در حال بارگذاری ...

تشکیل کارگروه رمز ارز دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)

به گزارش پرتال حمل و نقل ، شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از تشکیل کارگروه رمز ارز دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در این شهر فرودگاهی خبر داده است .

چهارمین جلسه کارگروه رمز ارز دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد به میزبانی منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) برگزار شد .

 رمز ارز این روزها بیش از گذشته جایگاه خود را در اقتصاد باز کرده است. این واحد نوین پولی و مالی در بیشتر کشورها به شکل قانونی استخراج می شود و همین موضوع نکته قابل توجهی است که نباید از آن ساده گذشت . از همین رو شهرفرودگاهی امام خمینی(ره) نیز به عنوان منطقه آزاد تجاری از زیرساخت های موجود به منظور توسعه این ظرفیت ها بهره خواهد برد .

برگزاری چهارمین جلسه کارگروه رمز ارز دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ، به میزبانی منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در همین راستا بسیار مهم و قابل توجه است .

در این جلسه که معاونین و مدیران دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و جمعی از صاحب نظران دانشگاهی و فعالان حوزه اقتصادی حضور داشتند، اقدامات انجام شده در مناطق آزاد تجاری سایر کشورها مورد بررسی قرار گرفت . همچنین دستاوردهای مهم کشورهایی مانند مالزی ، سنگاپور ، هند ، بلاروس و سوییس در ارتباط با مقررات ، ساختارهای نهادی ، نظام های اجرایی و تفاهمات بانکی برای تبدیل ارزهای دیجیتال واکاوی و معرفی شد .

احمد جمالی ، معاون اقتصادی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ، با تاکید بر ظرفیتهای مناسب شهر فرودگاهی و قابلیت تبدیل شدن به هاب استخراج و استفاده از ارزهای دیجیتال در کشور در این جلسه گفت : تشکیل کارگروه متناظر و خواهر خواندگی منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی با مناطق موفق و پیشرو در این صنعت مانند بلاروس به پیشرفت در این حوزه کمک قابل توجهی خواهد کرد .

همچنین فرزاد یادگاریان ، مدیر کل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ، ضمن همراهی با نهادینه سازی مقوله رمز ارزها و بهره گیری از کل زنجیره اقتصاد دیجیتال در ساختار و برنامه های منطقه آزاد خبر از حمایت دبیرخانه شورای عالی به منظور اصلاح مقررات، تقویت سرمایه گذاری مناطق و روان سازی سیستم‌های عملیاتی را دارد .




مطالب مرتبط

         

|

         

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بیان کرد : در ایام تعطیلات عید فطر نیز حدود ۱۰۰۰ پرواز انجام شده و هیچ پروازی در این چند ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سعید چلندری مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی در نشست خبری اقدامات و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه سفرهای نوروزی به ...

|

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و تیم همراه ضمن بازدید از ترمینال‌های یک و سلام با جمعی از مسافرین گفت‌وگو کردند و در پایان بر سر مزار شهید گمنام در ترمینال سلام حاضر شدند و ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطر شهدا را گرامی داشتند .

|

نظرات کاربران