در حال بارگذاری ...
  • آغاز طرح تشدید نظارت بر مجتمع های خدماتی رفاهی استان تهران

    مجتمع های خدماتی و رفاهی برای افزایش خدمات مطلوب‌تر به مسافرین در راستای صیانت از حریم عمومی و حقوق شهروندی در جهت خدمات‌رسانی مطلوب در طول سال انجام وظیفه می کنند و امید است با برنامه ریزی دقیق در راستای رفاه کاربران جاده ای امکانات رفاهی را بیش از پیش توسعه دهند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران گفت : در حال حاضر ۴۳ مجتمع خدمات رفاهی در راه‌های مواصلاتی استان فعال هستند که به‌صورت مستقیم نظارت توسط کمیته های بازدید ، انجام می‌پذیرد .

    حیدر نوروزی اظهار کرد : استان تهران با داشتن بیشترین مجتمع های خدماتی رفاهی بهره برداری شده در سطح کشور و موقعیت جغرافیایی استراتژیک نیازمند نظارت های منظم و برنامه ریزی شده است .

    وی با بیان اینکه سطح سرویس و خدمات مجتمع های خدماتی رفاهی باید متناسب با انتظارات مردم به روز شود ، گفت : خوشبختانه با نظارت و بازدید های مستمر طی برنامه ریزی های مدون شده از ، نمازخانه، رستوران ، جایگاه سوخت ، سرویس بهداشتی و سوپرمارکت‌ ، روند چشمگیری را در ارائه خدمات مطلوب به کاربران جاده ای شاهد هستیم .

    مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران اظهار داشت : ایجاد امکانات و خدمات رفاهی و استراحت مسافران و رانندگان در طول محورهای استان از نیاز اساسی رانندگان و مسافران بین راهی است که در این راستا بیش از ۴۳ مجمتع خدماتی بین راهی دراستان فعال است .

    نوروزی، به نقش و اهمیت مجتمع های خدماتی – رفاهی اشاره کرد و گفت : هدف از ایجاد مجتمع های بین راهی جلوگیری از پراکندگی واحدهای خدماتی در طول جاده ها و تمرکز آن ها در یک مکان ، دسترسی سریع رانندگان و مسافران به خدمات مورد نیاز ، کاهش میزان تصادفات جاده ای و افزایش ضریب ایمنی جاده ها و فراهم سازی امکانات مناسب برای اقامه نماز و گسترش فرهنگ آن و توسعه زیر ساخت های تفریحی رفاهی و خدمات فنی و عمومی برای مسافرین است .

    این مقام مسئول در پایان تصریح کرد : مجتمع های خدماتی و رفاهی برای افزایش خدمات مطلوب‌تر به مسافرین در راستای صیانت از حریم عمومی و حقوق شهروندی در جهت خدمات‌رسانی مطلوب در طول سال انجام وظیفه می کنند و امید است با برنامه ریزی دقیق در راستای رفاه کاربران جاده ای امکانات رفاهی را بیش از پیش توسعه دهند .




    مطالب مرتبط

    در حال حاضر تعداد ۴۳۵ هزار دستگاه ناوگان باری دارای مجوز با میانگین عمر ۱۸/۷ سال و ۵۵۵ هزار راننده در حال خدمت‌رسانی در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا می‌باشند .

    |

    ۸۵.۵ کیلومتر راه روستایی در سال ۱۴۰۲ آسفالت و ۱۵۸.۷ کیلومتر روکش آسفالت شدکه پیش بینی می شود در سال جدید نیز طول بیشتری از راه‌ها برای تردد آسفالت و آماده بهره‌برداری شود .

    |

    در سال‌های اخیر مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تلاش‌های گسترده‌ای را در حوزه احداث راه‌های روستایی ، حفظ زیرساخت‌های راه ، اصلاح رویه راه‌ها ، حمل‌ونقل کالا و مسافر به کار گرفته است تا بهترین خدمات را به مردم ارائه کند .

    |

    پایانه مرزی نوردوز تنها مرز زمینی مشترک جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان و پایانه مرزی جلفا مرز مشترک ایران و آذربایجان(جمهوری خودمختار نخجوان) بوده و در شهرستان جلفا در شمال استان آذربایجان شرقی قرار گرفته‌اند .

    |

    طرح بازسازی پل توسط مشاور تهیه و در اولین فرصت مناقصه لازم جهت تعیین پیمانکار برگزار و مراحل بعدی بازسازی نیز انجام خواهد شد .

    |

    نظرات کاربران