در حال بارگذاری ...

تقدیر و تشکر رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس از عملکردها و برنامه های شرکت راه آهن

در سال جهش تولید و حمایت از تولید داخل ، رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در این بازدید از عملکرد شرکت راه آهن در حوزه های مختلف مسافری ، باری ، زیربنایی ، آموزشی ، سرمایه گذاری و تامین ناوگان ریلی با استفاده از توانمندی های داخلی تقدیر و تشکر کردند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه با حضور در شرکت راه آهن با «سعید رسولی» معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کردند .

اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی پس از حضور در راه آهن از مرکز جهادی پیشرفت راه آهن و مرکز کنترل شبکه ریلی کشور ، از عملکرد و برنامه های شرکت راه آهن در توسعه شبکه ریلی و زیر ساخت های آن تقدیر کردند .

معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت : سال گذشته از ۱۸۰ میلیون تن بار ریل پسند در کشور ۴۷ میلیون تومان آن توسط خطوط ریلی کشور جابجا شد که ۳۳ درصد این رقم را تشکیل می دهد . در برنامه ششم توسعه مقرر شده سهم شبکه ریلی کشور در جابجایی بار در کشور به ۳۰ درصد افزایش یابد و تمام برنامه ریزی های شرکت راه آهن در راستای تحقق این هدف انجام شده است .

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در بازدید اعضای این کمیسیون از شرکت راه‌آهن اظهار داشت : خوشبختانه مجلس و کمیسیون عمران رابطه بسیار نزدیکی با شرکت راه آهن دارد و تاکنون مجلس و نمایندگان مجلس با شرکت راه‌آهن تعاملات خوبی داشته است .

«محمدرضا رضایی کوچی» با بیان اینکه شرکت راه آهن امسال به خوبی توانسته از ظرفیت‌های قانونی برای توسعه صنعت حمل ونقل ریلی استفاده کند ، افزود : امروز در بازدید از شرکت راه آهن گزارش خوبی در زمینه توسعه ترانزیت ریلی کالا بین هند و افغانستان از طریق کریدورهای ایران ارائه شد که بسیار امیدوار کننده است .

وی برای جذابیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه ریلی تاکید کرد و افزود : افزایش متوسط سرعت قطارها با ویژگی صرفه جویی در مصرف سوخت و ایمنی برای مسافران باید جذابیت خوبی برای حوزه ریلی کشور است . سرمایه‌گذاری در راه‌آهن به نوعی صرفه‌جویی در مصرف سوخت است و این می تواند در افزایش اعتبارات و پروژ ه های عمرانی در کشور بسیار تاثیرگذار باشد.

گفتنی است در سال جهش تولید و حمایت از تولید داخل ، رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در این بازدید از عملکرد شرکت راه آهن در حوزه های مختلف مسافری ، باری ، زیربنایی ، آموزشی ، سرمایه گذاری و تامین ناوگان ریلی با استفاده از توانمندی های داخلی تقدیر و تشکر کردند .




مطالب مرتبط

شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا نصرت نظامی در واکنش به نامه رئیس اخیر هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و حاشیه‌سازی‌های مستمر وی ...

|

بر اساس حکم قطعی دادگاه تجدید نظر که پس از دو سال از بازداشت و بازجویی اولیه صادر شده است ، مدیر رشوه گیرنده به انفصال دائم از خدمات دولتی ، رد مال ، جزای نقدی و زندان محکوم شده است . همچنین شرکت راه آهن علاوه بر پیگیری و برخورد با خاطیان ، با اجرای برنامه انضباط مالی و استفاده از ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، به اطلاع هموطنان گرامی می رساند ، طبق قوانین و مقررات ، کلیه مسافران قطار باید برای سوار شدن دارای بلیط مطابق با نام و نام ...

|

شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران دخل و تصرفی در صدور بارنامه ندارد و این موضوع به اطلاع شرکت های ریلی رسیده است .

|

نظرات کاربران