در حال بارگذاری ...

تخفیف ۲۰ درصدی برای صاحبان کالاهای کانتینری صادراتی در بندر خرمشهر

به منظور تسهیل صادرات غیرنفتی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و افزایش میزان صادرات کالاهای فله‌ای کیسه‌ای و غیرکیسه‌ای ، صادرات این محموله ها از طریق کانتینر به کشور کویت در حال انجام است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل بندر و دریانوری بندر خرمشهر از اعمال تخفیف ۲۰ درصدی برای صاحبان کالای کانتینری صادراتی در بندر خرمشهر خبر داد و گفت : خارج سازی ۵ فروند مغروقه در آبراه اروند در دستور کار قرار گرفته است .

نوراله اسعدی اظهار داشت : به منظور جذب صاحبان کالا در بندر خرمشهر تعرفه ‌هایی نظیر انبارداری ، حمل و نقل کانتینری صادراتی که بخش خصوصی سرمایه‌گذار آن است تا ۲۰ درصد تخفیف برای صاحبان کالا در نظر گرفته شده است . با توجه به موقعیت جغرافیایی بندر خرمشهر و تخفیفات اعمال شده با بازگشایی مرزها کماکان فعالیت بندر خرمشهر در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس ادامه دارد .

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص صادرات به کشور کویت گفت : به منظور تسهیل صادرات غیرنفتی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و افزایش میزان صادرات کالاهای فله‌ای کیسه‌ای و غیرکیسه‌ای ، صادرات این محموله ها از طریق کانتینر به کشور کویت در حال انجام است .

اسعدی در خصوص خارج سازی مغروقه ها از آبراه اروند تصریح کرد : خارج سازی پنج فروند مغروقه در آبراه اروند در دستور کار قرار گرفته است و طرح خارج سازی مغروقه ها توسط سازمان بنادر و دریانوردی در مرحله تشریفات اجرای مناقصه قرار دارد و تا حدود زیادی از کارهای آن انجام شده است .

وی در خصوص میزان اعتبار خارج سازی مغروقه ها گفت : میزان اعتبار خارج سازی این ۵ فروند مغروقه ۸۰ میلیارد تومان برآورد شده است و طبق برنامه ریزی انجام شده عملیات خارج سازی مغرقه‌ها درنیمه دوم سالجاری عملیاتی می شود .




مطالب مرتبط

این طرح از ۲۴ اسفند‌ماه آغاز و تا ۲۴ فرودین سال آینده در محدوده رودخانه کارون از ابتدای دهانه کارون تا انتهای پل آزادی (قدیم) انجام خواهد شد .

|

با توجه به موقعیت استراتژیک بندر خرمشهر و نزدیکی به بازار کشور‌های حاشیه خلیج فارس و با هدف کاهش هزینه‌های حمل و توسعه صادرات برای اولین بار در منطقه ، ایرانول موفق به ارسال محصولات صادراتی خود از بندر خرمشهر شد .

|

تکیه بر دانش و توان داخلی ، کلید حل مشکلات و چالش‌ها است و ما باید با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ، تمام نیازهای مختلف مجتمع بندری خرمشهر را حل و رفع کنیم .

|

با انهدام این کالاها ، بیش از ۱۵ هزار متر و به میزان یک پنجم از فضای اشغال شده در انبارها ، آزاد شد . با آزاد شدن این فضای اشغال شده ، دیگر مشکلی برای نگهداری کالا در انبارهای مسقف بندر خرمشهر وجود ندارد .

|

بندر خرمشهر ظرفیت سالانه ۱۱ میلیون تن را دارد که این به معنای وجود ظرفیت و پتانسیل گسترده در این بندر تجاری است .

|

نظرات کاربران