در حال بارگذاری ...

کاهش ۳۵ درصدی سفرهای جاده ای بین شهری در استان کرمانشاه طی چهار ماهه امسال

از بیش از ۸۶ هزار سفری که امسال داشتیم ، یازده هزار و ۲۲۲ مورد با اتوبوس ، ۱۸ هزار و ۶۳۲ مورد با مینی‌بوس و ۶۷ هزار و ۸۷ مورد با سواری بوده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه ، کرونا سفرهای بین شهری را در کرمانشاه طی چهار ماهه امسال ۳۵ درصد و تعداد مسافرین را ۴۶ درصد کاهش داد .

فریبرز کرمی ، با بیان اینکه در چهار ماهه امسال ۸۶ هزار و ۹۴۱سفر برون شهری از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی کرمانشاه انجام شده ، گفت : این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۳۵ هزار و ۵۲۵ سفر داشتیم ، کاهش ۳۵درصدی داشته است .  

وی از کاهش ۴۶درصدی جابجایی مسافرین در این سفرها هم خبر داد و افزود : در چهار ماهه امسال ۶۸۶ هزار و ۴۳۷ مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی جابجا شدند که این تعداد در چهار ماهه اول سال گذشته بیش از یک میلیون و ۲۹۲ هزار نفر بود .  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه بیشترین میزان کاهش را نیز مربوط به ناوگان مینی‌بوس با کاهش ۵۲ درصدی تعداد سفر اعلام کرد و یادآور شد : در این مدت سفرهای اتوبوسی ۴۰ درصد و سفرهای سواری نیز ۲۶ درصد کاهش داشته است . از بیش از ۸۶ هزار سفری که امسال داشتیم ، یازده هزار و ۲۲۲ مورد با اتوبوس ، ۱۸ هزار و ۶۳۲ مورد با مینی‌بوس و ۶۷ هزار و ۸۷ مورد با سواری بوده است .

وی دلیل کاهش تعداد سفرها با ناوگان حمل و نقل عمومی ببرون شهری را شرایط بیماری کرونا دانست که هم سفرها را کاهش داده و هم باعث شده مردم در صورت اجبار به سفر بیشتر از خودروهای شخصی استفاده کنند . در حال حاضر سفرهای برون شهری به تمام مقاصد سراسر کشور برقرار است و اگر مسافر باشد این سفرها انجام خواهد شد .  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری هم یاد کرد و ادامه داد : تمام مسافرین ملزم به استفاده از ماسک در خودروهای حمل و نقل عمومی هستند . در اتوبوس‌ها هم ماسک و مواد ضدعفونی در اختیار مردم قرار می‌گیرد . 




مطالب مرتبط

بارش باران در استان‌های هرمزگان ، کرمان به ویژه جنوب کرمان ، سیستان و بلوچستان ، ایرانشهر ، کهگیلویه و بویراحمد ، هرمزگان ، خراسان رضوی ، یزد ، بوشهر ، خراسان‌جنوبی ، چهارمحال و بختیاری و آذربایجان‌شرقی دارای بارش باران هستند .

|

با وجود افزایش ترددهای جاده‌ای استان در نوروز ، ترمز تصادفات و تلفات سوانح جاده‌ای کشیده شد . ۸۰ درصد محورهای استان به سامانه‌های هوشمند مجهزند . ۶۰ ترددشمار ، ۱۹ دوربین نظارت تصویری ، ۵۳ سامانه ثبت تخلفات رانندگی ، چهار سامانه توزین حین حرکت و هفت تابلو پیام متغیر فعال است .

|

در مجموع ۵۲ پروژه با اعتبار بالغ بر ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در استان سمنان آماده بهره‌برداری و یا در حال انجام عملیات اجرایی است .

|

ناوگان‌های عمومی برون شهری در شهرهای آستارا ، انزلی و آستانه به‌ترتیب بیشترین تعداد بازدید را داشته‌اند و خوشبختانه طی ایام نوروز ۱۴۰۳، ناوگان عمومی مسافربری در راه‌های برون‌شهری گیلان ، حادثه منجر به فوت و جرح نداشته‌است .

|

تنکابن دارای ۷۰۰ کیلومتر راه ارتباطی است که پیگیر اجرای عملیات خط کشی در دیگر محورهای این شهرستان نیز هستیم .

|

نظرات کاربران