در حال بارگذاری ...

اصلاح ۱۲ تقاطع حادثه خیز در جاده‌های استان آذربایجان‌شرقی

امسال در راستای ارتقای ایمنی تردد در جاده های استان ۲۴ هزار و ۲۳۰ متر حفاظ جدید نصب و حفاظ های موجود نیز بهسازی شده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت : ۱۲ تقاطع حادثه خیز موسوم به «تی شکل» در جاده‌های استان برای ارتقا ایمنی تردد کاربران جاده‌ای در حال اصلاح است .

غلامرضا رسول زاده افزود : این طرح با استفاده از امکانات و تجهیزات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در راستای کاهش آمار تصادفات و آشکارسازی این تقاطع ها در جاده های آذرشهر ، بستان آباد ، جلفا ، مراغه ، ورزقان و شبستر اجرا می شود . عملیات بهسازی این تقاطع ها با مطالعه نقاط پرتصادف و با استفاده از توان ادارات تابعه این اداره کل انجام می شود تا با اصلاح آن ها گامی مهم برای کاهش آمار تصادفات جاده ای استان برداشته شود .

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸ نیز ۲۱ تقاطع T شکل در جاده های مختلف استان اصلاح شده است ، گفت : در ۴ ماه اول امسال ۹۷۶ کیلومتر از جاده های استان خط کشی شده است .

رسول زاده ، با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۸ حدود ۲ هزار ۲۲۵ کیلومتر خط کشی در جاده های استان توسط این اداره کل انجام شده است ، ادامه داد : امسال در راستای ارتقای ایمنی تردد در جاده های استان ۲۴ هزار و ۲۳۰ متر حفاظ جدید نصب و حفاظ های موجود نیز بهسازی شده است .

آذربایجان شرقی دارای ۱۴ هزار کیلومتر شبکه راه بوده که از این میزان ۱۰ هزار کیلومتر راه روستایی و حدود ۴ هزار کیلومتر راه های اصلی، شریانی و بزرگراهی است .




مطالب مرتبط

بارش باران در استان‌های هرمزگان ، کرمان به ویژه جنوب کرمان ، سیستان و بلوچستان ، ایرانشهر ، کهگیلویه و بویراحمد ، هرمزگان ، خراسان رضوی ، یزد ، بوشهر ، خراسان‌جنوبی ، چهارمحال و بختیاری و آذربایجان‌شرقی دارای بارش باران هستند .

|

با وجود افزایش ترددهای جاده‌ای استان در نوروز ، ترمز تصادفات و تلفات سوانح جاده‌ای کشیده شد . ۸۰ درصد محورهای استان به سامانه‌های هوشمند مجهزند . ۶۰ ترددشمار ، ۱۹ دوربین نظارت تصویری ، ۵۳ سامانه ثبت تخلفات رانندگی ، چهار سامانه توزین حین حرکت و هفت تابلو پیام متغیر فعال است .

|

در مجموع ۵۲ پروژه با اعتبار بالغ بر ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در استان سمنان آماده بهره‌برداری و یا در حال انجام عملیات اجرایی است .

|

ناوگان‌های عمومی برون شهری در شهرهای آستارا ، انزلی و آستانه به‌ترتیب بیشترین تعداد بازدید را داشته‌اند و خوشبختانه طی ایام نوروز ۱۴۰۳، ناوگان عمومی مسافربری در راه‌های برون‌شهری گیلان ، حادثه منجر به فوت و جرح نداشته‌است .

|

تنکابن دارای ۷۰۰ کیلومتر راه ارتباطی است که پیگیر اجرای عملیات خط کشی در دیگر محورهای این شهرستان نیز هستیم .

|

نظرات کاربران