در حال بارگذاری ...
  • توزیع ۷۵ هزار حلقه لاستیک سهمیه ای میان رانندگان اردبیلی

    چنانچه کامیونی بدون اسناد حمل و بارنامه در جاده‌ها تردد کند نه تنها لاستیک سهمیه‌ای و سوخت به آنها تعلق نخواهد گرفت بلکه در مدت زمان مشخصی کارت هوشمند آنها نیز غیرفعال خواهد شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت : از زمان اجرای طرح توزیع لاستیک سهمیه خودرو تاکنون ۷۵ هزار حلقه لاستیک به نرخ دولتی و سهمیه‌ای بین رانندگان این استان توزیع شده است .

    رضا شیرین‌زاده روز سه‌شنبه با بیان اینکه لاستیک سهمیه‌ای جهت رفع نیاز رانندگان و حمایت از آن ها برای خدمات‌رسانی هرچه بهتر به مردم به نرخ دولتی توزیع می‌شود ، افزود : لاستیک‌های موجود در نمایندگی های توزیع توسط وزارت صمت در سایت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، وزارت کشور و شهرداری‌ها بارگذاری شده و رانندگان می‌توانند با ثبت‌نام در این سامانه‌ها و یا مراجعه حضوری به مراکز تعیین شده برای دریافت لاستیک اقدام کنند .

    وی اظهار داشت : توزیع لاستیک ناوگان‌های درون‌شهری و برون‌شهری به صورت نرم‌افزاری و تحت وب انجام شده و حواله‌های صادره نیز برحسب کارکرد ناوگان به صورت سیستمی صادر می‌شود .

    وی با اشاره به اینکه مبنای توزیع لاستیک همانند تخصیص سوخت و بر اساس میزان کارکرد وسیله نقلیه بوده و ناوگان حمل و نقل برون شهری باید برای جابجایی کالا بارنامه داشته باشند ، بیان کرد : چنانچه کامیونی بدون اسناد حمل و بارنامه در جاده‌ها تردد کند نه تنها لاستیک سهمیه‌ای و سوخت به آنها تعلق نخواهد گرفت بلکه در مدت زمان مشخصی کارت هوشمند آنها نیز غیرفعال خواهد شد .

    معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت : ۸۷ شرکت حمل و نقل کالا با بیش از هشت هزار و ۸۹۹ دستگاه ناوگان باری و مسافر در استان فعالیت می‌کنند .

    شیرین‌زاده افزود : در مجموع ۱۳ هزار و ۷۹۶ راننده در بخش حمل و نقل کالا و مسافر در استان فعال هستند .




    مطالب مرتبط

    در سال گذشته تعداد ۷۴۱ نفر راننده و ۳۴۷ دستگاه ناوگان باری بنا به تخلفات مختلف از جمله حمل بار بدون اخذ بارنامه توسط همکاران اداره حمل‌ونقل کالا به کمیسیون‌های ماده ۱۱ و۱۴ معرفی شدند .

    |

    از جمله اقدامات مهم که هم اکنون در حال اجرا است ، شامل بهسازی و روکش آسفالت ، خط‌کشی ، شانه سازی ، رفع نقاط پرتصادف ، نصب نیوجرسی ، نصب سیستم روشنایی ، آزادسازی حریم ، بروز رسانی تابلو و علائم ، تعدیل شیب شیروانی ، پاک‌سازی و ساخت پارکینگ‌های جاده‌ای ، تکمیل و بهره برداری از ...

    |

    مراکز تخلیه در صورتی که بتوانند روزانه تعداد قابل قبولی از ناوگان حامل محصولات را تخلیه کنند به‌نحوی که از ایجاد صف و خواب ناوگان جلوگیری شود ، حمل و نقل را پویا تر کرده و دیگر کمبود کامیون نخواهیم داشت و کرایه‌ها نیز افزایش نمی‌یابد .

    |

    از ۴ پرونده تخلف ثبت‌ شده ، برای ۳ مورد تذکر و یک مورد نیز محرومیت راننده از رانندگی صادر شد . این تخلفات مربوط به عدم رعایت قوانین حمل و نقل مسافر و همراه نداشتن تجهیزات مورد نیاز ناوگان مسافری بوده است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سیدکمال هادیان فر معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در نشست خبری به تشریح اقدامات و عملکرد شقوق مختلف حمل و نقل در ایام ...

    |

    نظرات کاربران