در حال بارگذاری ...
  • تکمیل طرح ابرار در استان کردستان نیازمند ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار

    اجرای طرح ملی ابرار در کردستان همزمان با اعلام وزارت راه و شهرسازی از آبان سال گذشته آغاز شد و در این مدت ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای ۷۰ کیلومتر اجرا شده ، هزینه شده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت : تکمیل طرح ابرار در این استان نیازمند ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار است .

    محمد راشد مدرس‌گرجی گفت : این استان در طرح ملی اقدام برای احداث و آسفالت ریزی راه‌های اولویت دار روستایی موسوم به ابرار ، سهم ۲۰۰ کیلومتری دارد که اتمام این برنامه نیازمند ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار است .

    مدرس‌گرجی با اشاره به اینکه اجرای طرح ابرار توسط راهداری به علت استفاده از ماشین آلات و توان مهندسی این مجموعه باعث کاهش ۵۰ درصدی هزینه تمام شده ، می‌شود ، اظهار داشت : کردستان در مرحله اول این طرح، سهمیه آسفالت ریزی ۲۰۰ کیلومتری داشته که تاکنون ۶۰ کیلومتر از این میزان راه آسفالت شده است .

    اقدام برای آسفالت ریزی راه‌های اولویت‌دار روستایی از طرح‌های وزارت راه و شهرسازی تحت عنوان طرح ابرار در ۲ مرحله با افق اسفالت ریزی پنج هزار کیلومتر تا پایان دولت دوازدهم است اجرا می‌شود ؛ مقرر شده در مرحله اول این طرح ۲ هزار کیلومتر و در مرحله دوم نیز سه هزار کیلومتر از راه‌های اولویت دار روستایی آسفالت ریزی شود .

    وی اضافه کرد : اجرای طرح ملی ابرار در کردستان همزمان با اعلام وزارت راه و شهرسازی از آبان سال گذشته آغاز شد و در این مدت ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای ۷۰ کیلومتر اجرا شده ، هزینه شده است . این میزان اعتبار از ۲ محل شامل ۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل منابع ملی و ۱۱ میلیارد تومان نیز از محل منابع استانی تامین شده است . مقرر شده این اداره کل سهم ۲۰۰ کیلومتری استان را در ۲ سال اجرا کند که با اتمام این طرح‌ها میانگین دسترسی آسفالت ریزی در راه‌های روستایی از ۴۹ درصد به ۵۴ درصد می‌رسد .

    مدرس گرجی در خصوص سهمیه مرحله دوم این طرح برای استان کردستان نیز گفت: وزارت راه و شهرسازی آسفالت ۲ هزار کیلومتر راه روستایی را برای اجرای مراحل اول و دوم ابرار در دستور کار قرار داده که پس از اتمام مرحله اول سهمیه هر استان مشخص می‌شود.




    نظرات کاربران