در حال بارگذاری ...

رشد ۴۲۸ درصدی عملیات کانتینری در بنادر غرب هرمزگان طی ۴ ماهه نخست سال

طی ۴ ماه نخست سال جاری ، بیش از ۱۷ هزار تن کالای غیر نفتی وارد بنادر غرب هرمزگان شد که رقم آن در همسنجی با سال گذشته ، ۱۷ درصد کاهش داشته است . 

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه از جابجایی ۱,۵ میلیون تن انواع کالا و افزایش ۳۹ درصدی صادرات غیرنفتی و همچنین رشد چشمگیر ۴۲۸ درصدی عملیات کانتینری در ۴ ماهه نخست سال ۹۹ در بنادر غرب هرمزگان خبر داد .

قاسم عسکری نسب اظهار داشت : در دوره زمانی ۴ ماهه سال ۹۹، در مجموع یک میلیون و ۴۵۹ هزار و ۷۲۱ تن انواع کالا در بندر لنگه و بنادر وابسته به آن تخلیه و بارگیری شد که از این میزان ، ۶۹۱ هزار و ۵۹۰ تن که رشد ۱۳ درصدی را نشان می دهد مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۷۶۸ هزار و ۱۳۱ تن دیگر به فرآورده های نفتی اختصاص دارد .

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان را ۳۵۳ هزار و ۷۸۸ تن اعلام کرد و افزود : عمده این محموله های صادراتی شامل میوه و تره بار ، خشکبار ، مواد معدنی و مصالح ساختمانی بوده است که در این بخش از عملیات ، افزایش ۳۹ درصدی را شاهد بودیم و همچنین ۲۹۱ هزار و ۷۵۸ تن از این نوع محموله های تجاری ، به صورت رویه کابوتاژ (کران بری) جابجا شدند که این میزان نیز نمایانگر رشد ۳۲ درصدی در مقایسه با سال گذشته می باشد .

عسکری نسب اضافه کرد : طی ۴ ماه نخست سال جاری ، بیش از ۱۷ هزار تن کالای غیر نفتی وارد بنادر غرب هرمزگان شد که رقم آن در همسنجی با سال گذشته ، ۱۷ درصد کاهش داشته است . حجم صادرات محصولات کشاورزی ، دامی و احشام در بندرلنگه به رقم ۸۹ هزار و ۳۲۸ تن رسید که رشد ۳ درصدی در این زمینه به ثبت رسید .

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه تصریح کرد : طی ۴ ماه سال جاری ، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی (که عمده آن محموله خودرو بوده است) به ۲۷ هزار و ۱۲۱ تن رسید که از این میزان ، ۱۳ هزار و ۱۶ دستگاه خودروی ترانزیتی در بنادر غرب هرمزگان جابجا شد .

این مقام مسئول از رشد ۴۲۸ درصدی عملیات جابجایی کالاهای کانتنیری در بندر لنگه خبر داد و گفت : طی این مدت ، تخلیه و بارگیری ۲ هزار و ۶۹۲ TEU کانتینر پر در این بندر به انجام رسید .

عسکری نسب تعداد شناورهای ورودی به بنادر غرب هرمزگان را ۲ هزار و ۳۰۲ فروند اعلام کرد و افزود : ازمجموع شناورهای پهلو گرفته در بنادر غرب هرمزگان ، ۲۸۷ فروند شناور بالای هزار تن و ۴ هزار و ۳۰۹ فروند شناور زیر هزار تن می باشد .




مطالب مرتبط

اقتصاد ایران ظرفیت‌‌های بسیاری در بخش‌های مختلف دارد و فعالان اقتصادی از جمله بخش خصوصی و مردم ، عوامل اصلی تحقق این ظرفیت‌ها هستند و اقتصاد کشور اگر قصد دارد در مسیر رشد گام بردارد باید در حوزه واگذاری امور به بخش خصوصی بازنگری ویژه داشته باشد .

|

سال گذشته همچنین بیش از ۱۸۲ هزار و ۵۶۵ هزار خودرو با افزایش ۱۶ درصدی از طریق بندر لنگه به کشورهای عراق و کشورهای آسیای میانه ترانزیت شد .

|

این کشتی که از بندرلنگه به صورت خالی از مسیر بندر باسعیدو وارد بندر خمیر شده بود ، پس از انجام یک نُرم عملیاتی مناسب توسط یک فروند یدک‌کش پهلودهی شد .

|

همایش مذکور در تاریخ ۱۰ الی ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ با شعار "توسعه حمل و نقل آبی برای آینده ؛ گشودن دروازه های آفریقا" و با هدف پرداختن به اقدامات ضروری برای ایجاد بخش دریایی پایدار برگزار خواهد شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت : میزان تخلیه کالاهای اساسی در مجتمع بندری انزلی در سال ...

|

نظرات کاربران