شرایط را برای تولید انرژی خورشیدی فراهم کرد .

|

باید از وضع قوانین یک‌روزه و خلق‌الساعه در حوزه دریایی و بندری پرهیز و شرایطی را فراهم کرد تا با رفع بوروکراسی‌های اداری و تسهیل قوانین و مقررات موجود ، شاهد جذب و ایجاد انگیزه فعالان بخش خصوصی در حوزه دریایی و بندری باشیم .

|

تشکل‌ها در حوزه مهندسی سواحل و توسعه امور زیربنایی بنادر از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و باید با تجمیع ظرفیت حوزه مهندسی و همچنین همکاری سازمان بنادر با بخش خصوصی ، شاهد حرکت در مسیر تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور باشیم .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، همایش اقتصاد دریامحور ایران ، کریدور شمال - جنوب روز‌های ۲۳ و ۲۴ بهمن ماه سال جاری در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و ...

|

نظرات کاربران