در حال بارگذاری ...
  • برگزاری سومین جلسه بررسی راهکارهای تامین مالی طرح های عمرانی بخش و حمل و نقل کشور

    با عنایت به وجود ظرفیت های قانونی مهم از جمله ماده (۵۶) قانون الحاق (۱) و بند (۶) تبصره (۱۹) قانون بودجه سال جاری می توان از ظرفیت بالای تأمین مالی از طریق سرمایه بخش غیر دولتی و همین طور شبکه بانکی کشور استفاده کرد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی ، سومین جلسه از سری جلسات تعیین راهکارهای تامین مالی طرح های عمرانی بخش حمل و نقل کشور برگزار شد .

    چندمین جلسه از سری جلسات بررسی و تعیین راهکارهای تأمین مالی طرح های عمرانی بخش حمل و نقل کشور با حضور امیرمحمود غفاری ، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی و معاونین عمرانی و برنامه ریزی استانداری های کشور ، مدیران شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور و مدیران کل راه و شهرسازی استان ها با محوریت استفاده از منابع اعتباری شبکه بانکی کشور برگزار شد.

    معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع در این جلسه که به منظور اجرای فرایند تأمین اعتبار مورد نیاز طرح های عمرانی وزارت راه و شهرسازی از طریق فاینانس داخلی و مشارکت عمومی – خصوصی با همکاری استانداری های کشور برگزار شد ، بر اهمیت هم افزایی و تعامل استانداری های کشور در شناسایی و جذب سرمایه مورد نیاز طرح های عمرانی بخش حمل و نقل تاکید کرد . با عنایت به وجود ظرفیت های قانونی مهم از جمله ماده (۵۶) قانون الحاق (۱) و بند (۶) تبصره (۱۹) قانون بودجه سال جاری می توان از ظرفیت بالای تأمین مالی از طریق سرمایه بخش غیر دولتی و همین طور شبکه بانکی کشور استفاده کرد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی در جریان این جلسه با اشاره به اینکه با توجه به احجام اعتباری مورد نیاز اجرای طرح ها ، مشارکت با بانک ها و اخذ تسهیلات اهمیت ویژه ای در تکمیل طرح های مهم زیرساختی بخش راه و شهرسازی دارد . اظهار داشت : اتمام محورهای بزرگراهی علاوه بر تسهیل تردد و کاهش سوانح جاده ای از اهمیت ویژه ای در توسعه ، رشد ترانزیت و رونق اقتصادی مناطق مختلف کشور برخوردار است لذا این موضوع که مسئولین استانی نقش مهمی را در مذاکره با بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری جهت تأمین تسهیلات مورد نیاز بر عهده گیرند ، واجد اهمیت کلیدی است .  

    در این جلسات که به مدت سه روز پیاپی از طریق شبکه مجازی و با حضور معاونین استانداری های ذیربط و سایر معاونین استانی برگزار شد ، نحوه اجرای فرایند تأمین مالی ۲۲ طرح تملک دارایی های سرمایه ای وزارت راه و شهرسازی از طریق فاینانس داخلی ذیل ماده ۵۶ قانون الحاق(۱) تعیین و برای اجرا به دستگاه های مجری طرح ابلاغ شد .

    همچنین با پیشنهاد واگذاری ۱۹ طرح احداث محور بزرگراهی این وزارتخانه از طریق مشارکت با بخش خصوصی و غیر دولتی از طریق بند (۶) تبصره (۱۹) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور موافقت و تصمیماتی جهت اجرای فرایند آیین نامه اجرایی تبصره (۱۹) اتخاذ و ابلاغ شد .

    بر این اساس مقرر شد در فرایند واگذاری کمربندی بافق ، احداث محور پاتاوه - دهدشت ، اتصال یاسوج به آزادراه ، کمربندی شهر شیراز ، محور بندرعباس – سیرجان ، کمربندی چابهار ، کمربندی گرگان ، کمربندی بابلسر ، کمربندی دماوند ، محور زنجان - منجیل و زنجان – تکاب ، شفت - سراوان ، محورهای تنکابن الموت و رحیم آباد کلاچای ، کمربندی خرم آباد ، کریدور غرب ، کمربندی سنندج ، کمربندی ساوه ، کمربندی ماهشهر ، کنارگذر اهواز از طریق بند (۶) تبصره (۱۹) قانون بودجه تسریع شود .




    مطالب مرتبط

    ایجاد تحولی بزرگ در وضعیت زیرساختی تهران با تکمیل و تامین اعتبار کمربندی پاکدشت

    ایجاد تحولی بزرگ در وضعیت زیرساختی تهران با تکمیل و تامین اعتبار کمربندی پاکدشت

    محورهای مهم اسلامشهر ، رباط کریم ، فیروزکوه سمنان و کمربندی پاکدشت از جمله کمربندی های مهمی هستند که احداث آنها با تامین اعتبار لازم می‌تواند در وضعیت زیرساختی استان تهران تحولی بزرگ ایجاد کند .

    |

    بهره برداری از راه اصلی قزوین - الموت - تنکابن تا پایان دولت دوازدهم

    بهره برداری از راه اصلی قزوین - الموت - تنکابن تا پایان دولت دوازدهم

    در خصوص راه اصلی قزوین – الموت – تنکابن ، احداث این طرح به طول ۱۶۴ کیلومتر از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است که به عنوان یک راه ارتباطی جدید بین جنوب و شمال ارتفاعات البرز به راه های شریانی کشور اضافه می شود .

    |

    معافیت مالیاتی سود آورده نقدی شرکت‌‌های سرمایه‌‌گذار در تامین منابع مالی پروژه‌‌های حمل و نقلی

    معافیت مالیاتی سود آورده نقدی شرکت‌‌های سرمایه‌‌گذار در تامین منابع مالی پروژه‌‌های حمل و نقلی

    با هدف حمایت از سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل و ارائه مشوق های قانونی موجود ، حسب دستور وزیر راه و شهرسازی پس از آخرین نشست هم اندیشی با انجمن شرکت های راهسازی ایران ، این معاونت در قالب لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم ، پیشنهاد اصلاح ماده ۱۳۸ مکرر قانون مذکور و تصریح شمول ...

    |

    نظرات کاربران