در حال بارگذاری ...

رعایت پروتکل های بهداشتی داخلی و بین المللی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی

فعالان اقتصادی حتی در شرایط تحریم و کرونا باید فعالیت کنند تا چرخ اقتصاد کشور از حرکت باز نایستد و در دوران شیوع ویروس کرونا توجه به مسائل بهداشتی باید بیش از هرچیز دیگری مدنظر قرار گیرد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران گفت : بنادر کشور نسبت به استان هایی که در آن واقع شده اند ، امن ترین مناطق هستند .

کاوه زرگران درباره شرایط بنادر کشور در مقابله با شیوع ویروس کرونا ، تصریح کرد : ما با واردات بسیار بالای کالای کانتینری در بنادر شهید رجایی و کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) روبرو هستیم و باید اعلام کرد که عملا ویروس کرونا در این موارد شیوعی نخواهد داشت چراکه قرنطینه کالا در زمان ورود آن به کشور انجام می شود و خواب کالا موجب می شود حتی اگر ویروس زنده ای وجود داشته باشد در این برهه زمانی از بین برود .

رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران افزود : از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور ، بنادر به خوبی پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده اند و باید بدانیم که مدخل ورودی آنها مجزا است و ضدعفونی کالا در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد و با قرنطینه کالا شرایط کاملا کنترل می شود ، بنابراین به خوبی از سوی بنادر شاهد مقابله با شیوع کووید ۱۹ هستیم .

وی درباره وضعیت سایر بنادر کشور گفت : وضعیت مطلوب بنادر چابهار ، امام خمینی(ره) ، امیرآباد و انزلی طی مدت اخیر است و علی رغم اینکه وضعیت برخی از استان هایی که بنادر در آنها قرار دارند قرمز و یا در مرز هشدار بوده است اما بنادر کشور شرایط مناسبی داشتند و مسائل بهداشتی به بهترین شکل ممکن در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است .

زرگران خاطرنشان کرد : فعالان اقتصادی حتی در شرایط تحریم و کرونا باید فعالیت کنند تا چرخ اقتصاد کشور از حرکت باز نایستد و در دوران شیوع ویروس کرونا توجه به مسائل بهداشتی باید بیش از هرچیز دیگری مدنظر قرار گیرد .

وی تأکید کرد : شیوع ویروس کرونا در بخش کالاهای اساسی اثر چندانی نداشته و عموم فعالیت ها در همان سطح قبل از شیوع ویروس کرونا ادامه یافته است و به طور کلی در تامین کالاهای اساسی چالشی جزء تأمین ارز و سیاست های ارزی اعمال شده به وجود نیامده و امیدواریم بانک مرکزی با تامین به موقع ارز از رسوب کالا چه در بنادر و چه روی کشتی جلوگیری به عمل آورد تا جریان ورودی کالا به کشور دچار اخلال و وقفه نشود تا شاهد افزایش قیمت کالا در بازار نباشیم .




مطالب مرتبط

اقتصاد ایران ظرفیت‌‌های بسیاری در بخش‌های مختلف دارد و فعالان اقتصادی از جمله بخش خصوصی و مردم ، عوامل اصلی تحقق این ظرفیت‌ها هستند و اقتصاد کشور اگر قصد دارد در مسیر رشد گام بردارد باید در حوزه واگذاری امور به بخش خصوصی بازنگری ویژه داشته باشد .

|

تولید انرژی به ویژه انرژی خورشیدی در پسکرانه بنادر یکی از مسائل مهمی است که باید به آن توجه ویژه داشت و با توجه به ظرفیت بنادر کشور به ویژه بنادر جنوبی ایران ، به بهترین شکل شرایط را برای تولید انرژی خورشیدی فراهم کرد .

|

باید از وضع قوانین یک‌روزه و خلق‌الساعه در حوزه دریایی و بندری پرهیز و شرایطی را فراهم کرد تا با رفع بوروکراسی‌های اداری و تسهیل قوانین و مقررات موجود ، شاهد جذب و ایجاد انگیزه فعالان بخش خصوصی در حوزه دریایی و بندری باشیم .

|

تشکل‌ها در حوزه مهندسی سواحل و توسعه امور زیربنایی بنادر از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و باید با تجمیع ظرفیت حوزه مهندسی و همچنین همکاری سازمان بنادر با بخش خصوصی ، شاهد حرکت در مسیر تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور باشیم .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، همایش اقتصاد دریامحور ایران ، کریدور شمال - جنوب روز‌های ۲۳ و ۲۴ بهمن ماه سال جاری در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و ...

|

نظرات کاربران