در حال بارگذاری ...

بهره برداری از سالن مسافری پایانه مرزی سرو با حضور وزیر راه و شهرسازی

امروز در پایانه‌های مرزی تمرچین پیرانشهر ، سرو در ارومیه ، رازی خوی و پلدشت شاهد توسعه تبادلات هستیم ، توسعه این پایانه برخی پایان یافته و برخی چون رازی هم از پیشرفت خوبی برخوردار است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، ​با حضور وزیر راه و شهرسازی ، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سالن مسافری پایانه مرزی سرو به بهره برداری رسید . ​

وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح سالن مسافری پایانه مرزی سرو و در ارتباط ویدئو کنفرانس با مدیران ادارات کل راهداری سراسر کشور با قدردانی از تلاش‌های کارکنان مجموعه بزرگ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد : عملکرد کیفی‌تر و متعهدانه‌تر شما باعث افزایش حس امنیت و رضایتمندی مردم می شود‌ . در شرایط بحرانی کرونا ، وزارت راه و شهرسازی در قالب کمیته حمل و نقل ستاد ملی مدیریت کرونا ، تعهد دارد که پروتکل‌های بهداشتی در فرودگاه ها ، بنادر ، پایانه ها را رعایت و کنترل کند .

وی با اشاره به مسیر دسترسی به پایانه مرزی سرو افزود : اتوبان ارومیه - سرو کامل شده و تا پایان مهر  ماه باقی مانده مسیر نیز تکمیل می‌شود‌ .

وی با بیان اینکه در گذشته ارتباطات مرزی صرفاً در پایانه بازرگان خلاصه می‌شد ، ادامه داد : امروز در پایانه‌های مرزی تمرچین پیرانشهر ، سرو در ارومیه ، رازی خوی و پلدشت شاهد توسعه تبادلات هستیم ، توسعه این پایانه برخی پایان یافته و برخی چون رازی هم از پیشرفت خوبی برخوردار است .

اسلامی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی ، یکی از استان‌های مهم مرزی کشور به ویژه در خصوص تبادل تجاری به ویژه با کشورهای همسایه است ، گفت : تکلیف مهم وزارت راه و شهرسازی ، توسعه زیرساختی مسیر و پایانه‌های مرزی در این خصوص است که اقدامات بسیاری در این زمینه انجام داده‌ایم .

ارسلان شکری ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی نیز در این آیین گفت : استان آذربایجان‌غربی با بیش از سه میلیون نفر جمعیت با ۱۲ هزار کیلومتر شبکه راه و ۹۶۱ کیلومتر میله مرزی ، پنج مرز فعال را در خود جای داده است .

وی با بیان اینکه رتبه یک تا سه ترانزیت کشور مربوط به آذربایجان غربی است ، افزود : ۱۰ تا ۱۱ درصد ترانزیت کشور از پنج مرز استان انجام می شود . سالانه چهار میلیون تن کالا به صورت ترانزیت، صادرات و  واردات و پنج میلیون نفر مسافر از مرزهای استان آذربایجان غربی جابجا می شود .​ مرزهای زمینی این استان دارای موقعیت مناسب برای مواقع بحرانی در بنادر جنوب است و حدود ۶۷ درصد واردات و ۲۶ درصد صادرات کشور از مرزهای استان انجام می شود .

در ادامه این مراسم از کسانی که در  ساخت این پروژه مشارکت داشتند تقدیر شد .

گفتنی است ، احداث سالن مسافری پایانه مرزی سرو با زیربنای بیش از چهار هزار متر مربع از سال ۹۵ آغاز شده بود و با صرف اعتبار ۳۵ میلیارد تومان بهره برداری از آن به صورت رسمی انجام شد .




مطالب مرتبط

روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مسافربری شهر تهران به مقاصد مختلف خارج می‌شوند و علاوه بر اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای خرید حضوری بلیت در پایانه‌ها ، شرایط تهیه ۹۰ درصدی بلیت از طریق سکوهای اینترنتی فراهم است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از تردد نزدیک به ۱۰۳ هزار مسافر نوروزی از پایانه های مرزی استان از ۲۵ اسفند ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، در بازه زمانی ده روزه از اجرای طرح سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۳ ، میزان تعداد تردد مسافر در پایانه‌های مرزی کشور از ۴۶۵ هزار نفر ...

|

میانگین پراکنش مجتمع‌های خدماتی رفاهی در سطح جاده‌ها به گونه‌ای است که به طور میانگین در هر ۸۵ کیلومتر شبکه راه‌ها ، یک مجتمع خدماتی رفاهی به خدمت‌رسانی می‌پردازد .

|

مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

|

نظرات کاربران