در حال بارگذاری ...
  • ورود ۷۰ دستگاه ناوگان ریلی تولید داخل و بازسازی شده به شبکه ریلی کشور

    با بهره برداری از این ۷۰ دستگاه ناوگان ریلی ، در مجموع امسال ۳۲۹ دستگاه انواع ناوگان ( لکوموتیو ، واگن باری و مسافری) به ارزش ۵۶۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری وارد شبکه ریلی کشور شدند.

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، با حضور وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و در پنجمین مرحله ۷۰ دستگاه ناوگان ریلی به ارزش ۷۳ میلیارد تومان به بهره برداری رسید .

    در سال جهش تولید امسال در پنج مرحله ۳۲۹ دستگاه ناوگان ریلی به ارزش ۵۶۷ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ، ۵۲  درصد افزایش نشان می دهد .

    در این مرحله ۵۹ دستگاه واگن باری نو ، ۲ دستگاه واگن مسافری نو و ۹ دستگاه لکوموتیو بهسازی شده که با ورود این تعداد ناوگان به شبکه ریلی که صد درصد در شرکت های داخلی تولید شده ، در مجموع برای ۱۹۳ نفر اشتغالزایی شده است .

    شرکت های تجارت کوشش سپاهان ، صنایع ملی مس ایران ، جنرال مکانیک ، آذرکیا تجارت ، حمل ونقل ریلی رجا و راه آهن جمهوری اسلامی ایران ۶ شرکت سرمایه گذار این ناوگان هستند که همه آنها در کارخانجات واگن پارس ، واگن سازی کوثر ، فولاد درخشان ، پلور سبز ، ایرکو و کارخانجات تعمیرات اساسی لکوموتیو تهران و بافق آماده شده است .

    در مرحله نخست امسال و در فروردین ماه سال جاری ، ۵۶ دستگاه ناوگان ریلی به ارزش ۱۲۵ میلیارد تومان ، در مرحله دوم ۸۸ دستگاه به ارزش ۱۴۴ میلیارد تومان ، در مرحله سوم ۶۵ دستگاه به ارزش ۱۵۶ میلیارد تومان ، در مرحله چهارم امسال ۵۰ دستگاه ناوگان به ارزش ۶۹ میلیارد تومان سرمایه‌ گذاری و در پنجمین مرحله ۷۰ دستگاه ناوگان ریلی به ارزش ۷۳ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است .

    با بهره برداری از این ۷۰ دستگاه ناوگان ریلی ، در مجموع امسال ۳۲۹ دستگاه انواع ناوگان ( لکوموتیو ، واگن باری و مسافری) به ارزش ۵۶۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری وارد شبکه ریلی کشور شدند.

    با برنامه‌ریزی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و در راستای توسعه ناوگان ریلی سال گذشته در سه مرحله ۷۷۸ دستگاه ناوگان ریلی شامل لکوموتیو ، واگن مسافری و باری به ارزش ۱۲۷۰ میلیارد تومان وارد خطوط ریلی کشور شدند .




    مطالب مرتبط

    در حال حاضر بیشتر ناوگان ریلی با تولید داخل و تعمیرات ناوگان موجود تأمین می‌شود . برخی فعالان این حوزه تأکید می‌کنند که برای جبران کمبود نیاز به واردات واگن و لکوموتیو داریم ، اما متولیان بخش می‌گویند در کشور توان تولید برای رفع تمام نیازها در بخش حمل بار و مسافر را داریم .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت راه آهن گفت : در این مرحله مجموع ناوگان جدید توسعه یافته ۶۸۵ دستگاه ناوگان است که این تعداد شامل ۶۴۵ واگن باری ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنج شنبه ۹ فروردین آغاز می شود .

    |

    شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا نصرت نظامی در واکنش به نامه رئیس اخیر هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و حاشیه‌سازی‌های مستمر وی ...

    |

    نظرات کاربران