در حال بارگذاری ...
  • ساخت ۸۳ فروند شناور برای کاربری های مختلف سازمان بنادر و دریانوردی توسط تولیدکننده داخلی

    ‌وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یک مکانیزم حمایتی از این بخش حمل و نقل و تجارت دریایی حمایت می‌کند ، همچنین بدین ترتیب از گردشگری و سفرهای دریایی حمایت می‌شود ، ضمن آنکه به واسطه این تسهیلات سازمان بنادر و دریانوردی صنایع دریایی هم رونق بیشتری بیابد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تولیدکننده داخلی ۸۳ فروند شناور برای کاربری های مختلف سازمان بنادر می سازد ، گفت : از محل وجوه اداره شده تسهیلات ارزان قیمت خرید شناور ارائه می شود منوط به آنکه شناور مورد تقاضا ، تولید داخل باشد .

    محمد راستاد بیان کرد : مهمترین پروژه‌ای که برای استفاده از صنایع دریایی داخلی در پیش داریم ، ساخت ۸۳ فروند شناور در داخل کشور برای ناوگان سازمان بنادر و دریانوردی است . این پروژه ۲۴۰ میلیون یورو ارز‌بری دارد و ۵۵ هزار و ۷۵ میلیارد ریال منابع ریالی دارد که صرف آن می‌شود؛ در ساخت شناورها بالاخره برخی قطعات و تجهیزات ، وارداتی است که همان طور که گفته شد سهم ارزی آن ۲۴۰ میلیون یورو و سهم ریالی آن ۵۵ هزار و ۷۵ میلیارد ریال است .

    بکارگیری شناورها در بخش‌هایی نظیر نجات دریایی و بازرسی فنی و ایمنی کشتی‌ها

    مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره بکارگیری این شناورها اظهار کرد : بخشی از این شناورها شامل شناورهایی است که برای جست‌وجو و نجات دریایی استفاده خواهد شد ، بخشی شناورهایی است که در بازرسی فنی و ایمنی کشتی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد ، تعدادی شامل شناورهایی است که برای بردن راهنما روی کشتی استفاده می‌‌شود (شناور پایلوت) و بخشی هم شناورهای استقرار علائم کمک ناوبری در دریا ، است .

    راستاد ادامه داد : همچنین شناور یدک‌کش برای پهلودهی و جداسازی کشتی‌ها به اسکله‌ها ، شناورهای اطفاء حریق (آتش‌خوار) که در بنادر به کار گرفته می‌شوند و شناورهای یگان حفاظت، بخشی دیگر از این شناورهای در حال ساخت است و در مجموع ۸۳ فروند شناور در این قرارداد توسط تولیدکننده داخل تولید می‌شود .

    معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: از این ۸۳ فروند شناور در این قرارداد تعدادی در حال ساخت است، تعدادی در حال طی کردن پروسه مناقصه است و بخش دیگری در مرحله ترک تشریفات مناقصه است و قراردادهای این موارد در سال جاری انجام خواهد شد و بخش زیادی از آنها به مرحله تولید خواهد رسید و به مرور این ناوگان عظیم مورد نیاز سازمان در بنادر با توان داخلی تولید خواهد شد و مورد استفاده قرار می‌گیرد .

    ارائه تسهیلات ارزان قیمت خرید  شناور به ۲ شرط

    وی درباره ارائه تسهیلات خرید شناور از سوی به بخش خصوصی گفت : در زمینه حمایت از بخش‌ خصوصی برای ساخت شناورهای مورد نیاز آنها ، با استفاده از صنایع دریایی داخلی ، تسهیلات وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی به همراه مشوق‌هایی که داریم ، برای بخش خصوصی قابل استفاده است . پرداخت بخشی از سود تسهیلات توسط سازمان بنادر و دریانوردی انجام می شود منوط به آنکه اولا «متقاضیان خرید شناورهای تولید داخل را در دستور کار قرار دهند» ضمن آنکه «این شناورها مورد نیاز کشور باشد» .

    وی گفت : ‌وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یک مکانیزم حمایتی از این بخش حمل و نقل و تجارت دریایی حمایت می‌کند ، همچنین بدین ترتیب از گردشگری و سفرهای دریایی حمایت می‌شود ، ضمن آنکه به واسطه این تسهیلات سازمان بنادر و دریانوردی صنایع دریایی هم رونق بیشتری بیابد . این از جمله اقدامات مهمی است که سازمان بنادر و دریانوردی در راستای جهش تولید در کشور دنبال می کند .




    مطالب مرتبط

    افزایش مهارت قایقران‌ها در سطح نجات غریق در صورت توفیق در عقد تفاهم نامه با فدراسیون نجات غریق و غواصی و تسهیل و سرعت بخشیدن به رسیدگی در مورد تقاضاهای مطروحه در کمیته وجوه اداره شده در بخش مسافری از جمله برنامه‌های تعریف شده است .

    |

    در بخش مسافرت‌های دریایی ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر سفر انجام گرفت که نسبت به مدت مشابه سال قبل ، ۶ درصد رشد داشته است . در حوزه گردشگری ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر سفر تردد دریایی انجام گرفت که نسبت به سال گذشته ، ۷ درصد کاهش داشته است .

    |

    از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین‌ماه سال جاری ، ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تردد مسافری و گردشگری دریایی در بنادر شمالی و جنوبی کشور انجام و ۶۸۹ هزار خودرو بین بنادر به ویژه در غرب استان هرمزگان از جمله بنادر چارک ، پل و آفتاب با جزایر قشم و کیش جابجا شد .

    |

    طرح تسهیل سفر‌های نوروزی از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۲ آغاز شده و تا روز جمعه ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد .

    |

    از ابتدای طرح‌ سفرهایی دریایی در استان هرمزگان تا روز جمعه ۱۰ فروردین‌ماه نیز ۲۲۸ هزار و ۴۰۲ مسافر از بندر شهید ذاکری قشم تردد کرده‌اند .

    |

    نظرات کاربران