در حال بارگذاری ...

انعقاد تفاهم نامه همکاری برای افزایش رشته های هنرستان هوانوردی خراسان جنوبی

فرودگاه و صنعت هوانوردی زیرساخت اصلی و مهم ترین اصل در فرآیند جذب گردشگر و سرمایه گذار است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، به منظور افزایش رشته های هنرستان هوانوردی خراسان جنوبی و تربیت نیروی انسانی بومی در این حوزه ، تفاهمنامه همکاری میان مدیران کل فرودگاه ها و آموزش و پرورش استان منعقد شد .

عظیم طهماسبی ، مدیرکل فرودگاه های استان در آیین انعقاد تفاهم نامه افزایش رشته های هنرستان هوانوردی اظهار کرد : اولین هنرستان هوانوردی توسط بخش خصوصی با همکاری اداره کل فرودگاه های خراسان جنوبی ، سازمان هواپیمایی کشوری ، شرکت فرودگاه ها و ناوبری  هوایی ایران ، آموزش و پرورش و استانداری خراسان جنوبی تاسیس شد .

وی با بیان اینکه در نخستین فراخوان ۲۴ هنرجوی پسر بیرجندی ثبت‌نام کردند ، تصریح کرد : هنرجویان دوره متوسطه می توانند در هنرستان هوانوردی استان تحصیل کنند .

مدیرکل فرودگاه های استان با بیان اینکه یکی از مهمترین راه های پیشرفت استان توسعه صنعت هوانوردی است ، افزود : فرودگاه و صنعت هوانوردی زیرساخت اصلی و مهم ترین اصل در فرآیند جذب گردشگر و سرمایه گذار است .

طهماسبی با اشاره به ارتباط تولید ناخالص ملی با صنعت هوانوردی ، عنوان کرد : هر کجا که صنعت حمل و نقل هوایی توسعه یافته ، قطب اقتصادی هم به آن سمت کشیده شده است .

وی ، لازمه جذب گردشگر را منوط به توسعه راه های هوایی استان دانست و با اشاره به اینکه ما در خراسان جنوبی در مسیر تردد و سر راه عبور گردشگر نیستیم ، ادامه داد : فرودگاه های استان با همکاری مردم و مسئولان طی چند سال اخیر جهش فوق العاده ای داشته است و در رنکینگ کشوری از درجه چهارم صعود کرده ایم و در درجه دوم قرار گرفته ایم .

مدیرکل فرودگاه های استان با بیان اینکه در هنرستان هوانوردی بیرجند بیش از ۴۰ هنرجو مشغول به تحصیل هستند ، گفت : اکنون نیروی بومی متخصص در امور هوانوردی بسیار کم است و نیازمند آموزش‌های تخصصی در هنرستان هوانوردی و تربیت و افزایش نیروهای بومی متخصص بویژه در رشته‌های تعمیر و نگهداری هواپیما هستیم .

مدیرکل آموزش و پروش خراسان جنوبی نیز در آیین انعقاد تفاهم نامه اظهار کرد : اکنون بیش از ۱۲ هزار هنرجو در ۱۱۹ هنرستان استان مشغول تحصیل هستند .

وی با اشاره به تحصیل ۴۲ درصد جمعیت دانش آموزان استان در رشته های کار و دانش و فنی و حرفه ای ، تصریح کرد : پیش بینی می شود در افق ۱۴۰۲ جمعیت هنرجویان هنرستان های استان ۵۰ درصد رشد داشته باشد .

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی از نظر جمعیت هنرجویان در بین ۳۲ استان ، رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: افزایش رشته های هنرستان هوانوردی استان یکی از برنامه های این اداره کل برای سال تحصیلی جدید است و امسال دو رشته مهمانداری و تعمیر و نگهداری هواپیما به رشته های موجود اضافه می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ، با اشاره به مهیا بودن بسترهای فیزیکی ، تجهیزات وامکانات برای حضور دانش آموزان درهنرستان ها و ادامه تحصیل در رشته های هنرستانی ، خاطرنشان کرد : برای رسیدن به شاخص های توسعه متوازن تحصیلی نیازمند برنامه ریزی مداوم و فرهنگ سازی برای استقبال دانش آموزان از ادامه تحصیل دررشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش هستیم .

این تفاهمنامه با هدف توسعه و تقویت آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی ، ایجاد سازوکارهای لازم جهت هماهنگی در سیاستگذاری و اجرای صلاحیت حرفه ای در راستای سیاست های کلی نظام و قوانین برنامه ششم بر مبنای بند نهم فصل هفتم اهداف عملیاتی و راهکارهای سند تحول بنیادین طراحی ، تدوین و امضا شد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در آیین اعطای گواهینامه فرودگاهی فرودگاه بین‌المللی شیراز گفت : در یک و سال و نیم اخیر ، ...

|

استان فارس امروز می‌تواند به خود افتخار کند که فرودگاه شیراز به‌ عنوان سومین فرودگاه کشور از گواهینامه فرودگاهی مطابق با استانداردهای جهانی برخوردار شده است .

|

هواپیماهای بیزنس جت ۶ و ۷ نفره مانند هوکر و فالکن از انواع هواپیماهایی هستند که پروازهایی در قالب سفر و جابجایی‌ها در مسافت دور را هم دارد و هر چند تعداد سرنشینان این هواپیما محدود است اما جزو هواپیماهای سبک محسوب نمی‌شوند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در ...

|

بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیر مترقبه کنونی باطل اعلام شده اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت بندی مسافر (سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار و ...) بدون دریافت ...

|

نظرات کاربران