در حال بارگذاری ...
  • ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در طرح توسعه سالن مسافری پایانه مرزی میرجاوه

    بهره برداری از طرح توسعه این سالن مسافری نقش مهمی در تسهیل و سرعت بخشی به جابجایی و تردد مسافران ، ترانزیت و حمل و نقل بین المللی کالا در پایانه مرزی میرجاوه خواهد داشت .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت : طرح توسعه سالن مسافری پایانه مرزی میرجاوه با صرف هزینه کرد ۳۰ میلیارد ریالی از پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی برخوردار است .

    ایوب کرد با بیان اینکه عملیات توسعه این سالن مسافری از سال ۹۷ آغاز شده و همچنان ادامه دارد ، اظهار داشت : تکمیل زیرساخت‌ها و کیفی سازی خدمات در پایانه‌های مرزی یکی از سیاست‌های مهم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به شمار می‌رود که ساخت سالن کنونی پایانه مرزی میرجاوه نیز در راستای این سیاست‌ها انجام می‌شود .

    وی توسعه اقتصاد منطقه‌ای و حمل و نقل بین المللی ، افزایش مبادلات با کشورهای همسایه و پذیرا بودن خیل عظیم زائران پاکستانی عتبات عالیات را از جمله برخی قابلیت‌های قابل توجه پایانه مرزی میرجاوه عنوان کرد و افزود : در صورت تخصیص ۲۰۰ میلیارد اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این سالن مسافری سال آینده شاهد بهره برداری آن خواهیم بود .

    مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مرز محل عبور است نه توقف ، تاکید کرد : بهره برداری از طرح توسعه این سالن مسافری نقش مهمی در تسهیل و سرعت بخشی به جابجایی و تردد مسافران ، ترانزیت و حمل و نقل بین المللی کالا در پایانه مرزی میرجاوه خواهد داشت .

    وی گفت : این اداره کل همچنین به منظور ارائه خدمات بهتر در پایانه مرزی میرجاوه ساماندهی محوطه و مسیرهای ورودی و خروجی و همچنین روکش آسفالت محدوده این پایانه مرزی را در اولویت کاری خود قرار داده است .




    مطالب مرتبط

    ترانزیت کالاهای غیرنفتی در سال گذشته بالغ بر ۹ میلیون و ۴۰۰ هزارتن بوده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۸ درصد رشد داشته است .

    |

    شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی با برنامه ریزی مناسب و در هنگام آغاز سفر و قبل از رسیدن ناوگان به پایانه های مرزی نسبت به ثبت سفر و اخذ کد رهگیری در سامانه اقدام نموده و بر اساس کد صادر شده تشریفات مرزی نیز انجام می‌شود .

    |

    یکی از زیرشاخص های اصلی مزیت تردد مسافر در سیستان و بلوچستان ، همسایگی این استان با کشورهای پاکستان و افغانستان است که با رویکرد افزایش توسعه پایانه‌های مرزی توسط این اداره کل در سال‌های اخیر شاهد فرایند روبه رشدی هستیم .

    |

    این پایانه مرزی از جایگاه ویژه‌ای از لحاظ حمل و نقل ، ترانزیت کالا و تردد مسافر برخوردار است و همواره یکی از پایانه‌های مرزی فعال کشور درحوزه صادرات و ترانزیت به شمار می‌رود .

    |

    عبور کالا از قلمرو کشور علاوه برآن که منجر به افزایش درآمدهای دولت می شود ، درآمدهای پایدار دیگری از قبیل افزایش میزان اشتغال جهت ارایه خدمات به رانندگان را به دنبال خواهد داشت که براساس نظرهای کارشناسی ارایه شده ، این درآمد حداقل ۵۰ دلار برای هر تن کالای ترانزیتی برآورد شده ...

    |

    نظرات کاربران