در حال بارگذاری ...
  • تکمیل و بهره برداری از راه آهن یزد - اقلید تا پایان سال جاری

    با افتتاح این خط آهن اتفاق مهم دیگری در عرصه ریلی کشور نهایی خواهد شد و مرکز کشور نیز به شبکه ریلی متصل می شود که با توجه به قرار گرفتن تعداد زیادی از معادن مهم ایران در این منطقه پیش بینی می‌شود که با افتتاح این مسیر ترانزیت کالا و مسافر در این بخش از کشور توسعه فراوانی یابد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : در راستای تکمیل کریدور ریلی شمال شرقی - جنوب غربی کشور راه آهن یزد - اقلید تا پایان سال جاری تکمیل و آماده بهره برداری می شود .

    صبح امروز معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان یزد از راه آهن یزد - اقلید و کنارگذر ابرکوه بازدید کرد و گفت : این بازدید در راستای تسریع در عملیات اجرایی این خط ریلی و تصمیم گیری در خصوص رفع معارضان مسیر و تهیه مصالح پروژه صورت گرفت .

    خیراله خادمی راه آهن یزد - اقلید را حلقه مفقوده کریدور ریلی شمال شرق - جنوب غرب دانست و گفت : این مسیر ریلی موجب کاهش ۳۱۰ کیلومتری فاصله ریلی استان های بوشهر ، فارس ، کهگیلویه وبویر احمد با استان های یزد ، خراسان رضوی ، خراسان جنوبی ، کرمان ، سیستان و بلوچستان و هرمزگان می شود .

    وی پیشرفت فیزیکی زیرسازی مسیر را ۹۴ درصد اعلام کرد و افزود : در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۶۱۶ هزار متر مکعب خاکبرداری ، بیش از ۷ میلیون متر مکعب خاکریزی و بیش از ۱۴ هزار متر کعب بتن ریزی صورت صورت گرفته است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت ۵۳ درصدی روسازی مسیر ادامه داد : تاکنون ۱۲۷ کیلومتر از مسیر این طرح مهم جهش تولید از سمت ایستگاه اقلید ریلگذاری شده و ریل مورد نیاز ۱۹۰ کیلومتر از مسیر نیز خریداری شده است . ۲۵۵ کیلومتر مسیر سابگرید انجام شده و از مجموع ۶۷۰ هزار متر مکعب بالاست مورد نیاز بیش از ۷۰ درصد آن نیز تولید و یا خریداری شده است . ۳۰ کیلومتر از مسیر رلواژ اول و دوم روسازی اجرا شده و تا کیلومتر ۱۱۵ مسیر نیز نصب خط اتمام یافته و جوشکاری درز ریل ۱۰۸ کیلومتر نیز پایان یافته است.

    خادمی در این سفر همچنین از ایستگاه های راه آهن مهریز و اقلید نیز بازدید کرد و پیشرفت فیزیکی ساخت ایستگاه های مسیر را ۶۵ درصد اعلام کرد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص اهمیت این محور ریلی اظهار داشت : با افتتاح این خط آهن اتفاق مهم دیگری در عرصه ریلی کشور نهایی خواهد شد و مرکز کشور نیز به شبکه ریلی متصل می شود که با توجه به قرار گرفتن تعداد زیادی از معادن مهم ایران در این منطقه پیش بینی می‌شود که با افتتاح این مسیر ترانزیت کالا و مسافر در این بخش از کشور توسعه فراوانی یابد .

    گفتنی است : راه آهن یزد - اقلید به طول ۲۷۱ کیلومتر از ایستگاه رخش در راه آهن یزد - بافق منشعب می شود و ضمن عبور از نزدیکی شهرهای مهریز ، ابرکوه ، فراغه و سورمق به ایستگاه اقلید در راه آهن اصفهان - شیراز متصل می شود . ۹۱ درصد از این محور در استان یزد و ۹ درصد آن در استان فارس واقع شده است.

    پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد کنارگذر ابرکوه

    معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه این سفر یکروزه به استان یزد از کنارگذر ابرکوه بازدید کرد و گفت : پروژه باند دوم کمربندی ابرکوه به طول ۱۵ کیلومتر در واقع بخشی ار محور تفت- ابرکوه- سورمق به طول ۱۹۰ کیلومتر است که در سال های گذشته بخش عمده ای از آن به بهره برداری رسیده است .

    وی این محور را بخش مهمی از کریدور شمال - جنوب کشور دانست و افزود : از طریق این محور ارتباط استان های خوزستان ، فارس ، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد از طریق استان یزد به استان های خراسان جنوبی و رضوی میسر می شود .

    خادمی از اجرای این کنارگذر تا آسفالت بیندر خبر داد و اظهار کرد : هم اکنون عملیات اجرایی ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ، آسفالت بیندر اجرا شده و در مرحله نصب نیوجرسی های مسیر هستیم . مقرر است بخش اول این پروژه تا آبان ماه به بهره برداری برسد و با تکمیل تقاطع ها تا پایان سالجاری کل کنارگذر آماده بهره برداری شود .




    مطالب مرتبط

    اختصاص ۹۴۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به شرکت‌ های حمل و نقل مسافری ریلی

    اختصاص ۹۴۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به شرکت‌ های حمل و نقل مسافری ریلی

    در راستای تحقق شعار سال سامانه یکپارچه رونق تولید در سایت راه‌آهن در دسترس است ؛ سامانه در ۲ بخش طراحی شده که در یک بخش آن مجموعه قطعات ساخته شده شبکه ریلی با شماره فنی قطعات و کارخانجات تولیدکننده آنها معرفی شده است .

    |

    عبور پروژه کریدور بزرگراه جنوب کشور از داخل دریا در محور بندر خمیر - بندر لنگه

    عبور پروژه کریدور بزرگراه جنوب کشور از داخل دریا در محور بندر خمیر - بندر لنگه

    نوار ساحلی بزرگراهی جنوب کشور به طول ۱۸۵۰ کیلومتر است که ۱۰۵۴ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده است و از این میزان ۲۵۰ کیلومتر به صورت بهسازی محور موجود و مابقی احداث باند دوم است و ۶۵۶ کیلومتر در حال اجرا و ۱۴۰ کیلومتر در دست مطالعه و مناقصه قرار دارد .

    |

    تاکید بر تکمیل پروژه راه‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان توسط سرمایه‌گذار چینی

    تاکید بر تکمیل پروژه راه‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان توسط سرمایه‌گذار چینی

    در خصوص موضوع مالی پروژه مقرر شد تا تمهیدات لازم برای تسهیل در مراودات مالی و همچنین فعال‌سازی مابقی LC نیز انجام شود . سرمایه‌گذار چینی این پروژه نیز اعلام کرد با تمام قدرت روند اجرای پروژه را سرعت می‌دهد و مشکلات موجود را برطرف خواهد کرد .

    |

    نظرات کاربران