در حال بارگذاری ...

تکمیل راه آهن بستان آباد - تبریز تا پایان سال جاری

در حال حاضر کل ریل مورد نیاز از کارخانه ذوب آهن اصفهان خریداری شده و عملیات ریل گذاری ۱۵ کیلومتر از مسیر نیز انجام شده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان های آذربایجان شرقی و غربی گفت : عملیات ریل گذاری ۱۵ کیلومتر از راه آهن بستان آباد - تبریز به اتمام رسیده است و طبق برنامه زمان بندی تا پایان سالجاری آماده بهره برداری است .

خیراله خادمی صبح امروز در سفر به آذربایجان شرقی و غربی از روند اجرای زیرساخت های حمل و نقل این دو استان بازدید کرد .

معاون وزیر راه و شهرسازی از راه آهن بستان آباد - تبریز بازدید کرد و با اشاره به اهمیت این خط آهن در کریدور ریلی شرق به غرب گفت :‌ راه آهن میانه - تبریز به طول ۲۰۳ کیلومتر  است که حدفاصل میانه تا بستان آباد در سال گذشته به بهره برداری رسیده است .

وی طول مسیر ریلی بستان آباد - تبریز را ۴۴ کیلومتر اعلام کرد و افزود : در حال حاضر پیشرفت فیزیکی کل این محدوده ۶۵ درصد است و تمام تلاش ما این است تا راه آهن بستان آباد- تبریز تا پایان سالجاری تکمیل و آماده بهره برداری شود .

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه روند اجرای این مسیر ریلی را مثبت ارزیابی کرد و گفت : زیرسازی کل تونل و گالری ها برای اجرای روسازی تکمیل شده و حدود ۷۰ درصد نصب سازه عرشه به اتمام رسیده است.

خادمی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی در بخش زیرسازی یادآور شد : در حال حاضر کل ریل مورد نیاز از کارخانه ذوب آهن اصفهان خریداری شده و عملیات ریل گذاری ۱۵ کیلومتر از مسیر نیز انجام شده است .

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ۲ هزار و ۸۰ متر پل در این مسیر اظهار داشت : پل باسمنج با ۲۰ دهانه ۵۰ متری به طول هزار متر یکی از بزرگترین پل های این محور است که ارتفاع پایه آن از کف زمین ۴۰ متر است و تاکنون عملیات اجرایی در ۵ دهانه به روش پیش رانی تکمیل شده است .

وی همچنین از پل سعید آباد وگرمدره نیز بازدید کرد و در این خصوص گفت : پل سعید آباد دارای ۵ دهانه ۵۰ متری است که ارتفاع پایه آن ۳۰ متر است و در حال حاضر نصب تیرها انجام شده است. پل گرمدره نیز به طول ۲۵۰ متر دارای ۵ دهانه ۵۰ متری است که تاکنون ۴ دهانه آن نصب شده است.

خادمی در ادامه سفر به ایستگاه خاوران رفت و در ارتباط با این ایستگاه اعلام کرد : در حال حاضر عملیات اجرایی اسکلت ساختمان اصلی ایستگاه خاوران ۸۰ درصد تکمیل شده است .

وی طراحی نمای ایستگاه را الهام گرفته از دار قالی دانست و ادامه داد : با توجه به اینکه بیش از ۴۰۰ شاعر ، عارف و رجال نامی ایران از ۸۰۰ سال پیش تاکنون در مقبره الشعرای شهر تبریز به خاک سپرده شده‌اند ، ورودی ایستگاه نیز با ایده کتاب و دیوان شعر از جنس سنگ بنا خواهد شد .

پیشرفت فیزیکی ۷۷ درصدی محور میانه - میاندوآب

معاون وزیر راه و شهرسازی در این سفر همچنین از راه اصلی میانه - میاندوآب بازدید کرد و گفت : این محور ۱۸۱ کیلومتر است که از بزرگراه میاندوآب - تبریز شروع می شود و به آزادراه زنجان - تبریز متصل می شود و پس از مسافتی به محور ترانزیتی میانه - تبریز متصل می شود . با احداث کمربندی شمال غربی میاندوآب این محور به شمال استان آذربایجان غربی و ارومیه متصل و از طریق جاده ارومیه- سرو به مرز ایران و ترکیه متصل می شود .

خادمی کاهش ترافیک سنگین محور زنجان - تبریز و هشترود - مراغه - بناب و کوتاه تر شدن مسیر نسبت به محورهای مذکور ترانزیتی را از مزایای این راه برشمرد .

معاون وزیر راه  وشهرسازی در ارتباط با وضعیت اجرایی این محور بیان داشت : در حال حاضر قطعات یک و پنج به طول ۷۵ کیلومتر تکمیل و زیر عبور قرار دارد و قطعات دو، سه و چهار نیز با پیشرفت فیزیکی ۷۷ درصد در حال اجرا است . هفت کیلومتر از مسیر تا پایان سال به بهره برداری می رسد .

وی اعتبار هزینه شده در این محور را تا امروز ۹۵۰ میلیارد ریال دانست و گفت :  هزینه احداث این محور به نرخ روز بالغ بر ۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برآورد می شود .

خادمی در پایان از کنارگذر شمال غربی میاندوآب بازدید کرد و اظهار داشت : این مسیر به طول ۲۳ کیلومتر در چهار باند رفت و برگشت از ابتدای محور میاندوآب – مهاباد پس از رودخانه سیمینه رود آغاز و تا ۱۱ کیلومتری محور میاندوآب – تبریز تقاطع سرچم ادامه دارد .

معاون وزیر راه و شهرسازی پیشرفت فیزیکی این کنارگذر را ۶۶ درصد اعلام کرد .




مطالب مرتبط

با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

|

آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

|

آزادراه منجیل - رودبار بخشی از آزادراه قزوین - رشت است و بهره‌برداری از آخرین بخش این آزادراه ، موجب رفع گلوگاه ترافیکی بین پایتخت و استان گیلان است و با افتتاح آن هموطنان در ایام نوروز می‌توانند به راحتی از این مسیر عبور کنند .

|

در مطالعات این آزادراه باند رفت و برگشت دیده شد و عملیات اجرایی نیز بر اساس همین مطالعات انجام گرفت ؛ اما با توجه به اینکه حجم ترافیک عبوری در این آزادراه بیش‌تر بر روی باند رفت است و ملاحظات منطقه‌ای نیز مدنظر مسئولان استانی و مقامات دولتی قرار داشت ، تصمیم برآن شد تا باند ...

|

این طرح هفت کیلومتر مسیر مرکز استان ایلام به شهرستان سیروان را کوتاه می کند .

|

نظرات کاربران