در حال بارگذاری ...

تداوم ارسال محموله های ترانزیتی افغانستان به هند و چین از طریق بندر چابهار

در قالب این کشتی کانتینرهای معمولی حامل دومین محموله خشکبار افعانستان به مقصد تیان جین چین بارگیری و ارسال شد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، بهروز آقایی گفت : در ادامه ارسال محموله های افغانستان از طریق بندر چابهار ، کشتی چهارم حامل کالاهای ترانزیتی این کشور بندر شهید بهشتی را به مقصد هند و چین ترک کرد .

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت : این شناور چهارمین کشتی حامل کالای ترانزیتی افغانستان بود که طی یک ماه گذشته و در راستای توافق سه جانبه ایران ، افغانستان و هند به مقصد هند ارسال و با رکورد قابل توجهی همراه شد ، چرا که حامل کانتینرهای معمولی و یخچالی به مقصد هند ، چین و تایلند بود .

به گفته این مقام مسئول ، با ارسال این کشتی برای بار نخست ، کانتینرهای یخچالی حامل کالاهای شیلاتی استان سیستان و بلوچستان نیز از طریق بندر چابهار به مقصد تایلند ارسال شد که رکوردی دیگر برای این بندر بزرگ اقیانوسی محسوب می شود . این اولین محموله ماهیان غیر ماکول صادراتی ایران به مقصد بندر بانکوک بود که از چابهار عازم بندر موندرای هند شد و از این بندر به مقصد نهایی در تایلند به صورت ترانشیپ منتقل می شود .

آقایی اضافه کرد : همچنین در قالب این کشتی کانتینرهای معمولی حامل دومین محموله خشکبار افعانستان به مقصد تیان جین چین بارگیری و ارسال شد .

وی اضافه کرد : یکی از اقدام هایی که به واسطه وجود تیم‌های پر تلاش بندری و اقتصادی بندر چابهار محقق شد ، افزایش و تنوع مقصد جدید و نوع کالا برای این بندر است ، در حالی که در گذشته صادرات کالا از طریق بندر شهید بهشتی به مقصد هند محدود می شد ، اما توانستیم از مزیت‌های بندر شهید بهشتی برای ارسال کالاهای صادراتی ایران یا ترانزیتی افغانستان به مقصد سایر کشورها مثل چین ، تایلند ، مالزی و دیگر بازارهای هدف استفاده کنیم .




مطالب مرتبط

شرکت هندی فقط در بخشی از فعالیت‌های تخلیه و بارگیری و انبارش کالا با بندر چابهار همکاری خواهد داشت و مدیریت اسکله‌ها و ورود و خروج کشتی‌ها همه با سازمان بنادر و اداره‌ ‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خواهد بود . هندی‌های با وارد کردن تجهیزات ، از ظرفیت‌های ایجاد ...

|

در سواحل مکران ۶۱ سازه دریایی ، شامل ۵ سازه بنادر تجاری ، ۳۱ بندر صیادی ، ۷ بندر صنعتی ، ۸ بندر نظامی ، ۷ سازه تأسیساتی ، ۲ مجموعه گردشگری و ۱ مجموعه نفتی وجود دارد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان در بخش حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیتی از طریق بندر چابهار تفاهم‌نامه همکاری ...

|

مدل اقتصادی و بازرگانی مد نظر دولت تاجیکستان ، میزان و مدت قرارداد سرمایه‌گذاری این کشور در بندر اقیانوسی چابهار را تعیین خواهد کرد . سرمایه‌گذار تاجیکی این امکان را دارد با ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار ، از آن برای ترانزیت کالاهای کشورش و کالاهای سایر کشورها استفاده ...

|

انبارداری و نگهداری کالا در بنادر بخش حساسی از خدمات لجستیک بندری محسوب می شود، لذا ضرورت دارد بر اساس برنامه زمانبندی پروژه و با کمترین تاخیر انجام شود تا بتوان در کنار سایر پروژه‌ها در قالب زنجیره لجستیک بندر چابهار مورد بهره گیری قرار گیرد .

|

نظرات کاربران