در حال بارگذاری ...

تخلیه و بارگیری ۵۰ میلیون تن کالا در بنادر تجاری کشور طی پنج ماهه امسال

در بندر کنگان با مشکل نبود تناسب بین مساحت و ظرفیت حوضچه بندر با تعداد شناور موجود در بندر کنگان بودیم که به همین‌لحاظ توسعه حوصچه بندر کنگان به حدود ۳۶ هکتار در قالب یک پروژه توسعه‌ای در دستور کار قرار گرفته است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت : در پنج ماهه امسال ۵۰ میلیون تن تخلیه و بارگیری در بنادر تجاری کشور انجام شد .

محمد راستاد در جمع خبرنگاران در بندر کنگان با گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت : ظرفیت بنادر تجاری کشور بالغ بر ۲۴۶ میلیون تن در سال است که سال گذشته حدود ۱۵۰ میلیون تن میزان تخلیه و بارگیری در سطح این بنادر بود . بر اساس برنامه‌ریزی و اهداف پیش بینی شده در قالب برنامه ششم توسعه تا پایان برنامه ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر تجاری کشور به ۲۸۵ میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت .

راستاد ادامه داد : مهم‌ترین پروژه توسعه‌ای سازمان بنادر شامل افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر شهید رجایی به میزان هشت میلیون تی.ایی.یو است که در قالب فاز سه پایانه کانتینری بندر شهید رجایی در حال احداث است . انتظار داریم در این پروژه که شامل یکهزار و ۴۰۰ متر اسکله و ۲۰۰ هکتار محوطه پسکرانه‌ای است تا پایان سال جاری با ۹۰۰ متر اسکله با ظرفیت پهلوگیری کشتی‌های تا ۱۸هزار و ۴۰۰ تی.ای.یو در بندر شهید رجایی را به بهره‌برداری برسانیم .

راستاد ادامه داد : به مناسبت هفته دولت شماری پروژه نیز در استان بوشهر آماده آغاز بهره‌برداری و عملیات اجرایی است . در بندر کنگان با مشکل نبود تناسب بین مساحت و ظرفیت حوضچه بندر با تعداد شناور موجود در بندر کنگان بودیم که به همین‌لحاظ توسعه حوصچه بندر کنگان به حدود ۳۶ هکتار در قالب یک پروژه توسعه‌ای در دستور کار قرار گرفته است .

راستاد ادامه داد : برآورد این پروژه بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان است که عملیات اجرایی آن امروز آغاز می‌شود . با اجرا این پروژه شرایط خوب و مناسبی برای بهبود کیفیت ورودی و خروجی ناوگان تجاری و افزایش ظرفیت بندرکنگان ایجاد خواهد شد . در راستای توسعه گردشگری دریایی اسکله مختص فعالیت مسافرتی و گردشگری  عملیات اجرایی آن با حدود پنج میلیارد ریال اعتبار در کنگان عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد .

وی افزود : ۲ پست اسکله نیز در بندرهای محمدعامری و بوالخیر شهرستان تنگستان در حال احداث داریم که اجرا آنها بهبود شرایط برای صادرات و واردات ناوگان منطقه‌ای فراهم خواهد کرد . مهم‌ترین پروژه لایروبی کانال بندر تا عمق ۱۰.۸ متر بوشهر است که با بهره‌برداری از آن ظرفیت پذیرش کشتی‌های ۳۰ هزار  در این بندر فراهم می‌شود .




مطالب مرتبط

در طرح گردشگری دریایی بنادر این استان ۹ موتورلنج سنتی در بنادر بوشهر ، بوالخیر ، عامری و رستمی و ۶ شناور فلزی در بنادر بوشهر و گناوه فعالیت داشتند .

|

افزایش مهارت قایقران‌ها در سطح نجات غریق در صورت توفیق در عقد تفاهم نامه با فدراسیون نجات غریق و غواصی و تسهیل و سرعت بخشیدن به رسیدگی در مورد تقاضاهای مطروحه در کمیته وجوه اداره شده در بخش مسافری از جمله برنامه‌های تعریف شده است .

|

از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین‌ماه سال جاری ، ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تردد مسافری و گردشگری دریایی در بنادر شمالی و جنوبی کشور انجام و ۶۸۹ هزار خودرو بین بنادر به ویژه در غرب استان هرمزگان از جمله بنادر چارک ، پل و آفتاب با جزایر قشم و کیش جابجا شد .

|

برای ارتقا ایمنی گردشگری دریایی ، در مبادی ورودی مجتمع بندری امام خمینی (ره) نیز ، با برپایی ستاد استقبال از میهمانان نوروزی ، ارائه بسته‌های فرهنگی نوروزی ، بیش از ۲۸ هزار نفر طی مدت یاد شده از جاذبه‌ها و تأسیسات بندری این بندر بزرگ تجاری کشور بازدید کردند .

|

استان گیلان بیش از ۲۷۰ کیلومتر نوار ساحلی ، مسیرهای تالابی و رودخانه‌های قابل قایقرانی متعددی دارد و همه ساله میزبان هزاران علاقمند به تفریحات آبی است .

|

نظرات کاربران