در حال بارگذاری ...

احداث تأسیسات ذخیره سازی و ترانزیت فرآورده های نفتی در بندر امام خمینی(ره)

سه مخزن به ظرفیت مجموعا ۳۰ هزار و ۷۸۶ مترمکعب برای نگهداری و ذخیره سازی نفت کوره اختصاص دارد و دو مخزن به ظرفیت مجموعا ۱۶ هزار متر مکعب برای نگهداری فراورده سبک احداث شده است ، همچنین در این پایانه از پیشرفته ترین تجهیزات تخلیه و بارگیری استفاده شده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، با مشارکت بخش خصوصی نزدیک به ۴۷ هزار متر مکعب به ظرفیت مخازن نگهداری فرآورده های نفتی سبک و سنگین در پایانه نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) افزوده شد .

عادل دریس ؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) ضمن اشاره به ثمر رسیدن مجموعه سرمایه‌گذاری های بخش خصوصی در پایانه نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) ، بیان داشت : با مشارکت بخش خصوصی فرآیند احداث تأسیسات ذخیره سازی و ترانزیت فرآورده های نفتی به تعداد  ۵ مخزن به منظور ذخیره سازی  فرآورده های سبک و سنگین نفتی با سرمایه گذاری اولیه ۳۵۰ میلیارد ریال در مساحت ۱۸ هزار و ۸۶۰ متر مربع به اتمام رسید .

وی افزود : سه مخزن به ظرفیت مجموعا ۳۰ هزار و ۷۸۶ مترمکعب برای نگهداری و ذخیره سازی نفت کوره اختصاص دارد و دو مخزن به ظرفیت مجموعا ۱۶ هزار متر مکعب برای نگهداری فراورده سبک احداث شده است ، همچنین در این پایانه از پیشرفته ترین تجهیزات تخلیه و بارگیری استفاده شده است .

وی با اشاره به ویژگی های فنی متمایز این مخازن و قابلیت ذخیره محصولات متنوع از لحاظ چگالی و ویسکوزیته در آنها افزود : در طراحی و ساخت این مخازن استانداردهای ایمنی و زیست محیطی لحاظ شده است . کاهش سرویس تایم شناورها و افزایش رضایت مشتریان از جمله مزایای بهره برداری از این مخازن محسوب می شود .

یادآور می شود ، مزیت های جغرافیایی و بسترهای آماده در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) باعث استقبال بخش خصوصی از سرمایه گذاری در این مجتمع بزرگ بندری شده است .

 




مطالب مرتبط

در سال گذشته اخذ مجوز انعقاد قرارداد به ارزش ۷۰ هزار و ۴۰۴ میلیارد ریال و انعقاد تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری با شرکت‌های بخش خصوصی به ارزش ۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در بندر امام خمینی(ره) انجام شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به انجام بیش از سه میلیون و ۸۱۴ هزار متر مکعب حجم لایروبی طی ...

|

عملیات حفاری در محورهای اصلی و تثبیت بستر آن با مصالح از جمله اقدامات مهم در مراحل اجرایی این پروژه است .

|

با کشف تخلف توسط حراست و پیگیری‌های دادستان شهرستان ، اداره اطلاعات ، قوه قضاییه و اطلاعات سپاه ، همه توانمان برای بازگرداندن مبلغ مذکور و برخورد قاطع با فرد متخلف به کار گرفته می شود .

|

۲۳۷ شرکت بخش خصوصی با برخورداری از ۱۱۵۶۰ نفر نیروی انسانی در بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) فعالیت می‌نماید که با اهتمام و تشریک مساعی شرکت‌های فعال بخش خصوصی در سال ۱۴۰۲ تعهد اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت کامل محقق شده است .

|

نظرات کاربران