در حال بارگذاری ...
  • برنامه ویژه وزارت راه و شهرسازی در خصوص افزایش سهم حمل و نقل ریلی در سال جهش تولید

    در سال جهش تولید برنامه احداث ۱۶۱۴ کیلومتر خطوط اصلی ، فرعی و دوم ، نوسازی ، بهسازی و ارتقاء ناوگان باری و ریلی و لکوموتیو را با ظرفیت ۲۰۰۰ دستگاه ، به‌ارزش اعتباری ۱۳۰۷۱ میلیارد تومان در سرلوحه فعالیت‌های خود قرارداده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : در سال ۹۹ که به سال جهش تولید نامگذاری شده است ، وزارت راه و شهرسازی در خصوص افزایش سهم حمل و نقل ریلی برنامه‌های ویژه‌ای از جمله اتصال حداقل چهار استان به شبکه ریلی را در دستور کار دارد .

    امیرمحمود غفاری ، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در بحث توسعه و اتمام پروژه‌های ریلی کشور به خصوص در سال ۹۹ که سال جهش تولید نامگذاری شده است ، اظهار داشت : باعنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهور در سال‌های اخیر و تکالیف قانونی از جمله برنامه پنج‌ساله ششم توسعه ، در خصوص افزایش سهم حمل‌ونقل ریلی در حوزه حمل بار ، مسافر و ترانزیت ، وزارت راه و شهرسازی در سال جهش تولید برنامه ویژه‌ای ازجمله اتصال حداقل چهار استان به شبکه ریلی ، توسعه و تکمیل شبکه ترانزیتی ریلی را در دستورکار خود قرار داده است .

    وی ادامه داد : بر همین ‌اساس در سال جهش تولید برنامه احداث ۱۶۱۴ کیلومتر خطوط اصلی ، فرعی و دوم ، نوسازی ، بهسازی و ارتقاء ناوگان باری و ریلی و لکوموتیو را با ظرفیت ۲۰۰۰ دستگاه ، به‌ارزش اعتباری ۱۳۰۷۱ میلیارد تومان در سرلوحه فعالیت‌های خود قرارداده است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این برنامه‌ها و اولویت آن‌ها مشخص شده است . به همین خاطر از این مقدار اعتبار موردنیاز ، با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور ، مبلغ ۵۵۴۹ میلیارد تومان تاکنون تخصیص یافته و برای باقی‌مانده اعتبارت موردنیاز ، مراتب در دست پیگیری است .




    مطالب مرتبط

    بهره برداری از راه اصلی قزوین - الموت - تنکابن تا پایان دولت دوازدهم

    بهره برداری از راه اصلی قزوین - الموت - تنکابن تا پایان دولت دوازدهم

    در خصوص راه اصلی قزوین – الموت – تنکابن ، احداث این طرح به طول ۱۶۴ کیلومتر از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است که به عنوان یک راه ارتباطی جدید بین جنوب و شمال ارتفاعات البرز به راه های شریانی کشور اضافه می شود .

    |

    معافیت مالیاتی سود آورده نقدی شرکت‌‌های سرمایه‌‌گذار در تامین منابع مالی پروژه‌‌های حمل و نقلی

    معافیت مالیاتی سود آورده نقدی شرکت‌‌های سرمایه‌‌گذار در تامین منابع مالی پروژه‌‌های حمل و نقلی

    با هدف حمایت از سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل و ارائه مشوق های قانونی موجود ، حسب دستور وزیر راه و شهرسازی پس از آخرین نشست هم اندیشی با انجمن شرکت های راهسازی ایران ، این معاونت در قالب لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم ، پیشنهاد اصلاح ماده ۱۳۸ مکرر قانون مذکور و تصریح شمول ...

    |

    برگزاری سومین جلسه بررسی راهکارهای تامین مالی طرح های عمرانی بخش و حمل و نقل کشور

    برگزاری سومین جلسه بررسی راهکارهای تامین مالی طرح های عمرانی بخش و حمل و نقل کشور

    با عنایت به وجود ظرفیت های قانونی مهم از جمله ماده (۵۶) قانون الحاق (۱) و بند (۶) تبصره (۱۹) قانون بودجه سال جاری می توان از ظرفیت بالای تأمین مالی از طریق سرمایه بخش غیر دولتی و همین طور شبکه بانکی کشور استفاده کرد .

    |

    نظرات کاربران