در حال بارگذاری ...

بهره برداری از اولین مرکز اورژانس ریلی کشور با حضور وزیر بهداشت

صنعت ریلی به عنوان حمل و نقل سبز و ایمن شناخته می شود و شبکه ریلی کشور با بیش از ۱۲ هزار کیلومتر در اقصی نقاط کشور ، شهرها و روستاهای زیادی را تحت پوشش خود قرار داده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ، مدیرعامل راه‌آهن و رئیس اورژانس کشور ، اولین مرکز اورژانس ریلی کشور به بهره‌برداری رسید .

سعید رسولی در مراسم بهره برداری از اولین مرکز اورژانس ریلی کشور گفت : خوشبختانه در سال جهش تولید و در آستانه عید سعید غدیر خم ، امروز با همکاری اورژانس کشور شاهد راه اندازی اولین اورژانس ریلی کشور هستیم . هم اکنون مراکز قم ، سمنان و شیراز ، برای توسعه اوژانس ریلی اعلام آمادگی کرده اند و امیدواریم با برنامه ریزی و همکاری اورژانس ، بتوانیم به سرعت این مراکز را توسعه دهیم .

رسولی با بیان اینکه در حال حاضر با همکاری اورژانس کشور یک دستگاه آمبولانس ریلی به عنوان پایلوت تجهیز شده است ، گفت : راه آهن جمهوری اسلامی ایران درصدد است بلافاصله تعداد این مراکز را افزایش دهد تا آمبولانس های ریلی بیشتری در اختیار بهداشت و درمان کشور قرار گیرد .

رئیس هیات مدیره شرکت راه آهن یادآور شد : صنعت ریلی به عنوان حمل و نقل سبز و ایمن شناخته می شود و شبکه ریلی کشور با بیش از ۱۲ هزار کیلومتر در اقصی نقاط کشور ، شهرها و روستاهای زیادی را تحت پوشش خود قرار داده است .

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در ادامه از خدمات و مجاهدت های همه کادر درمانی کشور به عنوان فرشته‌های نجات به خصوص در این ایام تقدیر و تشکر کرد و افزود : پیش از این نیز صنعت حمل و نقل ریلی ، در طول دفاع مقدس در حوزه بهداشت و درمان موفق به خدمت رسانی به ملت شریف ایران شده است .

در پایان این مراسم وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ضمن تقدیر از راه اندازی اولین مرکز اورژانس ریلی کشور گفت : پیش از این اورژانس هوایی و پارسال ۳ آمبولانس دریایی برای کمک رسانی به جزایر در خلیج فارس به بهره برداری رسید .

دکتر سعید نمکی تصریح کرد : با همت راه آهن جمهوری اسلامی ایران امروز نیز شاهد به بهره برداری رسیدن اولین مرکز اورژانس ریلی کشور هستیم و امیدواریم با افزایش آمبولانس های ریلی بتوانیم خدمات اورژانسی خود را از طریق ریلی در سطح کشور توسعه دهیم .

شایان ذکر است ، همزمان با راه اندازی اولین مرکز اورژانس ریلی کشور ، ۱۱۵ طرح اورژانسی در هفت استان در شهرهای اردبیل ، اصفهان ، تبریز ، زنجان ، جیرفت ، قزوین ، اراک ، اهواز ، زاهدان ، ساوه ، همدان ، رشت ، خرم‌آباد و بجنورد به بهره برداری رسید .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنج شنبه ۹ فروردین آغاز می شود .

|

شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا نصرت نظامی در واکنش به نامه رئیس اخیر هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و حاشیه‌سازی‌های مستمر وی ...

|

سوانح ریلی در ۱۱ ماه سال های ۱۴۰۰ ، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به صورت مستمر کاهش یافته است . در این راستا مجموع حوادث ریلی در ۱۱ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دو و نیم درصد کاهش یافته و به کمترین میزان در سال های اخیر رسیده است .

|

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به عنوان بندر کانونی حمل و نقل کالاهای اساسی از ظرفیت‌های بسیار مطلوبی جهت بهره‌گیری از شبکه ریلی برخوردار بوده است .

|

نظرات کاربران