در حال بارگذاری ...

نقش مؤثر راه آهن چابهار به زاهدان در اقتصاد کشور و انتقال کالا به کشور‌های همسایه

سرمایه گذاری در راه آهن می‌تواند در صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش آلایندگی‌ها منافع زیادی برای کشور داشته باشد . با صرف هزینه کم در حوزه راه آهن می‌توانیم از منابع بسیار زیادی صرفه جویی و از آن‌ها در بخش‌های دیگر استفاده کنیم .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت : خط راه آهن چابهار به زاهدان که دارای نقش مؤثر در اقتصاد کشور و انتقال کالا به کشور‌های همسایه است سال آینده به بهره برداری می رسد .

رضایی کوچی با بیان این که خط راه آهن چابهار به زاهدان دارای نقش مؤثر در اقتصاد کشور و انتقال کالا به کشور‌های همسایه است و سال آینده به بهره برداری می رسد گفت : این خط ریلی در ادامه به استان‌های خراسان جنوبی ، رضوی و شمالی متصل می‌شود . خوشبختانه با موافقت رهبر معظم انقلاب همه منابع مورد نیاز برای اتصال چابهار به شبکه ریلی کشور که قسمت نخست آن از چابهار به زاهدان است ، تأمین شده است و پیمانکاران خوبی نیز در این طرح فعالیت می‌کنند .

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به بازدید خود از قطعات مختلف مسیر چابهار به زاهدان با بیان این که در این مسیر مشکل مالی نداریم ، افزود : منابع این طرح از صندوق توسعه ملی با اجازه رهبر انقلاب تأمین شده است . پیمانکاران بومی از جمله قرارگاه خاتم الانبیاء و پیمانکاران بخش خصوصی در این طرح فعال هستند و درآینده نزدیک شاهد بهره برداری از این مسیر خواهیم بود .

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود : سرمایه گذاری در راه آهن می‌تواند در صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش آلایندگی‌ها منافع زیادی برای کشور داشته باشد . با صرف هزینه کم در حوزه راه آهن می‌توانیم از منابع بسیار زیادی صرفه جویی و از آن‌ها در بخش‌های دیگر استفاده کنیم .

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه و ترسیم اهدافی برای راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، افزود : رسیدن به ظرفیت ۳۰ درصدی جابجایی بار و ۲۰ درصد سهم جابجایی مسافر از طریق خطوط ریلی از جمله این اهداف است که شرکت راه آهن در این مسیر حرکت می‌کند .

وی به راه آهن تهران - قم - اصفهان و شیراز اشاره کرد و افزود : این خط راه آهن بعد از شیراز ادامه پیدا نمی‌کند و باید به استان‌های هرمزگان ، خوزستان و بوشهر متصل شود .

رضایی کوچی با اشاره به مسیر شمال به جنوب ، گفت : مسیر هند به روسیه از مسیر ایران تکمیل می‌شود که شبکه ریلی سهم عمده‌ای در این زمینه دارد و می‌تواند برای اقتصاد کشور نقش مؤثری داشته باشد .

وی اتصال راه آهن به مراکز تولیدی را ضروری خواند و افزود : بسیاری از مراکز تولیدی در کشور هستند که متأسفانه به شبکه ریلی متصل نیستند و از طریق جاده بار خود را حمل می‌کنند . اتصال مراکز تولیدی به راه آهن می‌تواند در قیمت تمام شده کالا ، کاهش زمان رسیدن کالا به مقصد و همچنین اطمینان و امنیت بیشتر مؤثر باشد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنج شنبه ۹ فروردین آغاز می شود .

|

شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا نصرت نظامی در واکنش به نامه رئیس اخیر هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و حاشیه‌سازی‌های مستمر وی ...

|

سوانح ریلی در ۱۱ ماه سال های ۱۴۰۰ ، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به صورت مستمر کاهش یافته است . در این راستا مجموع حوادث ریلی در ۱۱ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دو و نیم درصد کاهش یافته و به کمترین میزان در سال های اخیر رسیده است .

|

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به عنوان بندر کانونی حمل و نقل کالاهای اساسی از ظرفیت‌های بسیار مطلوبی جهت بهره‌گیری از شبکه ریلی برخوردار بوده است .

|

نظرات کاربران