در حال بارگذاری ...

افزایش ۲۸ درصدی رسیدگی به تخلف رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای در قم

با توجه به تمهیدات به عمل آمده و توسعه و ارتقا زیرساخت های رسیدگی به شکایات دریافتی ، شاهد تسریع در فرآیند رسیدگی به تخلفات بخش حمل و نقل جاده ای در سطح استان بوده ایم .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس اداره حقوقی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم از افزایش ۲۸ درصدی رسیدگی به تخلفات رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای در این استان خبر داد .

حسین اعتمادی گفت : در راستای صیانت از حقوق شهروندی و اجرای مقررات حمل کالا و مسافر ، در چهار ماهه نخست سال‌جاری افزون بر ۵۵ جلسه کمیسیون‌های مواد ۱۱ و ۱۲ ( رسیدگی به تخلفات رانندگان و شرکت های حمل و نقل جاده ای ) در استان قم تشکیل شده است . از مجموع ۵۵ جلسه متشکله کمسیون های مواد ۱۱ و۱۲ ، افزون بر ۳۸ مورد متعلق به کمیسیون ماده ۱۱ ( رسیدگی به تخلفات رانندگان ) و ۱۷ مورد جلسه دیگر متعلق به تشکیل کمیسیون ماده ۱۲ ( رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل و نقل جاده ای ) بوده است .

حسین اعتمادی تعداد جلسات متشکله کمیسیون های مواد ۱۱ و۱۲ طی مدت مشابه در سال گذشته را ۴۳ مورد دانست و تصریح کرد : با توجه به آمار مقایسه ای تعداد جلسات متشکله کمیسیون های مذکور در سال گذشته ، شاهد افزایش ۲۸ درصدی تعداد جلسات برگزار شده در سال ۹۹ می باشیم .

وی با یادآوری این مهم که گرچه به دلیل اپیدمی ویروس کرونا که موجب کاهش چشمگیر سفرهای برون شهری توسط ناوگان عمومی جاده ای گردیده عنوان کرد : با توجه به تمهیدات به عمل آمده و توسعه و ارتقا زیرساخت های رسیدگی به شکایات دریافتی ، شاهد تسریع در فرآیند رسیدگی به تخلفات بخش حمل و نقل جاده ای در سطح استان بوده ایم .

اعتمادی درادامه به نحوه اطلاع از تخلفات رانندگان و شرکتهای حمل ونقل جاده ای پرداخت و اظهار داشت : غالب تخلفات صورت گرفته به دو طریق دریافت و احصا میگردد ، نخست از طریق دریافت شکایات مردمی ( حضوری ، تلفنی ، اینترنتی ) و دیگر توسط کارشناسان ناظر و بازرسین حوزه معاونت حمل و نقل اداره کل متبوع که با حضور محسوس و نامحسوس نسبت به این امر اقدام می نمایند .

رییس اداره حقوقی راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم بیشترین میزان تخلفات رسیدگی شده توسط کمیسیونهای ماده ۱۱ ( تخلفات رانندگان ) را حمل بار بدون بارنامه ، نداشتن تجهیزات ایمنی خودرو ، اضافه تناژ ، برخورد نامناسب راننده ، حمل بار تجاری با اتوبوس و ....را دانست و اضافه کرد : بیشترین میزان تخلفات رسیدگی شده در کمیسیون ماده ۱۲ ( رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل و نقل جاده ای ) نیز شامل عدم نظارت مدیر فنی بر تجهیزات ایمنی ناوگان عمومی ( بررسی آج لاستیک ها ، کپسول اطقا حریق ، سالم بودن شیشه ها ، کمربند ایمنی و ... ) سو استفاده از کارت هوشمند راننده ، برخورد نامناسب پرسنل با مسافرین ، صدور صورت وضعیت فاقد کدرهگیری و صدور صورت وضعیت فاقد چک لیست مدیریتی ، دریافت کمیسیون اضافی از رانندگان ... بوده است .

اعتمادی ضمن تاکید بر پی گیری شکایات و مطالبات جدی کاربران جاده ای خاطرنشان ساخت : تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه ها درتمامی اوقات شبانه روز آماده دریافت شکایات می باشد .

وی در خاتمه افزود : کارشناسان گشت بازرسی این اداره کل در قالب تیم های نظارتی به صورت محسوس و نامحسوس بر رفتار ترافیکی رانندگان و نحوه ارائه خدمات موضوعه به کاربران جاده ای نظارت ودرصورت مشاهده هرنوع تخلف مراتب جهت پی گیری و اعمال قانون به مراجع ذی صلاح اطلاع رسانی می گردد .




مطالب مرتبط

طی این مدت بیشترین تماس ها در خصوص وضعیت جوی و جاده ای ، شکایت و پیگیری شکایت از شرکت های باری و مسافری و مشکلات جاده ای ثبت شد .

|

یکی از وظایف مهم مرکز مدیریت راه ها پاسخگویی سامانه ۱۴۱ است و با توجه به این مهم میزان پاسخگویی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است .

|

با توجه به گستره بالای جغرافیایی در استان ، محدودیت در نیروی انسانی نظارتی و طولانی بودن محورهای استان ، نصب سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور در استان از راه‌های کم‌هزینه‌تر برای نظارت حداکثری در محورها و در نتیجه کاهش تخلفات در این بخش است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس مرکز مدیریت راه های آذربایجان شرقی گفت : همکاران از طریق سامانه ۱۴۱ به ۱۷۰۰ مورد تماس تلفنی پاسخ داده و به مشکلات مردم ...

|

مشکلات ، نظرات و انتقادات مردمی ، وضعیت حمل و نقل عمومی بار و مسافر و همچنین مشکلات و کمبودهای جاده‌ای از طریق سامانه گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه های استان ثبت می شود .

|

نظرات کاربران