در حال بارگذاری ...

تصویب لایحه موافقت نامه همکاری دولت های ساحلی دریای خزر در کمیسیون عمران مجلس

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت : در نشست امروز لایحه موافقت نامه همکاری میان دولت های ساحلی دریای خزر در زمینه حمل و نقل دریایی و جاده‌ای به تصویب رسید .

سید البرز حسینی در تشریح نشست امروز کمیسیون عمران مجلس ، گفت : در نشست امروز لایحه موافقتنامه حمل و نقل جاده ای مسافر و کالا میان دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت به تصویب رسید .

نماینده خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : با توجه به شرایط انتقال کالا میان دو کشور ، موافقتنامه مذکور به مسائلی همچون میزان اخذ مالیات ، تشریفات گمرکی ، وزن وسایل نقلیه ، اجرای قوانین و مقررات ملی و مکانیزم رسیدگی به تخلفات پرداخته است .

وی افزود : در نشست امروز همچنین لایحه موافقتنامه همکاری میان دولت های ساحلی دریای خزر از جمله ایران ، قزاقستان و روسیه در زمینه حمل و نقل مورد بررسی و تصویب قرار گرفت ، بر اساس این موافقتنامه طرف های مذکور بر اساس اصول برابری در زمینه حمل و نقل در منطقه دریای خزر همکاری خواهند کرد .




مطالب مرتبط

بر اساس آمار سال ۲۰۲۳ ، رشد متوسط اقتصاد دنیا ۳ درصد ، رشد تجارت دریابرد دنیا ۴.۸ درصد و بیش از ۱۱ میلیارد تن بوده و ظرفیت تناژ ۸۰ هزار فروند کشتی‌های اقیانوس پیمای دنیا ، ۲ میلیارد و ۳۳۷ میلیون تن بوده است .

|

ایران می تواند با بهره گیری مدبرانه از ساحل ، پسکرانه و جزایر متعدد و متنوع خود، در آبهای پیرامونی خلیج فارس دریای عمان و دریای خزر و با حضور مؤثر در فراساحل، دریا و اقیانوس و بهره گیری از آنها - به عنوان یک پیشران و محور توسعه - جایگاه شایسته‌ای در منطقه و جهان برای خود احراز ...

|

قطعا اتصال دو شهر سیستان و بلوچستان به صورت بزرگراه ضمن ایجاد امید آفرینی در جامعه نشان خواهد داد که دولت سیزدهم به تعهدی که به مردم شریف سیستان و بلوچستان برای توسعه زیر ساخت‌ها داده بعد از یک وقفه تاریخی پایبند است و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد .

|

تمامی بخش‌های مرتبط با حوزه دریا باید همانند یک مجموعه واحد در راستای تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری اقدام کنند و در این راستا دولت ، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه نیز باید تمام تلاش خود را به کار گیرند و شرایط را برای اجرا و تحقق سیاست‌های ۹ بندی ...

|

باید نیاز مالی و پشتیبانی سازمان بنادر و دریانوردی در راستای تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور برطرف شود و هیچ گونه کمبودی در حوزه نیروی انسانی در حوزه دریایی نداشته باشد و از نیروهای دریایی متخصص در این زمینه بهره‌گیرد و به سمت آموزش تخصص در حوزه دریا حرکت کند .

|

نظرات کاربران