در حال بارگذاری ...

تشریح آخرین وضعیت بازخوانی جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی

سازمان هواپیمایی کشوری در تعامل نزدیک با شرکت های معتبر استفاده کننده از فضای پروازی کشورمان ، تحلیل های تخصصی از وضعیت ایمنی فضای پروازی را تهیه کرده که نشان دهنده برقراری ایمنی است و با کاهش محدودیت های ناشی از بیماری کرونا ، این شرکت‌ها پروازهای خود را به ایران و بر فضای پروازی ایران آغاز خواهند کرد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس سازمان هواپیمایی کشوری آخرین وضعیت بازخوانی جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی را تشریح کرد .

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ضمن تسلیت به خانواده جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران ، آخرین وضعیت رسیدگی به این سانحه و همچنین سانحه ناشی از ایجاد مزاحمت هواپیماهای نظامی آمریکایی برای هواپیمای مسافری ایران در سوریه را تشریح کرد .

تورج دهقانی زنگنه ، با اشاره به اینکه روند بررسی سانحه هواپیمای اکراینی در تطابق با استانداردهای ایکائو و مقررات ملی ادامه داشته و به پیشرفتهای خوبی رسیده ، افزود : هدف از بررسی سانحه ، کشف علل وقوع آن و ارائه توصیه ها با هدف پیشگیری از رخداد مجدد آن است . در همین راستا ، جعبه های سیاه در لابراتوار فرانسه بازخوانی شده و سازمان امکان مشارکت و مشاهده فرایند را برای تمامی کشورها و سازمان های ذینفع و علاقمند فراهم و صحت و حرفه ای بودن اقدامات سازمان در تطابق با استانداردهای ضمیمه ۱۳ کنوانسیون شیکاگو توسط نهادهای بین المللی ذیصلاح تائید شده است .

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود : اطلاعات جعبه های سیاه ، تائید کننده اطلاعاتی است که در گزارش پیشرفت تحقیقات سازمان منتشر شده بود و برخی جزئیات مورد توجه عموم توسط مسئول بررسی سانحه در روزهای آتی منتشر خواهد شد . باید توجه داشت که هر نوع استفاده غیر مرتبط با اهداف ایمنی ، شامل بهره برداری های سیاسی از فرایند بررسی سانحه در تعارض با اهداف و اصول ایکائو و کشورهای متعاهد آن قرار دارد و موجب خواهد شد تا روند بررسی سانحه از روال تخصصی خود خارج شده و ایمنی حمل و نقل هوایی مورد مسامحه قرار گیرد .

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود : با شناسایی نقاط قابل بهبود و شناخت دقیق زنجیره منجر به هدف قرار گرفتن هواپیمای اوکراینی ، تمهیدات اصلاحی قابل توجهی پیاده سازی شده و اطمینان از ایمنی فضای پروازی کشور برقرار شده است . سازمان هواپیمایی کشوری در تعامل نزدیک با شرکت های معتبر استفاده کننده از فضای پروازی کشورمان ، تحلیل های تخصصی از وضعیت ایمنی فضای پروازی را تهیه کرده که نشان دهنده برقراری ایمنی است و با کاهش محدودیت های ناشی از بیماری کرونا ، این شرکت‌ها پروازهای خود را به ایران و بر فضای پروازی ایران آغاز خواهند کرد .

زنگنه در خصوص ایجاد مزاحمت امریکا برای هواپیمای مسافری ایرانی در فضای پروازی سوریه یادآور شد : موضوع به رئیس شورای ایکائو منتقل شده و ایشان نیز برخی اقدامات را در این خصوص آغاز کرده و مسئله در دستور کار ایکائو قرار گرفته است . کشور سوریه به عنوان کشور محل وقوع این رخداد ، تحقیقات سانحه را ذیل موضوع انکس ۱۳ ایکائو آغاز کرده و نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری ایران به عنوان کشور ثبت کننده و بهره بردار هواپیما در این تحقیقات حضور دارند .

وی افزود : حضور امریکایی ها در منطقه یک عامل بی ثباتی و تهدید برای جریان حمل و نقل تجاری است و این حضور غیر قانونی به صورت مکرر باعث مداخله غیر مسئولانه در جریان ترافیک هوایی منطقه می شود و به علت تحمیلی بودن این حضور ، هیچ یک از تمهیدات پیش بینی شده در جهت هماهنگی های نظامی ، غیر نظامی توسط این نیروها به کار گرفته نمی شود و این باعث کاهش قابل توجه سطح ایمنی هوانوردی در کشورهایی است که میزبان این نیروهای غیر مسئول هستند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، کاپیتان محمدی بخش درباره احتمال پرواز شرکت‌های هواپیمایی خارجی در ایران گفت : بر اساس قوانین ایکائو ، آزادی‌های مختلف ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور بیش از ۱۸ هزار مجوز پروازی برای عملیات نوروز ۱۴۰۳ تاکنون خبر داد .

|

مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی ، به‌صورت برخط فعالیت فرودگاه‌ها و ترمینال‌های مسافری را رصد و با دقت بالا در صورت غیرفعال شدن هواپیمای یک شرکت‌ هواپیمایی در کوتاه ترین زمان ممکن تصمیم‌های مربوطه را اتخاذ خواهد کرد .

|

لازم است اطلاع رسانی کامل در خصوص آن دسته از هواپیماهای موجود در ناوگان خود که قادر به پذیرش مسافر توانخواه هستند و نیز حداکثر تعداد قابل پذیرش مسافرین توانخواه در هر پرواز را به اطلاع مسافر یا متقاضی خرید بلیت برسانند .

|

         

|

نظرات کاربران