در حال بارگذاری ...

ممنوعیت سفر دریایی برای مبتلایان و افراد مشکوک به ویروس کرونا

در حوزه گردشگری دریایی با توجه به تجمع افراد در ایام نوروز پیشنهادی را مبنی بر اینکه سفرهای دریایی محدود به بومی‌های منطقه شود و مسافران نتوانند سفرهای دریایی انجام دهند و این پیشنهاد در وزارت راه و شهرسازی تایید و تصویب شد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر ایمنی بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی گفت : در هفته‌ها و ماه‌های گذشته با توجه به رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده و نظارت روزانه بر اجرای درست آن ها ، آمارهای ویروس کرونا در بنادر و دریانوردی و زیربخش‌های مختلف آن مانند حمل‌ونقل دریایی و سفرها و گردشگری دریایی کاهش شدیدی داشته است و مبتلایان و افراد مشکوک در زمینه ابتلا به بیماری کووید ۱۹ نمی‌توانند از طریق دریا سفری انجام دهند .

چنگیز جواد پور با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی ضمن رعایت همه پروتکل‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا همه تلاش خود را انجام داده تا هیچ خللی در جابه‌جایی کالا و سفرهای دریایی به وجود نیاید و بر این اساس وضعیت مطلوبی در حوزه بنادر و دریانوردی از نظر عملکرد داریم ، اظهار داشت : همه شرایطی که در حال حاضر برای ورود و خروج ، کالا ، پذیرش کشتی ، انبارداری و ... وجود دارد نسبت به قبل از شیوع ویروس کرونا در کشور تغییری نکرده و هیچ مشکلی در حوزه بنادر وجود ندارد .

مدیر ایمنی بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا در زمینه گردشگری دریایی و سفرهای دریایی تغییراتی اعمال شده است ، گفت : در حوزه گردشگری دریایی با توجه به تجمع افراد در ایام نوروز پیشنهادی را مبنی بر اینکه سفرهای دریایی محدود به بومی‌های منطقه شود و مسافران نتوانند سفرهای دریایی انجام دهند و این پیشنهاد در وزارت راه و شهرسازی تایید و تصویب شد .

وی افزود : این مسئله سبب شد تا در ایام نوروز و در دو مقطع ویروس کرونا کنترل شود و هم اکنون نیز این نظارت‌ها صورت می‌گیرد و ضمن تب‌سنجی و غربالگری همه مسافران و افرادی که به بنادر تجاری و مسافری وارد و از این اماکن خارج می‌شوند ، استفاده از ماسک را اجباری کرده‌ایم . همه شناورها به صورت دائم و قبل از بارگیری و پذیرش مسافر و پس از آن ضد عفونی می‌شوند همه اماکن ورودی و خروجی قبل و بعد از ورود و خروج مسافر ضد عفونی می‌شود همه این نکات به اضافه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی روزانه مورد نظارت و ارزیابی قرار می‌گیرد . همین مسئله سبب شده تا آمارهای مرتبط با شیوع ویروس کرونا به شدت کاهش یابد .

مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه افراد مبتلا و مشکوک در غربالگری‌ها تشخیص داده شده و نمی‌توانند سفر دریایی داشته باشند ، تأکید کرد : اگر فردی حتی تبی بالای ۳۷,۸ درجه داشته باشد اجازه ورود به بنادر تجاری و مسافری را هم ندارد ، چه رسد به اینکه بخواهد سفری از طریق دریا انجام دهد و به سرعت چنین آمارهایی به ما داده می‌شود ؛ حتی دستور دادیم تا اگر کسی ماسک یا مواد ضدعفونی کننده نداشت این ملزومات را در ورودی بنادر در اختیار او قرار دهند .




مطالب مرتبط

در طرح گردشگری دریایی بنادر این استان ۹ موتورلنج سنتی در بنادر بوشهر ، بوالخیر ، عامری و رستمی و ۶ شناور فلزی در بنادر بوشهر و گناوه فعالیت داشتند .

|

افزایش مهارت قایقران‌ها در سطح نجات غریق در صورت توفیق در عقد تفاهم نامه با فدراسیون نجات غریق و غواصی و تسهیل و سرعت بخشیدن به رسیدگی در مورد تقاضاهای مطروحه در کمیته وجوه اداره شده در بخش مسافری از جمله برنامه‌های تعریف شده است .

|

از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین‌ماه سال جاری ، ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تردد مسافری و گردشگری دریایی در بنادر شمالی و جنوبی کشور انجام و ۶۸۹ هزار خودرو بین بنادر به ویژه در غرب استان هرمزگان از جمله بنادر چارک ، پل و آفتاب با جزایر قشم و کیش جابجا شد .

|

برای ارتقا ایمنی گردشگری دریایی ، در مبادی ورودی مجتمع بندری امام خمینی (ره) نیز ، با برپایی ستاد استقبال از میهمانان نوروزی ، ارائه بسته‌های فرهنگی نوروزی ، بیش از ۲۸ هزار نفر طی مدت یاد شده از جاذبه‌ها و تأسیسات بندری این بندر بزرگ تجاری کشور بازدید کردند .

|

استان گیلان بیش از ۲۷۰ کیلومتر نوار ساحلی ، مسیرهای تالابی و رودخانه‌های قابل قایقرانی متعددی دارد و همه ساله میزبان هزاران علاقمند به تفریحات آبی است .

|

نظرات کاربران