در حال بارگذاری ...

راه اندازی ۳۰ دستگاه آمبولانس ریلی در دستور کار شرکت راه آهن

اولین پایگاه امداد و نجات در خرمدره افتتاح شد و درآینده در شیراز ، قم و سمنان این پایگاه های امداد و نجات به بهره برداری خواهد رسید .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل راه آهن گفت : راه اندازی ۳۰ دستگاه آمبولانس ریلی مجهز در دستور کار شرکت راه آهن قرار گرفته تا با اتصال این آمبولانس ها به قطار ، بتوانیم به مردم خدمات ارزنده ای را ارائه دهیم .

سعید رسولی در گفتگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت با اشاره به نقش اورژانس ریلی در ارتقا ایمنی در زمان بروز حوادث غیرمترقبه اظهار داشت : مسئولان بهداشت و درمان کشور و اورژانس همواره به ایمنی راه آهن نمره قابل قبولی داده اند و به عنوان مثال در مورد سیل کرمانشاه که در سال گذشته اتفاق افتاد شبکه ریلی نقش پر رنگی را در جهت توزیع تجهیزات و اقلام مورد نیاز بر عهده داشت و راه اندازی ۳۰ دستگاه آمبولانس ریلی مجهز در دستور کار شرکت راه آهن قرار گرفته تا با اتصال این آمبولانس ها به قطار بتوانیم به مردم خدمات ارزنده ای را ارائه دهیم .

مدیرعامل راه آهن یادآور شد : در این راستا اولین پایگاه امداد و نجات در خرمدره افتتاح شد و درآینده در شیراز ، قم و سمنان این پایگاه های امداد و نجات به بهره برداری خواهد رسید .

 تقدیر UIC از اقدامات راه آهن ایران در مقابله با کرونا

رسولی با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت : تا پیش از شیوع کرونا برنامه ریزی شده بود با ارتقا بهره وری ناوگان مسافری و صندلی ایجادی بیشتر ، رکورد حمل مسافر در سال ۹۸ را در بخش ریلی بشکنیم، اما شیوع کرونا اجازه نداد این مساله محقق شود . پس از شیوع کرونا ستاد پیشگیری از بیماری های واگیر در راه اهن تشکیل شد و اقدامات خوبی انجام شد ؛ تلاشگران حوزه سلامت در ایستگاه های راه آهن مستقر شدند و شرکت های ریلی در ضدعفونی ناوگان به خوبی عمل کردند .

معاون وزیر راه وشهرسازی اظهار داشت : قدامات راه آهن برای ضدعفونی کردن ناوگان ریلی در ایستگاه های مبدا و مقصد ، مورد تقدیر اتحادیه بین المللی راه آهن(UIC) و وزارت بهداشت ایران قرار گرفت و اتحادیه بین المللی راه آهن‌ها با عضویت ایران در کمیته کووید ۱۹ این اتحادیه از ما خواست تجربه خود را در اختیار آنها قرار دهیم تا در حوزه ریلی سایر کشورها مورد استفاده قرار گیرد .

مدیرعامل راه آهن رعایت پروتکل های بهداشتی و استقرار تونل های ضدعفونی کننده در مسیر قطارهای بین الملل را مهم ارزیابی کرد و افزود : در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی این اقدام در شرایط خاص کشور باعث شد تا اعتماد کشورهای همسایه در حوزه جابجایی بار جلب شود و روز گذشته ۱۳۵ واگن باری در مرز ترکمنستان مبادله کردیم .




مطالب مرتبط

مقرر شد کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان که از سوی سفیر محترم معرفی شده است نسبت به انجام اصلاحات مورد نیاز و بهره‌برداری محور مذکور با نظارت عالیه وزارت راه و شهرسازی (راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران) مبادرت ورزد که در این راستا طی یک سال گذشته با مساعدت راه آهن ج.ا.ا.، ۱۶ قطار ...

|

راه آهن جمهوری اسلامی ایران ظرف سال‌های اخیر از هرگونه سرمایه گذاری در بخش توسعه ناوگان از جمله لکوموتیو استقبال کرده است ، به طوری که ظرف ۲ سال اخیر تعداد ۴۴ دستگاه لکوموتیو نو توسط شرکت‌های سرمایه‌گذار بخش خصوصی به چرخه حمل بار راه آهن افزوده شده است که نسبت به مدت مشابه ...

|

هموطنان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به صورت شبانه‌روزی با سامانه اطلاع‌رسانی راه‌آهن به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی rai.ir مراجعه نمایند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنج شنبه ۹ فروردین آغاز می شود .

|

شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

|

نظرات کاربران