در حال بارگذاری ...

فاز سوم طرح بزرگ و ملی جاده طریق الرضا استان اصفهان در آستانه بهره برداری

این پروژه دارای چند فاز است که فاز اول و دوم آن در مجموع با هزینه ۱۱۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است و فاز سوم آن که از ایستگاه راه‌آهن تا ابتدای شهرانارک می‌باشد به طول ۴۰ کیلومتر است که از این میزان تا کنون ۳۲ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و ۸ کیلومتر باقیمانده نیز آماده بهره‌برداری است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، فاز سوم طرح بزرگ و ملی جاده طریق الرضا به طول ۴۰ کیلومتر در حالی به مرحله بهره برداری نزدیک می شود که ۸۰ درصد آن تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است و ۸ کیلومتر باقیمانده نیز در هفته جاری زیر بارترافیک می‌رود .

با دستور و تاکید مدیرکل راه و شهرسازی استان در جلسه شورای معاونین ، هشت کیلومتر باقیمانده از فاز سوم محور نایین - انارک - خور - طبس با توجه به آماده بودن و با هدف تسهیل در عبور و مرور و کاهش تصادفات در هفته جاری بهره‌برداری می‌شود .  

علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه پروژه محور نایین انارک خور طبس به طول ۲۵۶ کیلومتر در حوزه استحفاظی استان اصفهان می‌باشد اظهار کرد : این پروژه در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب واقع شده که جاده طریق‌الرضا (مسیر بین اصفهان و خراسان‌رضوی) را به بزرگراه دوبانده تبدیل می‌کند .  

وی با بیان اینکه این طرح بزرگ و ملی موجب افزایش ایمنی در تردد و جلوگیری از وقوع تصادفات رخ‌به‌رخ در این محور می‌شود اذعان داشت : پروژه محور نایین - انارک - خور - طبس یکی از اولویت‌دارترین پروژه های راهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان محسوب می شود که در سال ۱۳۸۹ عملیات اجرایی آن از سمت نایین شروع شده است .  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود : این پروژه دارای چند فاز است که فاز اول و دوم آن در مجموع با هزینه ۱۱۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است و فاز سوم آن که از ایستگاه راه‌آهن تا ابتدای شهرانارک می‌باشد به طول ۴۰ کیلومتر است که از این میزان تا کنون ۳۲ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و ۸ کیلومتر باقیمانده نیز آماده بهره‌برداری است . این بخش که از کیلومتر ۳۰ الی ۳۸ محور را شامل می‌شود با هزینه ۱۰۰ میلیاد ریال، ۲۰۰ هزار مترمکعب خاکریزی ، ۱۷ هزار تن آسفالت ، یک دستگاه پل راه‌آهن با دهانه ۲۶ متر در این محور تکمیل شده است .  

قاری‌قرآن با بیان اینکه فاز چهارم پروژه مربوط به مسیر مشجری تا سه راهی چوپانان است تشریح کرد : طول این مسیر ۳۰ کیلومتر است که مطالعات آن انجام شده و پس از تامین‌اعتبار و انتخاب پیمانکار ، عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد . 




مطالب مرتبط

مبلغ پیمان پروژه «احداث باند دوم اصفهان - اردستان و کمربندی کمشچه» ۱۵۰ میلیارد ریال بوده و تاکنون ۱۵۴ میلیارد ریال برای اجرا هزینه شده‌ است همچنین برای اتمام پروژه به مبلغ یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

|

۹۵ هزار متر مکعب خاکریزی و ۵ هزار و ۳۰۰ متر مکعب خاکبرداری می بایست برای پروژه فوق اجرا شود که در حال حاضر ۶۳ هزار و ۸۰۰ متر مکعب خاکریزی و چهار هزار متر مکعب خاکبرداری اجرا شده است .

|

استان اصفهان ارتباط دهنده کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است که با ۹ استان کشور همجوار بوده و از این رو موضوع ترافیک، حوادث ناشی از آن و عبور و مرور خودروها از محورهای مواصلاتی بسیار حائز اهمیت است .

|

در ایام طرح نوروزی امسال و در راستای اطلاع رسانی مطلوب خدمات سفر ، آگاه سازی مردم و مسافران از وضعیت آب و هوایی استان اصفهان و هشدارهای هواشناسی برنامه ریزی لازم به عمل آمد و پدیده‌های جوی در طی ۲۴ ساعت رصد و پایش و اطلاع رسانی دقیق و به‌هنگام انجام شد .

|

در حال حاضر ۲۷ قرارداد طرح احداث و بهسازی حوزه راه در استان اصفهان به طول ۱۶۵.۲۰ کیلومتر در حال اجراست که این طرح‌ها شامل احداث و تکمیل راه اصلی ، باند دوم ، تقاطع غیر همسطح ، کنارگذر ، تونل و پل ، راه‌سازی و... است .

|

نظرات کاربران