در حال بارگذاری ...
  • سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد ریالی در توسعه پایانه های مرزی استان سیستان و بلوچستان

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ۶۰۰ میلیارد ریال برای توسعه پایانه های مرزی استان سیستان و بلوچستان سرمایه گذاری می کند . 

    مهران قربانی معاون حمل و نقل این سازمان در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی و شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان سیستان و بلوچستان گفت : این اسـتان به دلیل برخورداری از ظرفیت های بی نظیر همانند همجواری با دو کشور افغانستان، پاکسـتان و همچنیـن اسـتقرار در کنـار آب هـای آزاد بین المللـی خـارج از تنگـه هرمـز موقعیـت ممتازی در توسعه تجارت خارجی، ترانزیت و حمل و نقل داراست که می توان از این ظرفیت ها با توسعه پایانه های مرزی بیشترین بهره را برد .

    وی ادامه داد: علیرغم در نظر گرفتن محدودیت تاسیس و بهره برداری از شرکت های حمل و نقل به دلیل تعداد زیاد این شرکت ها در سراسر کشور، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با نگاه ویژه به استان سیستان و بلوچستان و در نظر گرفتن ظرفیت مرزهای آن در رونق اقتصاد منطقه ای و ارز آوری برای کشور ، از تاسیس و فعالیت شرکت های توانمند بومی به ویژه در بخش حمل و نقل بین المللی حمایت می نماید.

    بر اساس این گزارش هدایتی مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان نیز با اشاره به کاهش عوارض در رونق مبادلات مرزی گفت : سازمان متبوع با هماهنگی وزارت امور خارجه در نظر دارد تا نسبت به برگزاری نشست مشترک با نمایندگان وزارت حمل و نقل افغانستان در ماه آینده اقدام و موضوع کاهش یا حذف عوارض متقابل را از طرف افغانستانی پیگیری کند .   

    این گزارش می افزاید ایوب کرد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به نگاه کلان و ویژه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به این استان گفت: بر اساس مصوبات قبلی در خصوص طرح جامع توسعه پایانه مرزی میلک، مقرر است ظرف مدت 6 ماه کلیه مجوز های لازم از طرف سازمان متبوع و شورای ساماندهی مبادلات مرزی صادر و طرح مذکور جهت اجرا، ابلاغ گردد .  

    گفتنی است هیاتی متشکل از معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و‌ حمل و نقل جاده‌ای، مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان و مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و جمعی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، در سفری یک روزه، از بازارچه ها و پایانه های مرزی میلک و میرجاوه بازدید و راهکار های لازم جهت ارتقای ظرفیت اقتصادی مرزهای مذکور را در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی و شورای ساماندهی مبادلات مرزی به ریاست استاندار سیستان و بلوچستان، مورد تبادل نظر قرار دادند.




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در همایش اقتصاد دریامحور گفت : در ...

    |

    مجموع تردد کامیون های ترانزیتی ، ورودی و خروجی از مرزهای کشور در مهرماه ، ۲ میلیون و ۴۱۲ هزارتن بوده است که نسبت به مهرماه سال گذشته ۳۰ درصد رشد دارد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، نشست مشترک بررسی موضوعات مرزی و حمل و نقلی فیمابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری داغستان فدراسیون روسیه با نماینده آن جمهوری ...

    |

    بازسازی و نصب تابلو علائم هشدار دهنده جاده‌ای به تعداد ۳۴۶ مورد بازسازی و نصب بیش از ۸۰۰ متر گاردریل و تامین ۶ کیلومتر روشنایی محور نقده محمدیار با همکاری اداره برق این شهرستان از جمله فعالیت های مهم این اداره کل در سال گذشته است .

    |

    عمده کالای حمل شده شامل سنگ آهن ، گندله ، آهن اسفنجی ، کنستانتره سنگ آهن ، سیمان و مواد نفتی بوده که بوسیله ۲۳۰۰۰ دستگاه انواع وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین اعم از کامیون ، کامیونت و تریلر ، تحت پوشش ۲۳۰ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا حمل شده است .

    |

    نظرات کاربران