در حال بارگذاری ...

رشد ۵۸ درصدی حمل ریلی کالا در بندر امیرآباد

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با برخورداری از حمل‌و‌نقل ترکیبی و چندوجهی به عنوان تنها بندر متصل به شبکه راه‌آهن سراسری در شمال کشور نقش موثری را در مراودات کالا در منطقه ایفاء می کند از رشد ۵۸ درصدی حمل ریلی کالا از آغاز سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل در بندر امیرآباد خبر داد .

محمدعلی اصل سعیدی پور با اشاره به اینکه حمل ریلی کالا از آغاز سال ۹۹ تا کنون به میزان ۳۳ هزار و ۷۳۴ تن بوده که در مقایسه با میزان ۲۱ هزار و ۴۰۴ تن همین مدت در سال ۹۸ رشد ۵۸ درصدی را نشان می دهد ، اظهار داشت : در سال گذشته در همین مدت ۴۰۱ دستگاه واگن به منظور تخلیه و بارگیری کالا وارد بندر شدند ، که این در حالی است که امسال این تعداد به ۶۳۱ دستگاه واگن افزایش یافت .

وی کالاهای ساختمانی با حجم ۲۴ هزار و ۷۳۸ تن ، ذرت به میزان ۵ هزار و ۷۶۴ تن و فلزات به مقدار ۲ هزار و ۲۴۳ تن را از عمده کالاهایی برشمرد که در این مدت با واگن جابجا شده است .

مدیرکل بندر امیرآباد میزان تخلیه و بارگیری کالا در این بندر را از آغاز سال جاری تاکنون یک میلیون و ۲۹۷ هزار و ۳۲۳ تن عنوان کرد که از این میزان ۹۸۴ هزار و ۷۵ تن مربوط به تخلیه کالا و ۳۱۳ هزار و ۲۴۸ تن دیگر مربوط به بارگیری بوده است.

سعیدی پور ، کالاهایی همچون جو ، ذرت ، روغن خوراکی ، کالاهای ساختمانی و معدنی و فلزات را از جمله کالاهایی برشمرد که فراوانی تخلیه و بارگیری آن ها در این مدت نسبت به کالاهای دیگر قابل توجه بوده است .

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد در پایان با تأکید بر اینکه این بندر در میان بنادر شمالی سهم بیش از ۵۰ درصدی را در بخش صادرات ، واردات و تخلیه و بارگیری کالا به خود اختصاص داده است ابراز امیدواری کرد : در نیمه دوم سال ۹۹ شاهد افزایش بیش از پیش فعالیت های بندری در حوزه بازرگانی و حمل و نقل کالا باشیم .




مطالب مرتبط

ماموریت اصلی همه بنادر فعالیت ۲۴ ساعته در زمینه تخلیه و بارگیری کالاها در حوزه صادرات ، واردات و ترانزیت می باشد که این کالاها ازمبادی بندری از / به اقصی نقاط کشور در کوتاهترین زمان ممکن و مقرون به صرفه با بهره مندی از شقوق مختلف حمل و نقل جابجا می شوند .

|

یکی از مولفه های مهم بندر امیرآباد دارا بودن ۱۵ پست اسکله جهت پهلوگیری انواع شناورها و تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری می باشد که در کنار تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری دریایی توانسته است با ایجاد مسیر دسترسی ایمن برای شناورها این رکورد به ثبت برسد .

|

با توجه به ظرفیت ترانزیتی منطقه ، وجود زیرساخت های مناسب دو بندر امیرآباد و ترکمن باشی مایل به گسترش همکاری ها ، فعال سازی مسیر دریایی و افزایش حجم مبادلات تجاری از طریق مسیر دریایی هستیم .

|

حمل کالاهای اساسی از جمله غلات از قزاقستان به ایران و ارسال خودروهای ترانزیتی از کشورهای حوزه خلیج فارس از طریق بندر امیرآباد به قزاقستان در سال های اخیر ، حاکی از رشد روابط تجاری دو کشور است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سومین محموله مرکبات مازندران ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ به میزان TEU ۱۶ کانتینر به کشور روسیه از طریق بندر امیرآباد صادر شد .

|

نظرات کاربران