در حال بارگذاری ...

امضا تفاهم نامه همکاری در احداث بزرگراه آبادان - خرمشهر - شلمچه با منطقه آزاد اروند

طبق این تفاهم نامه منطقه آزاد اروند ۵۰ درصد هزینه احداث بزرگراه آبادان - خرمشهر - شلمچه را بر عهده گرفت .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد : تفاهم نامه مشارکت مالی در احداث بزرگراه آبادان - خرمشهر - شلمچه میان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و منطقه آزاد اروند به امضا طرفین رسید .

تفاهم نامه مشارکت مالی در احداث بزرگراه آبادان - خرمشهر - شلمچه میان شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و منطقه آزاد اروند با حضور استاندار خوزستان و مدیرعامل منطقه آزاد اروند به امضا طرفین رسید .

خیراله خادمی این تفاهم نامه را در راستای مشارکت مالی در احداث این بزرگراه دانست و گفت : طبق این تفاهم نامه منطقه آزاد اروند ۵۰ درصد هزینه احداث بزرگراه آبادان - خرمشهر - شلمچه را بر عهده گرفت .

وی اعتبار این پروژه را ۶ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود : انتخاب پیمانکار ، اجرا و تامین ۵۰ درصد از اعتبار پروژه بر عهده شرکت ساخت و توسعه است که مقرر است ظرف مدت ۳ سال تکمیل و آماده بهره برداری شود . طول این بزرگراه ۳۳ کیلومتر است و علاوه بر کاهش ترافیک و افزایش ایمنی نقش مهمی در تسهیل جا به جایی بار و مسافر از بنادر جنوبی کشور به سمت عراق خواهد داشت .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت : هم‌اینک ۱۰ پروژه راهسازی مهم به طول حدود ۱۸۰ کیلومتر در ...

|

آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

|

خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

|

لاستیک ماشین ، پارچه ، لوازم یدکی و مواد غذایی از جمله کالای های تجاری بوده است که هم توسط گمرک ایران و هم گمرک منطقه آزاد اروند بصورت کالای تجاری و ملوانی از بنادر آبادان در سال ۱۴۰۲ ترخیص شد .

|

با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

|

نظرات کاربران