در حال بارگذاری ...

صرفه‌جویی یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون لیتری سوخت با نوسازی ۵۰۰۰ دستگاه کامیون فرسوده

هر مالکی که ماشین خود را اسقاط کند به شرکت سازنده معرفی می‌شود تا کامیون جدید را تحویل بگیرد . ضمن اینکه شرکت تولیدکننده نیز افرادی را که ما در قالب این طرح معرفی می‌کنیم در اولویت تحویل کامیون قرار می‌دهد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه در فاز نخست طرح نوسازی ناوگان فرسوده بین‌شهری در بخش بار ، کامیون‌های بالای ۵۰ سال در اولویت قرار دارند ، گفت : اجرایی شدن این طرح ، صرفه‌جویی یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون لیتر سوخت را در پی دارد .

عبدالهاشم حسن‌نیا در آیین امضاء قرارداد نوسازی پنج هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل برون شهری کالا با اشاره به اینکه ۶۵ هزار دستگاه کامیون بالای ۴۰ سال در کشور وجود دارد ، گفت : در راستای سیاست‌های دولت و تاکیدات وزیر راه و شهرسازی ، نوسازی این ناوگان را در دستور کار خود قرار دادیم . در فاز نخست این طرح ، تعداد پنج هزار دستگاه کامیون با سرمایه‌گذاری ۱۴ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی و بهره‌گیری از تسهیلات بانک صادرات ایران ، نوسازی خواهد شد .

حسن‌نیا با بیان اینکه فعالیت کامیون‌های فرسوده فعال در شبکه حمل و نقل ، پایش شده و موجود است ، افزود : بر این اساس ، کامیون‌هایی که فعال نبوده‌اند ، امکان استفاده از تسهیلات این طرح را ندارند .

او همچنین عنوان کرد : این طرح ، صرفه‌جویی یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون لیتری سوخت را در یک دوره هفت ساله به دنبال خواهد داشت .

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه در فاز نخست ، نوسازی کامیون‌های بالای ۵۰ سال را هدف‌گذاری کرده‌ایم ، خاطرنشان کرد : هر مالکی که ماشین خود را اسقاط کند به شرکت سازنده معرفی می‌شود تا کامیون جدید را تحویل بگیرد . ضمن اینکه شرکت تولیدکننده نیز افرادی را که ما در قالب این طرح معرفی می‌کنیم در اولویت تحویل کامیون قرار می‌دهد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، حمیدرضا شهرکی در نشست خبری ارائه اقدامات و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ ، به تجربه اجرای پویش ...

|

نمایندگان ادارات استان ها در پایانه های مسافربری در ایام اجرای طرح حضور مداوم و مستمر داشته و ضمن نظارت بر عملیات حمل و نقل ، عملکرد شرکت ها در اجرای لیست انتظار و درج QR کد بر روی بلیت مسافرین و اطلاع رسانی مناسب و آگاهی سازی مسافران از اجرای این طرح ها را بررسی و نظارت می ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، تردد بین استانی از ابتدای طرح تا چهاردهم فروردین ۴۲ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۱۲۶ وسیله نقلیه بوده که از کاهش دو درصدی نسبت به مدت ...

|

این اقدام ، گامی مثبت در جهت ارتقا ایمنی تردد در جاده‌های استان ایلام است و انتظار می‌رود به تردد ایمن‌ عابران پیاده و حرکت روان‌تر و توام بادید کافی رانندگان در این منطقه کمک کند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را بسیار مهم و راهبردی عنوان کرد و ضمن قدردانی از تحقق بخش زیادی ...

|

نظرات کاربران