در حال بارگذاری ...
  • کاهش نقاط پر‌تصادف در محورهای مواصلاتی استان مازندران

    ۳ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه خاکی و شنی روستایی و ییلاقی ، ۴ و ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته ۲۶۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی در مازندران وجود دارد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از کاهش نقاط پر‌تصادف در استان خبر داد .

    عباس‌علی نجفی گفت : راهداری دارای وظایف مستمر و جاری ، اضطراری ، دوره‌ای ، مدون و زمستانی است .

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با بیان اینکه در اسفند سال ۹۷ و فروردین سال ۹۸ و با رانش‌ها و سیل‌های انجام شده ، ۸۰۰ نقطه مرکز و شرق استان مازندران دچار مشکل شد و حدود ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به راه ها بابت سیل و رانش ها به وجود آمد . با شروع بارش شاهد فعالیت زمستانی راهداران هستیم و در برخی مواقع از آبان‌ماه هم آغاز شده است و تا اردیبهشت ادامه داشت .

    نجفی با اشاره به اینکه استان مازندران ۱۲ درصد روشنایی محورها را در کشور به خود اختصاص داد و ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه در مازندران وجود دارد ، اظهار کرد : ۳ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه خاکی و شنی روستایی و ییلاقی ، ۴ و ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته ۲۶۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی در مازندران وجود دارد .

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از وجود تعداد ۴۲۰ ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین در راهداری‌های مازندران خبر داد و با اشاره به اینکه اعتبارات ، پاسخ نیاز‌های ما را نمی‌دهد ، بیان کرد : ۲۱۹ نقطه پر‌تصادف سال ۱۳۹۸ در محور استان وجود داشت که با ایمن‌سازی ، روکش آسفالت و شانه سازی به ۱۶۵ نقطه پر‌حادثه تصادف کاهش پیدا کرد .

    وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۷ نقطه پرتصادف در مازندران وجود دارد ، افزود : از مردم سایر استان‌ها می‌خواهم تا حد امکان در ایام کرونا به مازندران سفر نکنند و به خود و مردم استان آسیب وارد نکنند و در صورت ضرورت سفر به مازندران به توصیه های ایمنی و بهداشتی توجه کنند .

    نجفی از وجود ۴۵ دوربین نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه دوربین ثبت تخلف متصل به پلیس‌راه در مازندران خبر داد و با اشاره به اینکه محور سوادکوه تنها محور تریلی‌روی مازندران است ، گفت : شاهد کاهش تصادف‌های منجر به فوت در مازندران هستیم .




    مطالب مرتبط

    با وجود افزایش ترددهای جاده‌ای استان در نوروز ، ترمز تصادفات و تلفات سوانح جاده‌ای کشیده شد . ۸۰ درصد محورهای استان به سامانه‌های هوشمند مجهزند . ۶۰ ترددشمار ، ۱۹ دوربین نظارت تصویری ، ۵۳ سامانه ثبت تخلفات رانندگی ، چهار سامانه توزین حین حرکت و هفت تابلو پیام متغیر فعال است .

    |

    مجموع اعتبارات ملی و استانی برای ساخت این جاده برابر با ۲۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون حدود ۱۵ درصد تخصیص منابع مالی را همراه داشته است .

    |

    طول این محور مجموعاً ۱۲ کیلومتر بوده که کار نقشه‌برداری و طراحی آن اتمام و ترانشه‌برداری مسیر روستای فوق نیز به‌صورت موازی با تعریض ابنیه آن ادامه خواهد یافت .

    |

    در ابتدای کار دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ ، تنها کار ساخت ، بهسازی و روکش آسفالت ۱۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان بوشهر انجام شده بود که توسعه راه‌های روستایی طی دو سال گذشته ، نشان از عزم جدی این دولت در محرومیت‌زدایی دارد .

    |

    کوه بری ، ترانشه‌زنی و تامین عرض مورد نیاز به طول بیش از ۶ کیلومتر و حجم تقریبی ۷۰ هزار مترمکعب از این محور توسط شرکت سیمین معدن چرلانقوش در حال انجام است .

    |

    نظرات کاربران