در حال بارگذاری ...

بنادر تجاری مهمترین معیار فعال بودن اقتصاد یک کشور

بنادر تجاری مهمترین شاخص و معیار برای فعال بودن تجارت و اقتصاد یک کشور هستند و نشان دادن ظرفیت های سازمان بنادر و دریانوردی مسئله بسیار مهمی در بخش تجاری کشور به شمار می رود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه بنادر تجاری مهمترین معیار و شاخص برای فعال بودن اقتصاد یک کشور هستند ، گفت : فعالیت ها در بنادر ایران حتی یک لحظه هم متوقف نمی شود .

محمد راستاد با آرزوی موفقیت برای اهالی رسانه در ابعاد مختلف ، اظهار کرد : در بخش دریایی کشور قابلیت های بسیار زیادی داریم و در دنیا روی این مسئله تمرکز زیادی وجود دارد که جمهوری اسلامی ایران در این بخش دارای چه ظرفیت هایی است و در عین حال چه فعالیت هایی انجام می شود .

ناوگان حمل و نقل دریایی ایران ؛ جزو ناوگان های بزرگ دنیا

وی ادامه داد : ناوگان حمل و نقل دریایی ایران ، جزو ناوگان های بزرگ دنیا به شمار می رود و بنادر کشور حدود ۲۵۰ میلیون تن در سال ظرفیت دارند ، علاوه بر این جمهوری اسلامی ایران در سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) ، به عنوان یک کشور مهم در حوزه دریایی تلقی می شود .

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در بخش دریایی فضای مناسبی وجود دارد که ظرفیت های کشور بیش از پیش معرفی شود ، عنوان کرد : بنادر کشور به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند و به طور مثال بندر امام خمینی (ره) به صورت ۲۴ ساعته در حال تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی است و در بندر شهیدرجایی نیز حتی یک لحظه،  فعالیت ها متوقف نمی شود .

خواهرخواندگی بنادر ایران با بیش از ۴۰ بندر دنیا

راستاد ادامه داد : بنادر تجاری مهمترین شاخص و معیار برای فعال بودن تجارت و اقتصاد یک کشور هستند و نشان دادن ظرفیت های سازمان بنادر و دریانوردی مسئله بسیار مهمی در بخش تجاری کشور به شمار می رود .

وی با بیان اینکه بنادر کشور با بیش از ۴۰ بندر دنیا تفاهم نامه خواهرخواندگی دارند ، خاطرنشان کرد : علاوه بر این با تعداد زیادی بندر دیگر نیز در حال مذاکره هستیم و بیشترین خواهر خواهندگی در این بین مربوط به بندر شهید رجایی است .

اثر مثبت فعال شدن بخش انگلیسی و عربی زبان سایت سازمان بنادر

 مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اثر مثبت فعال شدن بخش انگلیسی و عربی زبان سایت این سازمان ، گفت : خوشبختانه بخش مهمی از اخبار مربوط به سازمان بنادر و دریانوردی از این طریق دیده می شود و مناسب است در پوشش برنامه های مربوط به سازمان ، بیش از پیش از ظرفیت رسانه ها استفاده کنیم .




مطالب مرتبط

یادگیری اصول و فنون به کارگیری اصطلاحات حمل و نقل ، تشریح اصطلاحات حمل و نقل دریایی در نسخه جدید اینکوترمز و تبیین الزامات و اصطلاحات جدید در حوزه مذکور از اهم اهداف این دوره‌ فشرده بود .

|

در سال گذشته اخذ مجوز انعقاد قرارداد به ارزش ۷۰ هزار و ۴۰۴ میلیارد ریال و انعقاد تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری با شرکت‌های بخش خصوصی به ارزش ۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در بندر امام خمینی(ره) انجام شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به انجام بیش از سه میلیون و ۸۱۴ هزار متر مکعب حجم لایروبی طی ...

|

در سال گذشته میزان کانتینرهای وارداتی نسبت به سال گذشته ثابت بوده اما میزان کانتینرهای صادراتی ۲۰ درصد افزایش داشته است .

|

عملیات حفاری در محورهای اصلی و تثبیت بستر آن با مصالح از جمله اقدامات مهم در مراحل اجرایی این پروژه است .

|

نظرات کاربران