در حال بارگذاری ...
  • پیش بینی توقف پروژه های توسعه ای فرودگاه مهرآباد در کمبود نقدینگی

    فرودگاه ها به دلیل ماهیت عملکردی خود ، همچنین ارائه خدمات در سطح استانداردهای مشخص شده از سوی ایکائو و دیگر سازمان ها و ارگان های بین المللی فعال در حوزه هوانوردی و سازمان هواپیمایی کشوری ، جدای از هزینه های جاری مربوط به حقوق پرسنل خود یا هزینه های مربوط به مصرف انرژی ، ملزم به رعایت پروتکل های بسیار دقیق و پیچیده ای هستند که خود هزینه های بالایی را به همراه دارد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد با بیان اینکه مهرآباد با کمبود شدید منابع مواجه است ، گفت : ۸ ماه چک شرکت های هواپیمایی را برگشت نزدیم ، ایرلاین ها شرایط مهرآباد را درک کنند و آنهایی که وام های حمایتی گرفتند بدهی خود را به مهرآباد بپردازند .

    ابراهیم مرادی اظهار داشت : بر اساس پیش بینی های انجام شده در سال ۲۰۲۰ در جهان شاهد کاهش ۹۷ میلیارد دلاری (۵۷ درصدی) درآمد فرودگاهی خواهیم بود و بر اساس آنچه تا کنون در صنعت هوانوردی کشور در شرایط کرونایی رقم خورده است ، پیش بینی می شود تا پایان سال ۲۰۲۰ شاهد کاهش ۴۷ درصدی تعداد مسافران فرودگاه های کشور باشیم .

    پیش بینی توقف پروژه های توسعه ای فرودگاه مهرآباد در کمبود نقدینگی

    وی افزود : این در حالی است که فرودگاه مهرآباد به عنوان بزرگترین و پرترافیک ترین فرودگاه کشور پس از کاهش محدودیت های سفر از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ، با بیش از ۹۰ درصد ظرفیت خود در حال خدمت رسانی به مردم و شرکت های هواپیمایی داخلی است .

    مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد بیان کرد : مهرآباد در حال حاضر با کمبود شدید منابع مواجه است و چنانچه شرکت های هواپیمایی داخلی دریافت کننده تسهیلات دولتی ، سهمی از  کمک های دریافتی را به پرداخت بدهی های خود به فرودگاه بین المللی مهرآباد اختصاص ندهند ، همه پروژه های توسعه فرودگاه که با مشکل جدی کمبود منابع در حال حاضر مواجه هستند ، متوقف خواهد شد و به طور قطع عدم اجرای این پروژه ها و محدودیت های ظرفیتی ، بیشتر متوجه شرکت های هواپیمایی و حیات پروازی آنها خواهد بود زیرا توقف یا اختلال در این پروژه ها که همه از اولویت های شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور و فرودگاه مهرآباد است و مربوط به ایمنی و یا تسریع روند پروازی در بزرگترین فرودگاه کشور است ، صدمات جبران ناپذیری به این صنعت و در راس آن شرکت های هواپیمایی که در این فرودگاه فعالیت دارند ، وارد خواهد کرد .

    شرکت های هواپیمایی که وام حمایتی گرفتند بدهی خود را به مهرآباد بپردازند

    مرادی بیان کرد : شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و فرودگاه بین المللی مهرآباد شرکتی درآمد - هزینه است واز منابع دولتی بهره نمی گیرد ، در مقابل شرکت های هواپیمایی از تسهیلات مناسبی در دوران شیوع کرونا بهره گرفته اند بنابراین  قاعدتا تنها راهکار مناسب برای ادامه ارائه خدمات به این شرکت ها پرداخت دیون و بدهی های خود به فرودگاه بین المللی مهرآباد از محل همین تسهیلات و کمک های دولتی است .

