در حال بارگذاری ...
  • حمل ۹۰ درصد از بار‌های صادراتی و وارداتی بندر آستارا توسط کشتیرانی دریای خزر

    آستارا ششمین شهر بزرگ استان گیلان ، شهری بندری در ساحل غربی دریای خزر و در شمالی‌ترین نقطه استان گیلان و آخرین نقطه مرزی ایران و جمهوری آذربایجان است و از نظر جغرافیایی در مرکز تالش بزرگ قرار دارد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، ۹۰ درصد از بار‌های صادراتی و وارداتی بندر آستارا توسط کشتی‌های ناوگان کشتیرانی دریای خزر حمل می‌شود .

    سرپرست کشتیرانی دریای خزر گفت : ۹۰ درصد از بار‌های صادراتی یا وارداتی منطقه بندر آستارا توسط کشتی‌های کشتیرانی دریای خزر تخلیه و بارگیری و سپس به بنادر حوزۀ دریای خزر حمل می‌شود .

    وی در ادامه در خصوص ظرفیت‌های این بندر گفت : در حال حاضر این بندر دارای دو پست اسکله می‌باشد که با تکمیل و افزایش اسکله‌های جدید بر ظرفیت آن افزوده خواهد شد . این شرکت در حال حاضر از ۷۰ درصد از ظرفیت‌های این بندر استفاده می‌کند .

    شایان ذکر است آستارا ششمین شهر بزرگ استان گیلان ، شهری بندری در ساحل غربی دریای خزر و در شمالی‌ترین نقطه استان گیلان و آخرین نقطه مرزی ایران و جمهوری آذربایجان است و از نظر جغرافیایی در مرکز تالش بزرگ قرار دارد .

    این بندر از شرق به دریای خزر ، از شمال به آستارای جمهوری آذربایجان ، از غرب به استان اردبیل و از جنوب به شهرستان تالش در استان گیلان محدود شده است .




    مطالب مرتبط

    با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری و با توجه به کاهش هزینه حمل دریایی نسبت به حمل زمینی تا رقم ۴۰ درصد ، آماده هستیم که در صورت استقبال صادرکنندگان تا ۳۰ درصد از حجم کلی صادرات محصولات کشاورزی ، باغی و گلخانه‌ای استان‌های شمالی را به مقاصد ...

    |

    گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های تابعه آن از جمله کشتیرانی دریای خزر به عنوان یک بنگاه تجاری ، خود را در کنار تولیدکنندگان ، صادرکنندگان و واردکنندگان می‌بیند و به دنبال هم‌اندیشی با آنان در راستای بهبود اقتصادی کشور است . جلب نظر تولیدکنندگان و بازرگانان و نیز ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر گفت : مطابق با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ...

    |

    مجتمع بندری کاسپین را به دلیل دارا بودن پسکرانه و آبخور مناسب و اتصال قریب الوقوع به شبکه ریل سراسری از بنادر متمایز و آینده دار کشورمان در شمال کشور محسوب می شود که با وصل شدن به خط ریل داخلی عملاً منطقه آزاد انزلی و کریدورهای عبوری از آن به شبکه ریلی داخلی و خارجی نیز وصل می ...

    |

    بلافاصله پس از اعلام بروز سانحه کلیه عوامل و تجهیزات لازم از قبیل یدک کش و دستگاه هیدروگراف به همراه تیم کارشناسی بندر به منظور کنترل شرایط و اطمینان از وضعیت ایمن شناور و کارکنان آن ، در محل حاضر و اقدامات عملیاتی لازم را به انجام رساندند .

    |

    نظرات کاربران