در حال بارگذاری ...

تاکید بر توسعه روابط حمل‌ و نقل ریلی میان ایران و ترکمنستان

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با رئیس آژانس حمل‌ونقل جاده‌ای ترکمنستان در راستای توسعه روابط حمل‌ونقل ریلی دو کشور از طریق ویدئو کنفرانس به گفت‌وگو پرداختند .

شهرام آدم نژاد معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی کشور و ارازدردی سوخانف رئیس آژانس حمل‌ونقل جاده‌ای ترکمنستان طی یک گفت‌وگوی ویدئوکنفرانسی ، بر لزوم تشریک مساعی برای توسعه همکاری‌های حمل‌ونقلی در زمینه‌های مختلف تأکید کردند .

شایان ذکر است ، پیش از این رؤسای جمهور ایران و ترکمنستان در گفت‌وگوی تلفنی مردادماه سال جاری ، با اشاره به روابط دوستانه و برادرانه دو کشور، تلاش مسئولان دو کشور برای توسعه و تحکیم بیش از پیش و همه جانبه مناسبات را خواستار شدند .

‎گفتنی است در خرداد سال‌جاری نیز ، آیین بهره‌برداری از پل جدید مرزی سرخس ، با حضور وزیر راه و شهرسازی و وزیر ساختمان و معماری ترکمنستان انجام شده است .




مطالب مرتبط

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای راهکارهای توسعه ناوگان و جذب اتوبوس‌ها به مدار را در این مدت بررسی کند تا در سفرهای اربعین برای سهولت تردد مسافران استفاده شود .

|

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و تیم همراه ضمن بازدید از ترمینال‌های یک و سلام با جمعی از مسافرین گفت‌وگو کردند و در پایان بر سر مزار شهید گمنام در ترمینال سلام حاضر شدند و ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطر شهدا را گرامی داشتند .

|

همه کارکنان مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی در این ایام مشغول فعالیت خواهند بود که باید نتیجه این خدمات برای مردم محسوس و ملموس باشد و رضایت اجتماعی به‌همراه داشته‌باشد .

|

برنامه داریم تا در سال ۲۰۲۴ حمل بار از کریدور شمال - جنوب در شاخه شرقی و خاک قزاقستان را افزایش دهیم . همکاری و برنامه‌های ایران و روسیه نه فقط برای منطقه ، بلکه برای سیاست‌های حمل‌ونقلی دنیا دارای اهمیت است .

|

با توجه به محدود بودن اعتبارات دولتی و گستردگی دامنه خدمات و اقدامات ، باید از ظرفیت بخش خصوصی در سیاستگذاری‌ها و ارائه خدمات به نحو مطلوب بهره برد و دولت باید با سیاستگذاری ، موانع پیش روی فعالیت سرمایه‌گذاران بخش را تسهیل کند . با توجه به نیاز کشور به افزایش ناوگان ...

|

نظرات کاربران