در حال بارگذاری ...
  • حل مشکل فرودگاه ها و اشتغال زایی در صنعت هوایی با توجه ویژه به حوزه هوانوردی عمومی

    در شرایطی که بسیاری از فرودگاه های کشورمان ، زیان ده شده اند وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری می توانند با توجه ویژه به حوزه هوانوردی عمومی علاوه بر حل مشکل فرودگاه ها و اشتغال زایی قابل توجه این صنعت ، بر سایر حوزه های اقتصادی هم تاثیرات انعکاسی داشته باشند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرده که توجه ویژه به حوزه هوانوردی عمومی علاوه بر حل مشکل فرودگاه ها و اشتغال زایی قابل توجه صنعت هوایی بر سایر حوزه های اقتصادی نیز تاثیرهای انعکاسی دارد .

    اخیرا سید محسن دهنوی نماینده مردم تهران ، ری ، شمیرانات ، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در یادداشتی آورده است : وقت آن رسیده که در کشور ما نیز مانند بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا به صنعت هوانوردی عمومی توجه شود و نگاه ها از ایرلاین ها و تعداد مسافران بالا به هواپیماهای کوچک تر با ظرفیت حداکثر ۱۹ نفر معطوف شود .

    عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هوانوردی عمومی ، کاربردهای متعددی مانند ایرتاکسی ها ، آمبولانس های هوایی ، اطفای حریق ، حمل بار سریع و پروازهای آموزشی دارد ، افزوده است : بیش از ۴۵۰ هزار فروند در حوزه هوانوردی عمومی در دنیا فعالیت می کنند ، در حالی که هواپیماهای فعال در خطوط هوایی سراسر دنیا نهایتا ۲۸ هزار فروند هستند .

    وی تاکید کرده است : در شرایطی که بسیاری از فرودگاه های کشورمان ، زیان ده شده اند وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری می توانند با توجه ویژه به حوزه هوانوردی عمومی علاوه بر حل مشکل فرودگاه ها و اشتغال زایی قابل توجه این صنعت ، بر سایر حوزه های اقتصادی هم تاثیرات انعکاسی داشته باشند .

    گفتنی است ؛ توسعه هوانوردی عمومی یکی از راهبردهای استفاده بهینه از ظرفیت فرودگاه های کشور است و با توجه به رویکرد دولت مبنی بر توسعه صنعت گردشگری و از طرفی نگاه ویژه وزیر راه و شهرسازی به مقوله هوانوردی عمومی و تاکید مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بر این موضوع، کمیته هوانوردی عمومی شرکت به طور جدی توسعه هوانوردی عمومی را پیگیری و ساز و کار اجرایی آن را تدوین کرده است .




    مطالب مرتبط

    در سند مذکور حق بهره برداری از آزادی پنجم و هفتم در حوزه حمل و نقل بار برای دو طرف ایرانی و عمانی مورد توافق قرار گرفت .

    |

    زیرساخت فرودگاه‌های کشور به اندازه‌ای است که اگر تعداد پروازها به ۱۵ تا ۲۰ برابر افزایش یابد ، مشکلی بابت ارائه خدمات فرودگاهی به پروازها وجود ندارد ؛ مگر در شرایط خاص مانند فرودگاه سیرجان که به دلیل انجام عملیات بهسازی روکش باند ، پروازهای آن بسته شده است.

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در آیین اعطای گواهینامه فرودگاهی فرودگاه بین‌المللی شیراز گفت : در یک و سال و نیم اخیر ، ...

    |

    استان فارس امروز می‌تواند به خود افتخار کند که فرودگاه شیراز به‌ عنوان سومین فرودگاه کشور از گواهینامه فرودگاهی مطابق با استانداردهای جهانی برخوردار شده است .

    |

    سال گذشته به ترتیب فرودگاه بین المللی مهرآباد با ۱۲ میلیون و ۶۸۵ هزار مسافر در رتبه اول ، فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با ۷ میلیون و ۴۱۵ هزار مسافر در جایگاه دوم و فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز با ۲ میلیون و ۶۴۰ هزار مسافر در رتبه سوم از نظر تعداد مسافر قرار ...

    |

    نظرات کاربران