در حال بارگذاری ...

اشتغالزایی ، رونق تجاری و کسب سود ؛ سه دستاورد سرمایه گذاری در بنادر کشور

بندر شهید رجایی یکی از بزرگترین بنادر ایران است و برای سرمایه گذاری بخش خصوصی محل بسیار مناسبی به شمار می رود و سرمایه گذاران می توانند علاوه بر فعالیت اقتصادی که منجر به رونق تجاری کشور می شود ، بازگشت سرمایه و سود مناسبی داشته باشند . بندر و دریا همیشه دارای خیر و برکت است و امکان ندارد که سرمایه گذاری در این بخش صورت گیرد اما موفق واقع نشود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ یک سرمایه گذار بخش خصوصی در حوزه کانتینری با تأکید بر اینکه سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر با رونق تجاری کشور ، اشتغالزایی و بازگشت سرمایه و کسب سود همراه خواهد بود ، گفت : سازمان بنادر و دریانوردی برای سرمایه گذار بخش خصوصی به منظور فعالیت اقتصادی در بنادر سنگ تمام می گذارد .

جواد رحیمی با اشاره به اینکه شرکت متبوعش از سال ۱۳۹۳ به منظور فعالیت اقتصادی و در حوزه کانتینری در بندر شهید رجایی سرمایه گذاری کرده است ، بیان کرد : با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی توانستیم زمینی ۲۰ هکتاری را جهت سرمایه گذاری مدنظر قرار دهیم و قراردادی به روش BOT در حوزه کانتینری داشته باشیم . در راستای قرارداد مربوطه ساخت و ساز و خرید تجهیزات را در دستورکار قرار دادیم تا بتوانیم در زمان تعریف شده پایانه کانتینری ایجاد کنیم که چه در حوزه صادرات و چه در حوزه واردات فعالیت داشته باشد و از طریق آن تجار و بازرگانان و سایر فعالان اقتصادی بتوانند از ظرفیت نگهداری این پایانه کانتینری استفاده کنند .

این سرمایه گذار بخش خصوصی در بندر شهیدرجایی با بیان اینکه حجم سرمایه گذاری صورت گرفته در این بخش حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است ، گفت : اشتغالزایی این سرمایه گذاری به صورت مستقیم تا ۱۷۰ نفر و اشتغالزایی غیر مستقیم آن تا ۶۰۰ نفر است و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته باید به صورت شبانه روزی و در سه شیفت کاری فعالیت کنیم .

رحیمی با اشاره به اینکه تاکنون سرمایه گذاری صورت گرفته در بندر شهیدرجایی موفق و نتیجه بخش بوده است و آینده درخشانی نیز در آینده پیش روی خود می بینیم ، عنوان کرد : بندر شهید رجایی یکی از بزرگترین بنادر ایران است و برای سرمایه گذاری بخش خصوصی محل بسیار مناسبی به شمار می رود و سرمایه گذاران می توانند علاوه بر فعالیت اقتصادی که منجر به رونق تجاری کشور می شود ، بازگشت سرمایه و سود مناسبی داشته باشند . بندر و دریا همیشه دارای خیر و برکت است و امکان ندارد که سرمایه گذاری در این بخش صورت گیرد اما موفق واقع نشود .

این سرمایه گذار بخش خصوصی با تأکید بر اینکه  فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری در بنادر کشور منجر به رونق تجاری و اشتغالزایی صورت شده است ، گفت : این مسئله برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی ارزش و اهمیت بسیار بالایی دارد و بندر و دریا از این ظرفیت برخوردار است که رونق تجاری کشور را همراه با اشتغالزایی رقم بزند .

رحیمی با اشاره به اینکه هدف سرمایه گذار بخش خصوصی صرفا درآمدزایی نیست و فعالان اقتصادی واقعی اهداف متعالی دیگری نظیر رونق تجاری کشور و ایجاد اشتغال را نیز دنبال می کنند، خاطرنشان کرد: در این بین نیاز است سیاست گذاران حمایت  و تسهیلات ویژه ای را برای سرمایه گذاران در نظر گیرند ؛ به طور حتم نگاه مثبت دولت به فعالیت بخش خصوصی در بلندمدت بسیار اثر گذار است و نتیجه بخش خواهد بود .

وی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی نگاه بسیار مثبتی به فعالیت بخش خصوصی در حوزه بندری و دریایی دارد ، گفت : مسئولان این سازمان تا حد توان همکاری لازم را با ما داشتند و به نوعی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی سنگ تمام گذاشتند .

این سرمایه گذار بخش خصوصی با بیان اینکه متاسفانه افزایش نرخ ارز در دو سال گذشته موجب شد تا پیش بینی ها آن گونه که باید و شاید پیش نرود ، اظهار کرد : این مسئله عاملی بود برای اینکه در خرید تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز با چالش مواجه شویم اما با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی و اجاره تجهیزات مورد نیاز خود توانستیم کار را پیش ببریم .




مطالب مرتبط

بندر شهید رجایی بزرگترین به عنوان بزرگترین بندر تجاری و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است .

|

"سامانه یکپارچه عملیات بندری" به عنوان یکی از طرح‌های کلیدی سازمان بنادر و دریانوردی با مدیریت معاونت امور بندری و اقتصادی و نظارت دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی از آبان ماه ۱۴۰۲ در دست تحلیل ، طراحی و تولید می‌باشد .

|

در سال گذشته میزان کانتینرهای وارداتی نسبت به سال گذشته ثابت بوده اما میزان کانتینرهای صادراتی ۲۰ درصد افزایش داشته است .

|

بندر شهید رجایی یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور محسوب می‌شود که درحال حاضر دارای ۱۸ باب انبار مسقف با ظرفیت بیش از ۳۵۰ هزار تُن ، ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی و همچنین تعداد سه پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تُن است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به سهم ۵۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی بنادر این استان در سال ۱۴۰۲ اعلام ...

|

نظرات کاربران