در حال بارگذاری ...
  • تجهیز ۵۰ ایستگاه راه آهن برای تسهیل تردد افراد توان خواه

    مرکز جهادی پیشرفت راه آهن برای افزایش سهم ریلی در جابجایی بار در کشور اتصال ریلی پالایشگاه اصفهان به طول ۷۸ کیلومتر به شبکه در دستور کار قرار گرفته و کارخانجات اطراف این پالایشگاه می توانند از این مزیت بزرگ برای جابجایی بار خود استفاده کنند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل راه آهن از تجهیز ۵۰ ایستگاه راه آهن در مبدا و مقصد برای تسهیل تردد افراد توان خواه طی یک اقدام جهادی دو ماهه خبر داد .

    سعید رسولی در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت اظهار داشت : ۵۰ ایستگاه راه آهن در مبدا و مقصد که محل تردد ۹۵ درصد مسافران ریلی است برای تسهیل تردد در یک اقدام جهادی دو ماهه برای افراد توانخواه مجهز شد تا هنگام خرید بلیت اگر مسافر درخواست کمک برای سوار و پیاده شدن قطار را علامت بزند ۲ پیامک برای رییس گروه مسافری ایستگاه های مبدا و مقصد ارسال می شود که فرد توانخواه بتواند از خدمات شرکت راه آهن برای تردد خود در ایستگاه های راه آهن استفاده کند .

    مدیرعامل راه آهن بیان کرد : در حوزه حمل بار طبق بند ۲۵ سیاست کلی برنامه ششم توسعه ابلاغی مقام معظم رهبری وظیفه داریم با اتصال مراکز عمده بار به شبکه ریلی بهره وری خطوط و ناوگان را ارتقا دهیم .

    رشد ۱۶ درصدی در بهره‌وری لکوموتیو

    مدیرعامل راه‌آهن اظهارداشت: ‌شاخص علمی در عملکرد راه‌آهن تن‌ کیلومتر است و چون بارهای ریل‌پسند دو ویژگی حجیم ‌بودن و انتقال در فواصل بالاتر را دارند، حمل آن در حوزه ریلی مورد توجه جدی ما است.

    رسولی با بیان اینکه در راستای ارتقا بهره وری برنامه‌ای شدن قطارهای باری برای شرکت راه آهن اهمیت زیادی دارد، گفت: آمارها نشان می دهد که در بهره‌وری لکوموتیو ۱۶ درصد و در بهره‌وری ناوگان باری ۹ درصد رشد داشته‌ایم . برای تسهیل تردد مردم در ایستگاههای راه آهن وقطارهای حومه ای و مترو با همکاری شهرداری تهران درصددیم با صدور بلیت یکپارچه سفرهای حومه ای مردم با قطار و مترو بیش از پیش تسهیل شود .

    قطارهای پنج‌ستاره در دو مسیر

    مدیرعامل راه آهن بیان کرد : به زودی در دو مسیر رشت - مشهد و اراک - مشهد قطار پنج ستاره خواهیم داشت که مردم می‌توانند از این طریق از این قطارها استفاده کنند .

    راه اندازی مرکز جهادی پیشرفت راه آهن

    رسولی به استفاده از ظرفیت های موجود در شرکت راه آهن و پرورش استعدادها در قالب راه اندازی مرکز جهادی پیشرفت راه آهن اشاره کرد و افزود : بزرگترین پشتوانه هر سازمانی ، نیروی انسانی آن است و در این خصوص سعی کردیم تا با ارزیابی استعدادها و سرمایه انسانی خانواده بزرگ راه آهن هر چه بهتر این مساله مد نظر قرار گیرد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد : سرمایه های ارزشمندی در مجموعه راه آهن وجود دارد ، لذا سعی کردیم تا با راه اندازی مرکز جهادی پیشرفت برای شناساندن و حمایت از بروز استعدادهای خلاق گام های اساسی برداریم تا شکوفا شوند و امیدواریم که این امر در تمام مراکز راه آهن اتفاق بیفتد به طویکه بتوانیم بانک اطلاعاتی خوبی را به عنوان مدیران و کارشناسان در آینده داشته باشیم .

    مدیرعامل راه آهن به ضرورت مدیریت دارایی ها و دانش در شرکت راه آهن تاکید کرد و گفت : در اجرای پروژه مدیریت دارایی‌ها در راه‌آهن مطمئناً با مولد کردن سرمایه‌های غیرمولد موجود ، اقدامات ارزشمندی انجام خواهد گرفت که بهره‌وری‌ها در بخش های مختلف راه آهن افزایش خواهد یافت . در مرکز جهادی پیشرفت ۱۲۶ مسئله مهم در راه آهن شناسایی شد و با همفکری مدیران در جلسات هم اندیشی ۳۱ مسئله در اولویت کاری ما قرار گرفت که برای آن ۲۲ کارگروه جهادی بهره وری تشکیل تا با همکاری اساتید دانشگاه ها، مدیران، نیروهای متخصص و تجارب بازنشستگان از این ظرفیت ها برای ارتقا بهره وری استفاده کنیم.

    حوزه ریلی نیازمند ۲۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری

    معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل راه آهن یادآورشد: در مجموع انجام ۲۶ هزارمیلیارد تومان سرمایه گذاری در دستور کار شرکت راه آهن قرار گرفته که امیدواریم با استفاده از تبصره ۱۸ قانون بودجه و ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید بتوانیم این سرمایه گذاریها را در حوزهریلی کشور عملیاتی کنیم.

    پالایشگاه اصفهان به شبکه ریلی متصل می شود

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه همزمان با هفته دولت عملیات اجرایی اتصال ایستگاه سربندر تا فولاد شادگان به شبکه ریلی در استان خوزستان آغاز شد گفت : برای افزایش سهم ریلی در جابجایی بار در کشور اتصال ریلی پالایشگاه اصفهان به طول ۷۸ کیلومتر به شبکه در دستور کار قرار گرفته و کارخانجات اطراف این پالایشگاه می توانند از این مزیت بزرگ برای جابجایی بار خود استفاده کنند .

    مدیرعامل راه آهن در خصوص پرداخت تسهیلات برای جبران زیان شرکت های ریلی به علت شیوع ویروس کرونا افزود : دولت در نظر دارد ۹۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت های ریلی پرداخت کند و بانک های عامل آن نیز مشخص شده و هم اکنون شرکت ها با تکمیل مدارک مورد نیاز در فرایند دریافت این تسهیلات قرار دارند .




    مطالب مرتبط

    هموطنان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به صورت شبانه‌روزی با سامانه اطلاع‌رسانی راه‌آهن به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی rai.ir مراجعه نمایند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنج شنبه ۹ فروردین آغاز می شود .

    |

    شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا نصرت نظامی در واکنش به نامه رئیس اخیر هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و حاشیه‌سازی‌های مستمر وی ...

    |

    سوانح ریلی در ۱۱ ماه سال های ۱۴۰۰ ، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به صورت مستمر کاهش یافته است . در این راستا مجموع حوادث ریلی در ۱۱ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دو و نیم درصد کاهش یافته و به کمترین میزان در سال های اخیر رسیده است .

    |

    نظرات کاربران