    ۸ ماه چک شرکت های هواپیمایی را برگشت نزدیم/ ایرلاین ها شرایط مهرآباد را درک کنند

    وی افزود : از ابتدای اسفند ماه سال ۹۸ تا کنون به دلیل شرایط اضطراری ناشی از شیوع بیماری کرونا فرودگاه بین المللی مهرآباد بر اساس مصوبات هیئت مدیره و هیئت تشخیص شرکت فرودگاه ها حداکثر همکاری را با شرکای اقتصادی خود به عمل آورده و در چندین نوبت از اجرا گذاشتن چک های بدهی شرکت ها خودداری کرده است اما اکنون و با گذشت بیش از ۸ ماه از شرایط پیش گفته ، فرودگاه با مشکلات جدی کمبود منابع مواجه شده است  و انتظار می رود که مدیران و مسئولان شرکت های هواپیمایی نیز شرایط بزرگترین فرودگاه کشور را درک کرده و بخشی از بدهی های خود به این فرودگاه را پرداخت کنند .

    ۱۰ میلیارد تومان بابت مبارزه با کرونا در مهرآباد هزینه شد

    مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد در پاسخ سوالی در مورد هزینه های فرودگاه هایی نظیر فرودگاه مهرآباد اظهار داشت : فرودگاه ها به دلیل ماهیت عملکردی خود ، همچنین ارائه خدمات در سطح استانداردهای مشخص شده از سوی ایکائو و دیگر سازمان ها و ارگان های بین المللی فعال در حوزه هوانوردی و سازمان هواپیمایی کشوری ، جدای از هزینه های جاری مربوط به حقوق پرسنل خود یا هزینه های مربوط به مصرف انرژی ، ملزم به رعایت پروتکل های بسیار دقیق و پیچیده ای هستند که خود هزینه های بالایی را به همراه دارد .

    مرادی ادامه داد : به عنوان مثال در حال حاضر در الزامات مربوط به رعایت دستورالعمل های بهداشتی ابلاغی ستاد مبارزه با شیوع کرونا ، فرودگاه مهرآباد به صورت مستقیم و غیر مستقیم بیش از ۱۰ میلیارد تومان هزینه کرده است که هزینه مستقیم آن مربوط به تهیه مواد ضد عفونی کننده ، خرید دوربین های حرارتی ، ماسک و دستکش و هزینه های غیر مستقیم آن غیبت کارکنان کلیدی به دلیل ابتلا به این ویروس ، تهیه زیر ساخت های مرتبط با دورکاری کارکنان ، مرخصی کارکنان دارای فرزند زیر ۶ سال ، جایگزینی تجهیزات مستهلک شده شده ناشی از پاشش مواد ضد عفونی کننده و غیره است . علاوه بر هزینه های جاری و هزینه های مهم دیگر فرودگاه مهرآباد ، هزینه های مربوط به پروژه های عمرانی و توسعه ای فرودگاه مطرح است که با وجود بالا بودن اعتبارات مورد نیاز آن ، در صورت انجام این پروژه ها ، اثرات مطلوبی برای کشور دارد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در نشست افتتاح ۸ پروژه هوانوردی و زیربنایی در فرودگاه بین المللی مهرآباد گفت : ...

    |

    در شهریور و مهر سال ۱۴۰۰ تمام دنیا اذعان داشتند که بخش هوایی ایران با مشکلاتی روبه‌رو خواهد شد اما هم‌اکنون در اوج عزت و اقتدار با گام‌های بلند در حال ادامه حرکت‌های مؤثر هستند .

    |

    یکی از مهمترین پروژه‌ها ، بهسازی سقف ترمینال ۴ به عنوان شلوغ‌ترین ترمینال فرودگاه مهرآباد است که فرایند بهسازی آن در حین عملیاتی بودن این ترمینال انجام شد و به خاطر درک شرایط آن جای تشکر و قدردانی از مردم شریف ایران دارد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، ۵ پروژه عملیات هوانوردی به مناسبت بزرگداشت چهل و پنچمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در فرودگاه بین المللی مهرآباد ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، کاپیتان محمدی بخش درباره احتمال پرواز شرکت‌های هواپیمایی خارجی در ایران گفت : بر اساس قوانین ایکائو ، آزادی‌های مختلف ...

    |

    نظرات کاربران