در حال بارگذاری ...

موافقت شرکت فرودگاه‌ها با تحویل گیری فرودگاه‌های عسلویه و ماهشهر

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس سازمان هواپیمایی کشور از موافقت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران با تحویل گیری فرودگاه‌های عسلویه و ماهشهر خبر داد و اظهار کرد که مالکیت فرودگاه‌ها با این شرکت است و سازمان هواپیمایی کشور به موضوع مالکیت ورود نمی‌کند .

تورج دهقانی زنگنه در پاسخ به این سوال که «برخی رسانه‌ها اظهار داشتند که سازمان هواپیمایی کشوری از تحویل گیری فرودگاه ماهشهر خودداری ورزیده اند ، آیا این خبر صحت دارد ؟» ، عنوان کرد : مالکیت فرودگاه‌ها با شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران است و قرار شده این شرکت در گام نخست ، فرودگاه‌های عسلویه و ماهشهر را تحویل بگیرد .

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت : تحویل‌گیری فرودگاه ماهشهر به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران مربوط می‌شود که به دلیل موضوع مالکیت ، این سازمان به موضوع مالکیت فرودگاه‌ها ورود نمی‌کند .

گفتنی است ، پیش از این کاپیتان دهقانی زنگنه درباره گزارش نهایی علت سانحه فرودگاه ماهشهر که در تاریخ هفتم اسفندماه سال گذشته رخ داد و در جریان این سانحه هواپیمای بویینگ ام دی کاسپین از مسیر باند منحرف شد ، گفته بود : هدف از بررسی سوانح ، شناختن ریشه‌های رویداد و جلوگیری از رخداد مجدد آن با شناسایی و پیاده سازی اصلاحات لازم جهت حذف زمینه‌های تکرار آن بوده است .

وی اذعان کرده بود : پس از انتشار گزارش نهایی سازمان در خصوص سانحه هواپیمای مسافری MD83 شرکت کاسپین در فرودگاه ماهشهر و در ادامه گفتگوی مدیر کل فرودگاه‌های استان خوزستان با توجه به اینکه محتوای خبر منتشر شده وجود ناهماهنگی و عدم مسولیت پذیری را القا می‌کرد در قالب یک اقدام پیشگیرانه ، به منظور حفظ ایمنی و تا مشخص شدن نتیجه بررسی‌ها دستور توقف فعالیت فرودگاه صادر شد .

رییس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرده بود : پس از آن با دستور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و رایزنی سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها ، شرکت فرودگاه‌ها در گام نخست مسئولیت ناوبری فرودگاه‌های ماهشهر و عسلویه را بصورت مکتوب پذیرفت . با این تمهید ، ادامه فعالیت فرودگاه ماهشهر و برقراری پروازها ، از سوی سازمان هواپیمایی کشوری با رعایت کامل ایمنی مورد موافقت قرار گرفته است




مطالب مرتبط

این تمرین با حضور ۱۵۰ نیروی امداد و نجات و همچنین ۴۵ خودرو از حوزه‌های ایمنی و امنیتی فرودگاه و سازمان های عملیاتی و امدادی استان درمدت زمان ۹۰ دقیقه برگزار شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سرپرست اداره‌کل تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها از فرودگاه شهدای ساری بازدید کرد .

|

در عملیات حج عمره امسال پنج هزار و ۷۲۰ زائر خانه خدا عازم سرزمین وحی می‌شوند که دو هزار و ۸۶۰ زائر از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و دو هزار و ۸۶۰ زائر از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) برای انجام این فریضه مقدس عازم عربستان می‌شوند .

|

هواپیماهای بیزنس جت ۶ و ۷ نفره مانند هوکر و فالکن از انواع هواپیماهایی هستند که پروازهایی در قالب سفر و جابجایی‌ها در مسافت دور را هم دارد و هر چند تعداد سرنشینان این هواپیما محدود است اما جزو هواپیماهای سبک محسوب نمی‌شوند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در ...

|

نظرات کاربران