در حال بارگذاری ...
  • افزایش ۲۸ درصدی رسیدگی به تخلف رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای در قم

    با توجه به تمهیدات به عمل آمده و توسعه و ارتقا زیرساخت های رسیدگی به شکایات دریافتی ، شاهد تسریع در فرآیند رسیدگی به تخلفات بخش حمل و نقل جاده ای در سطح استان بوده ایم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس اداره حقوقی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم از افزایش ۲۸ درصدی رسیدگی به تخلفات رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای در این استان خبر داد .

    حسین اعتمادی گفت : در راستای صیانت از حقوق شهروندی و اجرای مقررات حمل کالا و مسافر ، در چهار ماهه نخست سال‌جاری افزون بر ۵۵ جلسه کمیسیون‌های مواد ۱۱ و ۱۲ ( رسیدگی به تخلفات رانندگان و شرکت های حمل و نقل جاده ای ) در استان قم تشکیل شده است . از مجموع ۵۵ جلسه متشکله کمسیون های مواد ۱۱ و۱۲ ، افزون بر ۳۸ مورد متعلق به کمیسیون ماده ۱۱ ( رسیدگی به تخلفات رانندگان ) و ۱۷ مورد جلسه دیگر متعلق به تشکیل کمیسیون ماده ۱۲ ( رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل و نقل جاده ای ) بوده است .

    حسین اعتمادی تعداد جلسات متشکله کمیسیون های مواد ۱۱ و۱۲ طی مدت مشابه در سال گذشته را ۴۳ مورد دانست و تصریح کرد : با توجه به آمار مقایسه ای تعداد جلسات متشکله کمیسیون های مذکور در سال گذشته ، شاهد افزایش ۲۸ درصدی تعداد جلسات برگزار شده در سال ۹۹ می باشیم .

    وی با یادآوری این مهم که گرچه به دلیل اپیدمی ویروس کرونا که موجب کاهش چشمگیر سفرهای برون شهری توسط ناوگان عمومی جاده ای گردیده عنوان کرد : با توجه به تمهیدات به عمل آمده و توسعه و ارتقا زیرساخت های رسیدگی به شکایات دریافتی ، شاهد تسریع در فرآیند رسیدگی به تخلفات بخش حمل و نقل جاده ای در سطح استان بوده ایم .

    اعتمادی درادامه به نحوه اطلاع از تخلفات رانندگان و شرکتهای حمل ونقل جاده ای پرداخت و اظهار داشت : غالب تخلفات صورت گرفته به دو طریق دریافت و احصا میگردد ، نخست از طریق دریافت شکایات مردمی ( حضوری ، تلفنی ، اینترنتی ) و دیگر توسط کارشناسان ناظر و بازرسین حوزه معاونت حمل و نقل اداره کل متبوع که با حضور محسوس و نامحسوس نسبت به این امر اقدام می نمایند .

    رییس اداره حقوقی راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم بیشترین میزان تخلفات رسیدگی شده توسط کمیسیونهای ماده ۱۱ ( تخلفات رانندگان ) را حمل بار بدون بارنامه ، نداشتن تجهیزات ایمنی خودرو ، اضافه تناژ ، برخورد نامناسب راننده ، حمل بار تجاری با اتوبوس و ....را دانست و اضافه کرد : بیشترین میزان تخلفات رسیدگی شده در کمیسیون ماده ۱۲ ( رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل و نقل جاده ای ) نیز شامل عدم نظارت مدیر فنی بر تجهیزات ایمنی ناوگان عمومی ( بررسی آج لاستیک ها ، کپسول اطقا حریق ، سالم بودن شیشه ها ، کمربند ایمنی و ... ) سو استفاده از کارت هوشمند راننده ، برخورد نامناسب پرسنل با مسافرین ، صدور صورت وضعیت فاقد کدرهگیری و صدور صورت وضعیت فاقد چک لیست مدیریتی ، دریافت کمیسیون اضافی از رانندگان ... بوده است .

    اعتمادی ضمن تاکید بر پی گیری شکایات و مطالبات جدی کاربران جاده ای خاطرنشان ساخت : تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه ها درتمامی اوقات شبانه روز آماده دریافت شکایات می باشد .

    وی در خاتمه افزود : کارشناسان گشت بازرسی این اداره کل در قالب تیم های نظارتی به صورت محسوس و نامحسوس بر رفتار ترافیکی رانندگان و نحوه ارائه خدمات موضوعه به کاربران جاده ای نظارت ودرصورت مشاهده هرنوع تخلف مراتب جهت پی گیری و اعمال قانون به مراجع ذی صلاح اطلاع رسانی می گردد .




    مطالب مرتبط

    صدور حواله دریافت ۶۶۵۳ حلقه لاستیک ناوگان عمومی جاده ای در استان قم

    صدور حواله دریافت ۶۶۵۳ حلقه لاستیک ناوگان عمومی جاده ای در استان قم

    لاستیک های تخصیصی که توسط وزرات صنعت ، معدن و تجارت تهیه و در شبکه توزیع قرار داده می شوند از ۲ نوع خارجی و ایرانی است که نوع خارجی آن به بهای ارز دولتی و لاستیک های ایرانی نیز براساس نرخ مصوب در اختیار مالکان ناوگان جاده ای قرار می‌گیرند .

    |

    آغاز مجدد طرح معاینه حضوری رانندگان بخش حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای استان قم

    آغاز مجدد طرح معاینه حضوری رانندگان بخش حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای استان قم

    با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده ، وفق پروتکل‌های بهداشتی مقرر شد از اول تیرماه امسال این طرح مطابق سنوات گذشته به صورت حضوری انجام شده و رانندگان جهت دریافت و یا تمدید کارت هوشمند خود ملزم به مراجعه مراکز طب کار استان هستند .

    |

    سامانه ۱۴۱ ضامن مدیریت سفر برای کاربران جاده ای

    سامانه ۱۴۱ ضامن مدیریت سفر برای کاربران جاده ای

    در راستای افزایش خدمت‌رسانی به کاربران جاده ای و بهره‌وری و کارآیی فعالیت‌ های اداره مدیریت راه های این اداره کل ، توسعه سامانه‌های حمل و نقل هوشمند به ویژه سامانه های ثبت تخلفات تردد و دوربین های نظارت تصویری جاده ای در دستور کار می‌باشد .

    |

    سازمان راهداری به هیچ وجه در بارش برف سنگین استان گیلان غافلگیر نشد

    سازمان راهداری به هیچ وجه در بارش برف سنگین استان گیلان غافلگیر نشد

    به هیچ عنوان راهداران ما غافلگیر نشدند و همه اکیپ های راهداری در صحنه حضور داشتند . اتفاقی که افتاد کاهش دما و توفانی بود که سرعت آن در مناطقی که بیشترین بحران را داریم نزدیک به ۷۶ کیلومتر در ساعت رسید .

    |

    نظرات کاربران