در حال بارگذاری ...

تصویب شیوه نامه کارگروه اشاعه فرهنگ دریایی و بندری

تولید محتوا و اجرای برنامه های توسعه فرهنگ دریایی در راستای سند چشم انداز سازمان بنادر و دریانوردی و در اولویت کار خواهد بود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، در دومین نشست هماهنگی مدیریت اشاعه فرهنگ دریایی و بندری ، شیوه نامه کارگروه اشاعه فرهنگ دریایی و بندری با حضور مدیرعامل و اعضای هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی به تصویب نهایی رسید .

در این نشست ، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر یکپارچگی و ساماندهی اقدمات صورت گرفته در حوزه اشاعه فرهنگ دریایی در سازمان بنادر گفت : برای غنا بخشیدن به اقدامات و فعالیت های مرتبط با توسعه فرهنگ دریایی ، ضرورت دارد همه معاونت ها در در حوزه تهیه محتوای فرهنگی مشارکت داشته باشند و محورهای مد نظر خود برای اشاعه فرهنگ دریایی را از منظر تخصصی ارائه دهند .

محمد راستاد افزود : این سند پشتوانه ای برای برنامه ریزی ، تولید محتوا و اجرای برنامه های توسعه فرهنگ دریایی است و همه معاونت ها و ادارات کل موظف به همکاری در چارچوب این سند خواهند بود و مدیریت ارتباطات و بین الملل نیز مکلف است با بهره گیری از ابزارهای مناسب رسانه ای و قالب‌های جذاب، آن را به افکار عمومی ارائه دهد . تولید محتوا و اجرای برنامه های توسعه فرهنگ دریایی در راستای سند چشم انداز سازمان بنادر و دریانوردی و در اولویت کار خواهد بود .

گفتنی است ، با تصویب شیوه نامه کارگروه اشاعه فرهنگ دریایی و بندری، سیاستگذاری، برنامه ریزی، بررسی و تصویب طرح های پیشنهادی مرتبط با گسترش فرهنگ دریایی و بندری و گردشگری دریایی و ساحلی در جامعه و پیشنهاد اهداف و برنامه های سالانه به منظور توسعه و ارتقاء فرهنگ دریایی، بندری و گردشگری دریایی جهت طرح در هیات عامل مهمترین وظیفه این کارگروه تعیین شد .

بر اساس این شیوه نامه؛ مقرر شد کارگروه ویژه اشاعه فرهنگ دریایی به صورت فصلی و به ریاست مدیرعامل ، اعضای هیأت عامل ، مدیرکل حوزه مدیرعامل ، بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندی ، مسئول دبیرخانه ارگان های دریایی و دبیری مدیریت ارتباطات و بین الملل تشکیل شود .

دبیرخانه موظف است تمامی طرح ها و پیشنهاد های واحدهای تابعه سازمان در زمینه اشاعه فرهنگ دریایی ، بندری  وگردشگری را جمع آوری و پس از کار کارشناسی در جلسات کارگروه بررسی و ارائه نماید . نظارت و پیگیری طرح هایی که مورد تصویب قرار گرفته است ، از طریق دبیرخانه کارگروه جهت اجرا ، پیگیری خواهد شد .




مطالب مرتبط

همایش مذکور در تاریخ ۱۰ الی ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ با شعار "توسعه حمل و نقل آبی برای آینده ؛ گشودن دروازه های آفریقا" و با هدف پرداختن به اقدامات ضروری برای ایجاد بخش دریایی پایدار برگزار خواهد شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت : میزان تخلیه کالاهای اساسی در مجتمع بندری انزلی در سال ...

|

در طرح گردشگری دریایی بنادر این استان ۹ موتورلنج سنتی در بنادر بوشهر ، بوالخیر ، عامری و رستمی و ۶ شناور فلزی در بنادر بوشهر و گناوه فعالیت داشتند .

|

مؤثرتر عمل کردن مدیریت HSE در فرآیندهای عملیاتی بنادر و تقویت نظارت ، پایش و ارزیابی‌های موردنظر ، همچنین ارتقاء ایمنی بنادر از طریق افزایش ایمنی در شرکت‌های خصوصی فعال در بنادر دو هدف محوری تعریف شده است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ پنجاه و هفتمین نشست کارگروه تخصصی ساماندهی سواحل ، بنادر و جزایر کشور ، با حضور معاون وزیرراه شهرسازی و مدیرعامل سازمان ...

|

نظرات کاربران