در حال بارگذاری ...

تاکید بر ارایه تسهیلات به زیان دیدگان ناشی از کرونا در بخش حمل و نقل

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی در هشتمین نشست شورای هماهنگی حمل و نقل و لجستیک ، ضمن دریافت گزارش از عملکرد مدیران در اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ، بر ضرورت پیگیری انجام امور تخصیص تسهیلات به مشمولین زیان دیده ناشی از کرونا در بخش حمل و نقل و تشدید نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در این صنعت تاکید کرد .

هشتمین نشست شورای هماهنگی حمل و نقل و لجستیک وزارت راه و شهرسازی به ریاست محمد اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی به دو شکل حضوری و غیرحضوری (ویدئو کنفرانس) طی ساعات ۱۵.۳۰ تا ۱۸ مورخ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ در سالن جلسات این وزارتخانه برگزار شد .

در این نشست تخصصی ، شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل و دبیر شورا ، امیر محمود غفاری معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع ، مهران کفاش معاون حقوقی ، امور مجلس و استان ها ، نعمت الله ترکی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی ، محمد مهدی فاطمی پور رئیس مرکز حراست ، میر شفیع مشاور و نماینده وزیر در امور زیر بنایی و طرح های ویژه ، باقری مشاور وزیر ، اسحاقی مشاور وزیر در امور ایثارگران ، سید قاسم بی نیاز رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی ، رستمی مدیر کل دفتر بازرسی ، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان، بشیرگنبدی مدیر دفتر توسعه امور بین الملل و صادقی سرپرست ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت به همراه سرکار خانم مهری صفری مشاور وزیر در امور بانوان و خانواده حضور داشتند .

همچنین عبدالهاشم حسن نیا رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ، عاشوری قائم مقام شرکت راه آهن ، تورج دهقانی زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ، سیاوش امیر مکری مدیر عامل شرکت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ، محمد مهدی کربلایی مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ، علیرضا برخور مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ، سحر تاجبخش رئیس سازمان هواشناسی و خیراله خادمی مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقلبه طریق ویدئو کنفرانس در این نشست حضور پیدا کردند .

در ابتدا شهرام آدم نژاد ، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی دستور جلسه را قرائت کرد و از مدیران درخواست کرد تا گزارش عملکردهای خود را به رئیس جلسه و حضار ارایه کنند .

طی این نشست مشورتی ، مدیران شرح مبسوطی از فعالیت‌های ۶ ماهه دستگاه های خود را به مقام عالی وزارت راه و شهرسازی ارایه کرده و طی آن فرصت‌ها و تهدیدهای برآمده ناشی از کرونا را برای حضار برشمردند .  

در این نشستت خصصی ، اسلامی به عنوان رئیس جلسه پس از دریافت گزارش ها از سوی مدیران، ضمن مشورت با حضار ، دستورات ، توصیه ها و راهکارهای لازم را ارایه کرد .

وی در این نشست ، علاوه بر دستورات صادره، بر ضرورت پیگیری تسهیلات به شرکت های زیان دیده ناشی از کرونا و تشدید نظارت بر حسن اجرای پروتکل های بهداشتی در صنعت حمل و نقل کشور تاکید کرد .

هشتمین نشست شورای هماهنگی حمل و نقل و لجستیک وزارت راه و شهرسازی به ریاست محمد اسلامی و حضور مدیران و مشاوران وزارت راه و شهرسازی راس ساعت ۱۵.۳۰ در سالن جلسات وزارتخانه آغاز به کار کرد و پس از دریافت گزارش‌ها و هم‌اندیشی و صدور دستورات مقتضی ، ساعت ۱۸ به پایان رسید .




مطالب مرتبط

پیرو تصویب سند توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی در سال ۱۳۹۶ و راهنمای ملی توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی در سال ۱۳۹۸ در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ، معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی نیز دستورالعمل اجرایی و سامانه ملی ساطح (TOD-Iran) را در سال ۱۴۰۰ با هدف ارزیابی طرح‌های ...

|

مراکز تخلیه در صورتی که بتوانند روزانه تعداد قابل قبولی از ناوگان حامل محصولات را تخلیه کنند به‌نحوی که از ایجاد صف و خواب ناوگان جلوگیری شود ، حمل و نقل را پویا تر کرده و دیگر کمبود کامیون نخواهیم داشت و کرایه‌ها نیز افزایش نمی‌یابد .

|

از ۴ پرونده تخلف ثبت‌ شده ، برای ۳ مورد تذکر و یک مورد نیز محرومیت راننده از رانندگی صادر شد . این تخلفات مربوط به عدم رعایت قوانین حمل و نقل مسافر و همراه نداشتن تجهیزات مورد نیاز ناوگان مسافری بوده است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سیدکمال هادیان فر معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در نشست خبری به تشریح اقدامات و عملکرد شقوق مختلف حمل و نقل در ایام ...

|

طرح جامع ترانزیتی حدود دو دهه بین دو کشور در حال بحث و بررسی است و مقرر شد این موضوع نیز در دستور کار قرار گیرد و در سفر رئیس‌جمهور به عراق به مراحل نهایی برسد .

|

نظرات کاربران