در حال بارگذاری ...
  • بازدید نماینده استان ایلام در مجلس از طرح های راهسازی شهرستان سیروان

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، نماینده استان ایلام در مجلس شورای اسلامی از پروژه های راهسازی چشمه چاهی - سفیدخانی و محور لومار - بدره ( قاضی خان - بدره ) بازدید کرد .

    در این بازدید که معاون فنی و مهندسی راه و شهرسازی استان و فرماندار شهرستان سیروان نیز حضور داشتند بر تزریق اعتبار به طرح های مذکور و تسریع روند اجرای آنها  تأکید شد .

    بنا بر این گزارش عملیات اجرایی پروژه راه سازی چشمه چاهی – سفیدخانی محور ایلام - سیروان در دو قطعه در حال انجام است ، این طرح به منظور کاهش مسیر مرکز استان به مرکز شهرستان سیروان و همچنین حذف نقاط پرحادثه ، با پیگیری های به عمل آمده آغاز شده است و هم اکنون پیمانکاران در ۲ قطعه مشغول فعالیت هستند .

    احداث راه ارتباطی سیروان – بدره نیز یکی از پروژه های مهم استان است و به لحاظ اهمیت یکی از مسیرهای ضروری استان است چرا که مسیر ارتباطی دو شهرستان سیروان و بدره را ۸۵ کیلومتر کوتاهتر می کند .




    مطالب مرتبط

    در برنامه هفتم توسعه که در مراحل پایانی قرار دارد و بر اساس یکی از مصوبات شورای حمل و نقل به لحاظ نهادی تعیین تکلیف شده است و اتفاقات بسیار خوبی برای سال آینده در نظر گرفته شده است . در همین راستا راهبری حوزه‌های ترانزیت و لجستیک نیز بر عهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته شد .

    |

    پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری آمار تعداد ۲۶۱ نقطه اصلاح شده به ۴۰۰ نقطه افزایش یابد و تعهد سال ۱۴۰۲ به‌ صورت کامل محقق شود و مابقی ۴۸۷ نقطه نیز برای سال ۱۴۰۳ در دستور کار قرار گیرد .

    |

    با توجه با هزینه‌های بالای نصب روشنایی و علی‌رغم عدم الزام آیین‌نامه‌های ایمنی به نصب روشنایی در تمامی محورها به‌خصوص محور زنجان - دندی ، در صورت ابلاغ اعتبارات استانی اقدام خواهد شد .

    |

    بر اساس برنامه ششم توسعه به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه ۳۱ درصد کاهش تصادفات پیش‌بینی شده و تاکنون نیز اقداماتی برای تحقق این هدف انجام شده است .

    |

    در سال گذشته ۲۲۰ کیلومتر روکش آسفالت انجام شده است و امسال این رقم به ۵۰۰ کیلومتر رسیده است‌ . امسال همچنین ۳۳۵۰ کیلومتر عملیات خط کشی و ۳۳۰۰ کیلومتر نصب تابلو و در گردنه اسدآباد ۱۴ کیلومتر حفاظ ایمنی و نصب روشنایی انجام شده است .

    |

    نظرات کاربران